2006-12-20, 00:08
Medlem
semafors avatar
Jag kommer att sitta ensam och kolla på Kalle Anka med en tallrik microvågsvärmda köttbullar, pimplandes på en flaska kall glögg för att sedan gråta mig till sömns av ensamhet.

Nä inte riktigt kanske, jag ska jobba på julafton, och sen åker jag och träffar familjen och flickvännen på juldagen. Känner inte att det är någon större förlust, även om man vanligvis tänker sig att de som är ensamma på julafton och födelsedagar är tragiska människor utan vänner.

Så, vilka här kommer vara ensamma på julafton och av vilken anledning? Är det här med gemenskap något som är ett måste på julen, har märkt att folk tycker det är konstigt och nästan tycker synd om mig när jag säger att jag ska jobba på julen. Är ju fan som vilken dag som helst.
Citera
2006-12-20, 00:11
Medlem
HaLoTiNas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semafor
Jag kommer att sitta ensam och kolla på Kalle Anka med en tallrik microvågsvärmda köttbullar, pimplandes på en flaska kall glögg för att sedan gråta mig till sömns av ensamhet.

Nä inte riktigt kanske, jag ska jobba på julafton, och sen åker jag och träffar familjen och flickvännen på juldagen. Känner inte att det är någon större förlust, även om man vanligvis tänker sig att de som är ensamma på julafton och födelsedagar är tragiska människor utan vänner.

Så, vilka här kommer vara ensamma på julafton och av vilken anledning? Är det här med gemenskap något som är ett måste på julen, har märkt att folk tycker det är konstigt och nästan tycker synd om mig när jag säger att jag ska jobba på julen. Är ju fan som vilken dag som helst.

NEJ inte som vilken dag som helst!! Jul ju..
Jag kunde vatt själv om jag hade fått jobb över julen, men ska inte jobba så jag ska till min syrra i GBG med min mamma
Citera
2006-12-20, 00:31
Medlem
brevmannens avatar
Jag skulle kanske kunna vara själv i jul. Har ingen julkänsla alls än så just nu känns det som vilken helg som helst. Lite skönt är det att träffa mor o far igen även om det räcker att träffa mamma enbart. Skulle antagligen inte resonera likadant om jag inte hade någon familj alls. Det är lättare att välja bort alternativ när man har några att välja mellan än att inte ha något alternativ alls.
Citera
2006-12-20, 00:39
Medlem
Sälklubbarns avatar
Blir nästan lite avundsjuk. Vore skönt att slippa julstöket och julstressen nåt år åtminstone. Fast jag har ju iofs tid att hänga här, så vad klagar jag för?
Citera
2006-12-20, 00:47
Medlem
coolbreezes avatar
Citat:
Låter nästan lite mysigt om man också värmer upp glöggen. Och tar bort tårarna... Ja, eller varför inte gråta för någon annans skull.
Citera
2006-12-20, 01:14
Bannlyst
Jag och frugan brukar alltid vara själva på julafton. Jag är starkt emot spritförtäring under julen (inte av religiösa skäl, jag vill bara inte supa bort julafton) och därför blir det sällan några större begivenheter just på julaftonen. Förr om åren var man iväg på stora kalas antingen hos den egna släktingar eller hos flickvännens familj och det var inte riktigt min grej det där med fyrtio man som trängdes i ett medelstort radhus, salongsberusade och proppmätta. Numera äter vi lagom mycket, dricker kaffe, myser vid granen och knäcker nötter. Inga korkade släktingar och inga dyra bjudaftnar för den idiotiska släkten som man aldrig träffar annars. Det är skönare så.

// Roger P.
Citera
2006-12-20, 01:44
Medlem
_killahs avatar
Får jag rekommendera Findus färdiga jultallrik, endast begränsad upplaga
Citera
2006-12-20, 01:55
Bannlyst
Citat:

Var bor du? För du får gärna komma till oss och få en julklapp eller något om du vill Ingen ska vara ensam, speciellt inte på julen.
Citera
2006-12-20, 02:01
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkToss
Var bor du? För du får gärna komma till oss och få en julklapp eller något om du vill Ingen ska vara ensam, speciellt inte på julen.

Var bor du? För du får gärna komma till mig och lära dig läsa eller något om du vill. Ingen skall behöva vara utan kunskapen att läsa, speciellt inte när det skrivs inlägg som är längre än två rader.

Skämt å sido, men jag var bara tvungen, dock så måste jag ge dig en liten eloge för hur omtänksamt det faktiskt är av dig att erbjuda personen i fråga detta, om det nu hade varit så att han faktiskt skulle varit ensam.

Mycket god tanke, men jag var bara tvungen att göra mig löjlig över det.

OnT: Nej, jag kommer inte vara ensam i år.
Kommer spendera denna julen med min familj i vanlig ordning.
Börjar bli less på det nu, samma skit vart år.
Älskar julstämmning, hatar stress och kalle anka.
Citera
2006-12-20, 06:59
Medlem
nonameds avatar
Undra om gymmen är öppna på julafton! Jag får sitta själv å pimpla kosttillskott.
Citera
2006-12-20, 07:50
Medlem
dallassallads avatar
Jag som är tusentals mil från något annat än ytliga bekantskaper hade tänkt att gå på en till allmänheten öppen middag för föräldralösa. Det ska bli intressant att uppleva, tänkte jag. För övrigt är jag ganska apatiskt inställd till julen.
Citera
2006-12-20, 08:07
Medlem
Bonzais avatar
Kommer vara sjalv pa julafton jag med. Jobbar forhoppningsvis och efter det gar jag hem och lagar middag typ en curry eller pasta. Ringer min flickvan snackar lite med henne, sanker ett par kalla och kastar in handduken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in