Jag vill passa på att tipsa alla göteborgare om att köpa snus vid godisaffären i Femmanhuset, ni vet den Jam-Jam på någon av övervåningarna? De har en deal med sin tobaksleverantör, vilket gör att de säljer snus och cigaretter till inköpspris! De tjänar alltså inte ett öre på att sälja tobaken.
En dosa finsnus portion (General, Rapé, Grov Portion osv.) kostar 30 kr.
En dosa finsnus lös (General, Rapé, Grov osv.) kostar några kronor mer än portion.
En dosa "fulsnus" portion (Kronan, Granit osv.) kostar runt 25 kr om jag inte minns fel, några kronor mer för lös.
Cigaretter kostar förövrigt max 42 kronor, även John Silver, Marlboro, Prince osv.
Detta är grymt! Var där igår och handlade. Anledningen till detta var tydligen att dom ändå knappt tjänar något per såld dosa/paket, sa mannen i kassan.
Som nån nämnt tidigare i tråden så finns det en tobaksaffär i sundsvall som enbart sysslar med tobak som ligger på storgatan.
grymt bra priser och sortiment.
Vet redan att någon innan har tipsat om denna butik, men bra butiker kan inte få för lite cred:
Netto Tobak på wiselgrensplatsenn i Göteborg, fick jag idag en stock Skruf transbär portion och en stock Skruf Stark Lös för 330 kr! Väldigt billigt och trevlig personal.
I Stockholm på Södermalm, korsningen bondegatan/reinstiernasgatan så finns det en riktigt ful butik som heter minimarket.
Där får man tre dosor finsnus för en hundring jämt.
Matdax i Stockholm (Hökarängen, Hagsätra, Högdalen) tar 219 spänn för en stock kronan portion.
Kiosken närmast Gubbängens t-banestation (Den mot centrum bredvid apoteket) tar 320 kr för en stock general portion.
Om någon sitter på ett ställe med billigare priser för dessa i söderort/södermalm så dela gärna med er!