Citat:
Ursprungligen postat av AlexGotAGun
Nu vet jag förstås inte om du åsyftar alla som i 'alla på mitt regemente' eller om du helt plötsligt tog ordet från samtliga vpl eller de som nyligen muckat?
För jag fick veterligen inte så mycket utbildning i vare sig anfallstrid, försvarsstrid (om det räknas med att ligga i ett värn tills man blir överkörd, så visst, men då är det väl mer fråga om självmords-pek när 'dockorna' kommit för nära en?) eller patrull.
Not: Sen tycker jag det är både onödigt och ohyfsat att kalla folk för saker över nätet, t.ex idiot.
Jag kan givetvis bara tala för de på samma regemente som mig själv och ett fåtal där jag har vänner.
Oavsett vilka regementen det rör så ligger det definitivt närmare sanningen än den bild som
sjöberg ger.
Men visst, mitt uttalande bygger förstås på egna erfarenheter.
Jag tror inte att GSUn skilljer sig så värst mycket på P7 eller I19.
Amfibieregementena sysslar så klart med strid och det vore ganska märkligt om de inte skulle lärt sig det som
sjöberg radar upp.
Samma sak gäller LG.
Jägarförbanden behöver vi väl knappast nämna.
T2 har även haft utbildning på detta, om än i olika utsträckning beroende på pluton.
Rätt vad det är så är vi uppe i rätt mycket folk.
Att då försöka framställa det som om merparten av försvarsmakten är oduglig när det kommer till strid saknar alltså verlighetsförankring.
Och ja, det är ohyfsat att kalla folk för idioter, men denne individen förtjänar inget annat.
Ständigt och jämt så spyr han sin galla om dagens värnpliktiga och dess utbildning, någonting som han uppenbarligen saknar kunskap om.
Han är ett typexempel på dessa gnällspikar som endast kan komma med sina egna antaganden om hur de
tror att utbildningarna ser ut idag utan att i verkligheten ha ett dugg vetskap om hur det faktiskt ser ut idag.
Så jo, jag tycker han är välförtjänt av den titeln och jag är inte beredd att backa en tum på det.
Han blir bemött med samma trista inställning som han har till tusentals killar och tjejer som idag gör lumpen.