2008-04-23, 21:50
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolbreeze
Självklart finns kopplingen mellan CE och "TV-mannen" bara i din skalle. Den senare kan ju vara vem som helst av dom tusentals personer som jobbar inom teve.

Ryktena om videofilmer hit och dit är bara trams för att hålla intresset vid liv. Givetvis finns det inga videofilmer - likaväl som den berömde Kejsaren är naken.

Men jag antar att du har roligt när du fabulerar kring dessa påhitt.

Sen är det förstås så att vissa kändisar har en del lik i garderoben - säkerligen även CE - men inte alls på det vis du utmålar. Säkerligen helt andra saker som otrohet, kanske missbruk, kanske även prostitution nån enstaka gång. Men dessa synder gör väl inte honom eller någon annan till en sämre msk. Snarare mänsklig!
Åhhå! Ser vi en liten omsvängning kanske? Nu öppnar du för möjligheten att C.E. trots allt kanske ändå är en torsk? Sanningen är svår att förneka, speciellt som den är uppenbar.

Kopplingen mellan C.E. och TV-mannen är sedan tidigare fastslagen åtskiljerliga gånger. Kolla in Sälklubbarens tidigare inlägg där vi praktiskt taget fått ett erkännande på att C.E är densamme som TV-mannen

Ifall du ändå inte tror mig finns bildbevis här: http://www.uploadit.org/svinet/Tv01.jpg

Rätt dålig maskering av Elfsberg om du frågar mig. Man ser ju direkt att det är han som är "TV-mannen"!
Citera
2008-04-23, 22:04
Medlem
coolbreezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Åhhå! Ser vi en liten omsvängning kanske? Nu öppnar du för möjligheten att C.E. trots allt kanske ändå är en torsk? Sanningen är svår att förneka, speciellt som den är uppenbar.

Kopplingen mellan C.E. och TV-mannen är sedan tidigare fastslagen åtskiljerliga gånger. Kolla in Sälklubbarens tidigare inlägg där vi praktiskt taget fått ett erkännande på att C.E är densamme som TV-mannen

Ifall du ändå inte tror mig finns bildbevis här: http://www.uploadit.org/svinet/Tv01.jpg

Rätt dålig maskering av Elfsberg om du frågar mig. Man ser ju direkt att det är han som är "TV-mannen"!
Nej, kopplingen mellan bilden och CE kan jag inte se. Dessutom verkar artikeln mest vara en partsinlaga där du får hennes version - filtrerad genom en nyhetskåt journalist. Innehållet tycks för övrigt handla om en romans. Knappast korpofagi.

Kan du sumera sälklubbarns inlägg - har han direktkontakt eller?
Citera
2008-04-23, 22:17
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Nej, kopplingen mellan bilden och CE kan jag inte se. Dessutom verkar artikeln mest vara en partsinlaga där du får hennes version - filtrerad genom en nyhetskåt journalist. Innehållet tycks för övrigt handla om en romans. Knappast korpofagi.

Kan du sumera sälklubbarns inlägg - har han direktkontakt eller?
Sälklubbarns inlägg finns i tråden, varsågod och leta din lille latmask.

Vem har sagt att TV-mannen artikeln skulle handla om bajs? Vem har för övrigt sagt att Elfsberg "bara" pysslar med bajs? Nej, vad som sagts är att han är långt mycket mer mångfaciterad och avancerad än så, och hans hämningar känner inga begränsningar! TV-mannen historien (som jag är säker på att du är för ung för att minnas när det begav sig) gällde grova sexulella trakasserier av kvinnliga medarbetare och kollegor. Bland annat hade han gett en kvinna en dildo med uppmaningen att hon kunde använda denna när hon såg C.E. på nyheterna. Det var hursomhelst en jäkla härva som höll på i evigheter i alla stora tidningar med stora löpsedlar om TV-mannens illgärningar, och SVT tillsatte en egen intern utredning som som bara malde på till tids ände. Under denna tid blev Elfsberg omplacerad från sin tjänst i rutan, bland annat fick han inte intervjua kvinnor och till slut flyttade de honom till SVT 24 ett tag medan stormen blåste som värst. Och det, min vän, är bara en bråkdel av Elfsbergs eskapader.
Citera
2008-04-23, 22:33
Medlem
coolbreezes avatar
Fast nu är han väl tagen till nåder igen då... I och med att han åter syns i teverutan. Han har väl sonat sina brott. På det ena eller andra viset.

Vad vill du man ska göra? Hänga honom?

Ge karln en chans vettja! Sluta och älta i det här.

