2006-12-20, 18:13
Medlem
Hallå

Jag har hittat en produkt som jag skulle kunna tänka mig att försöka sälja vidare i Sverige, problemet är ju då att tillverkaren finns i Kina och man måste ju såklart beställa ganska stora mängder för att det ska gå runt.

Så min fråga till er är: Vad kostar det ungefär att skeppa en pall från Kina till Sverige, alternativt att flyga hit den? Sökte lite på DHL och andra "dyra" företag, men hittade inte så mycket som en prisuppgift. Någon som har gjort samma sak förut som kanske kan hjälpa till.
Citera
2006-12-20, 19:28
Medlem
Ring upp DHL eller liknande och fråga om priset. Rapportera gärna om du får fram någonting!
Citera
2007-01-11, 02:08
Medlem
När jag importerade cirka 700 kg pokerset för ett par år sedan, det blev ungefär en pall, betalade jag strax under 200$ för frakten. Sedan tillkommer en del avgifter i hamnen, har för mig att frakten totalt sett blev runt 2 000 kr.
Citera
2007-01-11, 13:11
Medlem
Kallekanons avatar
Jag lånar tråden lite om det är bra? Tack!
Jag har länge velat öppna en egen nätbutik som säljer skateboards, jag var i kontakt med en kille som säljer longboards som köpte in sina brädor från kina. Men jag undrar hur man kommer i kontakt med dessa företag?! Vart vänder man sig?

Är tacksam för alla svar!
Citera
2007-01-11, 18:08
Medlem
Nadss avatar
Har varit inne på samma spår. jag ville ta hem en 20" container och det gick på ungefär 17 000 kronor. vet inte hur många pallar som det går i en container.

longboards. kolla på http://www.made-in-china.com/ eller http://www.alibaba.com/ dom är ganska stora men det finns hundratals fler tillverkare men det kräver en hel del sökning inte bara på nätet.
Citera
2007-01-11, 19:57
Medlem
Vardons avatar
Nyss haft bekannta som fraktat saker från Japan till Sverige. Har för mig att båtfrakt gick på ungefär 10 kr / kg (ungefär 3-400 kg) om styckgods då. Flygfrakt tror jag gick på 70 kr / kg. Mycket som går från asien mot europa.. Vet dock inte hur det är med Kina, kan ju variera en del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in