2010-11-24, 03:10
Medlem
cookizs avatar
Någon som kan tipsa vart i stockholm man kan köpa billiga stockar med minis?
Mvh mig!
Citera
2010-12-04, 13:06
Medlem
heeyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookiz
Någon som kan tipsa vart i stockholm man kan köpa billiga stockar med minis?
Mvh mig!

I Hallonberg framför prisxtra finns det en kiosk och han säljer en stock General por för 330 Göteborg 330.
Citera
2010-12-04, 13:14
Medlem
Hamnbolls avatar
T-livs som många andra skrivit i Göteborg på andra långgatan är fruktansvärt billiga. En stock General/Göteborgs Rapé portion etc går på 299 pix, och en stock Grov portion kostar 329 har jag för mig att det var. Kronan tror jag gick för 199:-, men är inte säker.
Citera
2010-12-05, 15:34
Medlem
BondJamesBonds avatar
Guns Tobak på Tegnergatan, strax efter Döbelnsgatan om man kommer från Sveavägen säljer en stock rape för 308:- Övriga sorter har jag ingen koll på... Dom tar dock inte kort...
Citera
2010-12-05, 15:55
Medlem
dkws avatar
Vid brommaplan, den där vägen vid OKQ8 macken, vet ej vad den heter men där säljs stock kronan portion för 220kr.
Citera
2010-12-05, 20:04
Medlem
zunken0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beelzebob
Jag vill passa på att tipsa alla göteborgare om att köpa snus vid godisaffären i Femmanhuset, ni vet den Jam-Jam på någon av övervåningarna? De har en deal med sin tobaksleverantör, vilket gör att de säljer snus och cigaretter till inköpspris! De tjänar alltså inte ett öre på att sälja tobaken.

En dosa finsnus portion (General, Rapé, Grov Portion osv.) kostar 30 kr.
En dosa finsnus lös (General, Rapé, Grov osv.) kostar några kronor mer än portion.
En dosa "fulsnus" portion (Kronan, Granit osv.) kostar runt 25 kr om jag inte minns fel, några kronor mer för lös.

Cigaretter kostar förövrigt max 42 kronor, även John Silver, Marlboro, Prince osv.

Tack! Såg din post här och hade vägarna förbi femman, men blev ändå chockad när killen slog in priset i kassan. 29 kr för en dosa grov white
Citera
2010-12-07, 17:05
Medlem
Ica vid st:eriksplan är billiga på snus i deras automat. Göteborgs Rapé white 30kr/st och General lös för 38kr/st...
Citera
2010-12-07, 17:53
Medlem
Karlstad, Würth yrkesbutik på Örsholmen, mellan Österbergs och PEAB, mittemot DFDS/Fraktarna.

330 kronor för en stock Rapé portion, borde vara svårslaget i Karlstad. Säljer endast hela stockar, tar EJ kontanter.
Senast redigerad av Demondave 2010-12-07 kl. 17:55. Anledning: Komplettering
Citera
2010-12-11, 18:09
Medlem
bergelins avatar
Något OT, men jag har ingen lust att öppna upp en ny tråd för att dela med mig av denna händelse.

Jag har nyligen återigen gått över till snus, efter att i en period ha rökt. Normalt sett snusar jag General och Grov lös, vilket brukar kosta 45kr dosan i lokala tobaksaffärer samt Pressbyråer.
Idag tänkte jag att jag skulle variera mig och köpte därför en dosa Rapé lös, hos min närmsta Pressbyrå. När kassörskan efter att ha hämtat min dosa yttrade orden "femtiotvå kronor, tack" så höll jag på att storkna.
52 kronor för en dosa snus! Sjukt var ordet.
Citera
2010-12-11, 21:28
Medlem
NiCrues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergelin
Något OT, men jag har ingen lust att öppna upp en ny tråd för att dela med mig av denna händelse.

Jag har nyligen återigen gått över till snus, efter att i en period ha rökt. Normalt sett snusar jag General och Grov lös, vilket brukar kosta 45kr dosan i lokala tobaksaffärer samt Pressbyråer.
Idag tänkte jag att jag skulle variera mig och köpte därför en dosa Rapé lös, hos min närmsta Pressbyrå. När kassörskan efter att ha hämtat min dosa yttrade orden "femtiotvå kronor, tack" så höll jag på att storkna.
52 kronor för en dosa snus! Sjukt var ordet.

Som gammal snusare kan jag inte annat än glädjas över det faktum att snuset numera är ett avslutat kapitel. Femtiotvå kronor är inte ett pris. Det är ett förbaskat rån!

Få saker gör mig så irriterad som prishöjningarna på snus.
Att det skall kosta att blossa kan jag förvisso förstå, men varför denna hetsjakt mot snuset/snusarna?

Jag säger då det...
Citera
2010-12-12, 18:40
Medlem
heeyas avatar
[quote=heeya]I Hallonberg framför prisxtra finns det en kiosk och han säljer en stock General por för 330 Göteborg 330. alla mini snusar 280/stock.
Citera
2010-12-12, 18:47
Medlem
PacmanSwes avatar
Konsum har ju grymma priser nu iaf Kronan portion 25:- tex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in