2013-08-10, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
I mina ögon känns De Rossi som en spelare som presterar i ett italienskt lag. Men det vore kul att se hur han skulle passa. Han är en favorit.

Ja, det är ju sant det du säger. De Rossi har spelat hela sin karriär i Serie A. Så det återstår å se hur han skulle prestera i en annan liga.
Å andra sidan pratar vi om en väldigt erfaren spelare som har spelat hundratals internationella matcher.
Och som spelare har jag verkligen svårt att se en så pass bra och mångsidig mittfältare. Lika stark defensivt som t ex Mascherano. Och ganska bra passningsspel. Visst, absolut inte på Pirlos nivå. Men mycket bättre än t ex Matuidi.
Citera
2013-08-10, 23:51
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Lyon krossade Nice med 4-0. Målskyttar: Lacazette x2, Grenier och Gourcuff. Gourcuffs mål lär förresten nomineras till årets mål. Herrejälvar.
Härligt. Har inte sett målet men kommer förmodligen upp på Ligue1fr senare.

Såg att trotjänaren Djordjevic gjorde mål för Nantes mot Bastia i en vad det verkade stökig match med bland annat två röda kort. 2-0 till slut.

Erdinç hittade även nätet sent för Rennes mot Reims. Skönt för Rennes att börja bra med tanke på deras bedrövliga säsongsavslutning 12/13.

Såg Bordeaux - Monaco som verkade bli en mållös tillställning men Monaco fick något turligt in två bollar på slutet. Rättvist resultat var det dock, helt klart. Bordeaux lyckades inte skapa mycket farligt medan Monaco var framme flera gånger och det var bud på flera mål. Rodríguez hade bland annat ett guldläge som han självklart borde skjutit på men valde en svår pass mot Falcao istället. Lite för generös.
Citera
2013-08-11, 07:19
Medlem
chran508s avatar
Målen från Lyon - Nice.

http://www.matchhighlight.com/latest...lyon-4-0-nice/
Citera
2013-08-11, 14:19
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Målen från Lyon - Nice.

http://www.matchhighlight.com/latest...lyon-4-0-nice/

Gourcuff! Två assist (tre om Grenier inte lyckats med bedriften av att missa målet från en meter) och ett fantastiskt underbart frisparksmål. Hoppas han fortsätter på den inslagna vägen, han är ju en av världens mest sevärda spelare när det stämmer för honom.
Citera
2013-08-11, 17:22
Medlem
chran508s avatar
Hittade den här videon på Ligue 1:s officiella yt-kanal. De snyggaste målen från förra säsongen. Fotbollsgodis på hög nivå.
http://www.youtube.com/watch?v=wheEUZJJ-mk

Tänk så många snygga mål man missar om man endast följer svensk medias Ligue 1-bevakning...
Senast redigerad av chran508 2013-08-11 kl. 17:32.
Citera
2013-08-17, 18:04
Medlem
schlafhunds avatar
Lyon ångar på!

1-0 just nu i halvlek mellan Marseille - Évian efter ett mycket snyggt mål av Gignac där han först tar ner en långboll längst ut på foten, dribblar förbi sista försvararen och placerar den hårt i vänstra hörnet. Imponerande! Payet fick ett gult kort strax innan halvlek som han inte borde fått, Benezet faller fruktansvärt överdrivet och domaren köper det...

Glöm inte Nice - Rennes ikväll 20.00, TV4 Sport.
Citera
2013-08-17, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
Glöm inte Nice - Rennes ikväll 20.00, TV4 Sport.

Varför spelar Nice inför tomma läktare?
Citera
2013-08-17, 20:58
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Varför spelar Nice inför tomma läktare?
Dåligt uppförande från fansen förra säsongen. Exakt vilken match det handlar om vet jag inte.
Citera
2013-08-17, 22:39
Medlem
Trevligt att dansken Mads Albæk gör mål i sin debut för Reims, också att Bastia fixar en viktig hemma seger inför fullsatta läktare på Korsika.

so far so good för Marseille men känns också som man fått ett rätt behagligt inledningschema på säsongen, Valenciennes borta blir nog lite tuffare än Evian och Guingamp men tar man tre poäng där också så har man startat riktigt stabilt.
Citera
2013-08-17, 23:09
Medlem
schlafhunds avatar
Snacka om att ge bort en match. Två brutala missar i försvaret från Rennes som ger Nice två mål. Först Théophile-Catherine som missar bollen när han ska nicka iväg den och den dimper ner till Cvitanich som i princip får öppet mål och gör inga misstag.

Miss nummer två när Jebbour joggar och dräller med bollen i straffområdet som Pied vaket snappar upp och enkelt petar in. En förlust som klart kunde undvikits för Rennes. Onödigt.

Glöm nu inte att det är tidig lunchmatch 14.00 när Monaco tar emot Montpellier på Stade Louis II. TV4 sport som gäller även då.
Matchprogram i digital version om någon är intresserad (en Français!): http://www.asm-fc.com/assets/Program...c-match-20.pdf

Tycka vad man vill om TV4 (jag brukar ofta klaga) men nu har de bjudit på fullt godkänt utbud under andra omgången. Fredagsmatchen Sochaux - Lyon gick visserligen på TV4 Sport Xtra, en kanal jag och förmodligen många andra om jag känner min omvärld rätt inte har. Dock hade vi två matcher på TV4 Sport idag (OM - Évian och Nice - Rennes) och imorgon är det alltså;

Monaco - Montpellier (TV4 Sport 14.00)
Lorient - Nantes (TV4 Sport Xtra 17.00)
PSG - Ajaccio (TV4 Sport 21.00)
Citera
2013-08-17, 23:13
Medlem
Gourcuff har startat säsongen på ett mycket bra sätt, två mål och två assist på de två inledande matcherna. Nästan tillbaka i gammalt gott slag. Vem minns inte den här läckerbiten han bjöd på mot PSG säsongen 08/09?
Citera
2013-08-18, 07:40
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Gourcuff har startat säsongen på ett mycket bra sätt, två mål och två assist på de två inledande matcherna. Nästan tillbaka i gammalt gott slag. Vem minns inte den här läckerbiten han bjöd på mot PSG säsongen 08/09?
Även Lacazette har börjat säsongen strålande. I sin nya position som striker har han gjort tre mål på två matcher. Själv trodde jag han var för vek och liten för att agera spets, men tji fick jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in