Ska man aldrig bli fri från gamla synder?
Citera
2008-04-23, 22:38
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Fast nu är han väl tagen till nåder igen då... I och med att han åter syns i teverutan. Han har väl sonat sina brott. På det ena eller andra viset.

Vad vill du man ska göra? Hänga honom?

Ge karln en chans vettja! Sluta och älta i det här.

Ska man aldrig bli fri från gamla synder?
Han enbart "tagen till nåder" pga av att hans gamle kompis Eva Hamilton blivit SVT chef. När Jutterstöm var chef så var det annat ljud i källan. Vad jag vill är att han skall ta ansvar för sina handlingar och ta konsekvenserna och träda fram. Eftersom han inte gör det så är det rimligt att han outas så att allmänheten känner tilll hans rätta ansikte. Enbart då kan man bli "fri"
Citera
2008-04-23, 23:11
Medlem
coolbreezes avatar
Citat:
Eftersom han inte gör det så är det rimligt att han outas så att allmänheten känner tilll hans rätta ansikte. Enbart då kan man bli "fri"
Skulle du vilja outas?

"Den som är utan skuld kastar den första stenen."
Citera
2008-04-23, 23:49
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Skulle du vilja outas?

"Den som är utan skuld kastar den första stenen."
Har ingenting att dölja, till skillnad från vissa "tv-män". Dessutom är jag ingen offetlig person, till skillnad från vissa "tv-män".
Citera
2008-04-24, 06:57
Medlem
coolbreezes avatar
Citat:
Har ingenting att dölja, till skillnad från vissa "tv-män". Dessutom är jag ingen offetlig person, till skillnad från vissa "tv-män".
Min uppfattning är att bara för att man är en offentlig person, så ger det ingen rätt att ställa högre moraliska krav än på oss andra dödliga. Det ger en inte häller rätt att kränka eller "outa" dessa personer.

Vissa jobb innebär ju att man måste vara offentlig. T.ex. om man är nyhetsankare. Men för den sakens skull har man ju inte rätt att bli granskad inpå bara kroppen.

En annan sak kanske det är om man lever på kändisskapet, som Madonna och kompani. Där kan det ju nästan bli en reklampelare att avslöja sina lik. Höjer nyhetsvärdet. Se bara på Britney.
Citera
2008-04-24, 08:56
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Min uppfattning är att bara för att man är en offentlig person, så ger det ingen rätt att ställa högre moraliska krav än på oss andra dödliga. Det ger en inte häller rätt att kränka eller "outa" dessa personer.

Vissa jobb innebär ju att man måste vara offentlig. T.ex. om man är nyhetsankare. Men för den sakens skull har man ju inte rätt att bli granskad inpå bara kroppen.

En annan sak kanske det är om man lever på kändisskapet, som Madonna och kompani. Där kan det ju nästan bli en reklampelare att avslöja sina lik. Höjer nyhetsvärdet. Se bara på Britney.
Ifall du inte redan visste det så är Elfsberg faktiskt lite av en "kändis" också. Ialla fall så frotterar han sig med sådana och dyker upp på flertalet evenemang oc, fester och tillställningar och lever därmed på sitt kändisskap. Han är dessutom nära vän med Dr Alban, och närvarade vid dennes brölopp (eller om det var hans barns dop).
Citera
2008-04-24, 10:11
Medlem
Citat:

ser väl det du vill se lr???? kan ju vara Rolf Tardell, Bo-Inge Andersson eller vem fan som helst på den bilden... om inte du har x-tra bra koll på hans navel...eller vårtgårdar.
Citera
2008-04-24, 11:00
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olssonkurt
ser väl det du vill se lr???? kan ju vara Rolf Tardell, Bo-Inge Andersson eller vem fan som helst på den bilden... om inte du har x-tra bra koll på hans navel...eller vårtgårdar.
Man kan även skönja ett blont hårsvall samt en lönnfet fysik, precis som Elfsberg har. Dessutom finns det sedan tidigare uppgifter om att TV-mannen är densamme som C.E.

Se här bland annat: http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=133863

http://puttepiraten.blogspot.com/2008/04/claes-elfsberg.html
Citera
2008-04-24, 11:08
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Man kan även skönja ett blont hårsvall samt en lönnfet fysik, precis som Elfsberg har. Dessutom finns det sedan tidigare uppgifter om att TV-mannen är densamme som C.E.

Se här bland annat: http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=133863

http://puttepiraten.blogspot.com/2008/04/claes-elfsberg.html
Så du menar att en blogg med ett inlägg liknande dom på FB är en källa?

Herregud! Med såna källor behöver vi inga journalister. Nu tror jag din besatthet håller på att gå över styr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in