2006-12-20, 02:10
Medlem
reggixs avatar
Hejsan

Jag ar bortrest och har fatt tillgang till en laptop pa hotellet (finns inte svenska bokstaver som ni kanske marker). Datorn ar utrustad med ett wlan kort och wep nyckeln ar forinstalld. Jag har inte admin privilegier pa datorn sa jag kan inte installera nagra program, jag kan dock kora program som inte behover installation.
Jag skulle behova en wepnyckel sa att jag kan koppla upp mig med min laptop och kora Skype for att fa mig en pratstund med slacktingar och vanner. Har hittat ett program som heter WEP key wireless spy men kan inte installera pga rattigheter (http://www.soft32.com/download_189809.html)

Mina fragor:

-Finns det en speciell fil som jag maste ha, kan i sa fall flytta over den till min data via usb och knacka den dar

-Finns det nagot smart program som jag inte behover installera

-Fungerar det med en sa kallad revealer da jag kan se losenordet i asterisker (provade med en men det fungerade inte)

Tack pa forhand
Citera
2006-12-20, 07:54
Medlem
Z4Ws avatar
Har du tillgång till brännare och/eller en annan dator?
Citera
2006-12-20, 11:59
Medlem
reggixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z4W
Har du tillgång till brännare och/eller en annan dator?

Mjo men det kanns for omstandigt att forst knacka admin pw for att sen installera programmet for att sedan decryptera nyckeln.

Det ar en nodlosning just nu

Lessen for att det inte finns nagra swenska bokstaver
Citera
2006-12-20, 15:28
Medlem
http://secureme.blogspot.com/2005/10...less-zero.html
Är inte helt hundra på om det fungerar på restricted account dock..
Citera
2006-12-20, 16:05
Medlem
pkallberg21s avatar
Du kanske kan använda ett program som heter snadboys revelation och bara sätta musen över det redan ifyllda wep passet så visar det sig. Behövs ingen installation vad jag kommer ihåg. Kanske det funkar
Citera
2006-12-20, 17:19
Medlem
Knäck admin med backtrack, och extrahera nyckeln med wzcook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in