2013-05-06, 01:06
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Härmed utnämner jag Lavezzi till ligans sämsta avslutare.

Jag håller fast vid att om Z hade haft en vettig forward bredvid sig så hade han nått 20+ assist den här säsongen. Jävla synd att det inte syns i statsen.

Inspirerad insats av Zlatan idag. Såg hungrig ut. Klart bäst i PSG.

Gameiro är en bättre spelare än Lavezzi. Kan förstå hans frustration till avsaknad av speltid.

Bokstavligt tolkat av reglerna gör domaren rätt. Man får inte medvetet röra domaren. Okänsligt? Kanske, men jag har tänkt på att Silva tidigare har varit alldeles för på gentemot domarna.

PSG är ett gott kontringslag, därav problem i ligan. Dock spelar man ofta bra, förutom att den ospelskickliga trion bakom Z ständigt missar givna lägen och avgörande passnigar. Jag till och med mottagningar. Egentligen saknas bara en pusselbit: en spelskicklig offensiv mittfältare. Lavezzi, Lucas, Pastore och Menez spelar alldeles för mycket på chans, och har alla en otillräcklig grundteknik. Det räcker gott och väl med två av dem på planen. En Silva, Mata, Cazorla eller Özil hade gjort laget sjukt gott. Kanske att det skulle få Z att stanna också.
Citera
2013-05-06, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag håller fast vid att om Z hade haft en vettig forward bredvid sig så hade han nått 20+ assist den här säsongen. Jävla synd att det inte syns i statsen.

Inspirerad insats av Zlatan idag. Såg hungrig ut. Klart bäst i PSG.

Gameiro är en bättre spelare än Lavezzi. Kan förstå hans frustration till avsaknad av speltid.

Bokstavligt tolkat av reglerna gör domaren rätt. Man får inte medvetet röra domaren. Okänsligt? Kanske, men jag har tänkt på att Silva tidigare har varit alldeles för på gentemot domarna.

PSG är ett gott kontringslag, därav problem i ligan. Dock spelar man ofta bra, förutom att den ospelskickliga trion bakom Z ständigt missar givna lägen och avgörande passnigar. Jag till och med mottagningar. Egentligen saknas bara en pusselbit: en spelskicklig offensiv mittfältare. Lavezzi, Lucas, Pastore och Menez spelar alldeles för mycket på chans, och har alla en otillräcklig grundteknik. Det räcker gott och väl med två av dem på planen. En Silva, Mata, Cazorla eller Özil hade gjort laget sjukt gott. Kanske att det skulle få Z att stanna också.

Håller med dig på några av punkterna.

Lavezzi håller jag som en mycket bättre spelare än Gameiro. Lavezzi är trots allt en bra ytter men som anfallare så är han ju ganska värdelös då han totalt saknar allt vad målsinne är.

Gameiro gör oftast hyfsade inhopp men kan verkligen inte spela från start. Varje gång han väl får chansen från start så är totalt osynlig. Kommer han in när PSG har ett tryck på motståndarna och de behöver ett mål då är han ett alternativ att slänga in.

Tycker dessutom att en skicklig anfallare som kan spela med Zlatan saknas. Om PSG ska bli komplett då behövs det precis som du säger en skicklig offensiv mittfältare, men även en till bra anfallare och en ny ytterback. Varken Jallet eller VdW håller någon hög klass. Maxwell tycker jag fortfarande är bra men han börjar bli gammal.

EDIT: Men jag hoppas fortfarande att han lämnar. Ligan är alldeles för ointressant och dålig.
Citera
2013-05-06, 21:17
Medlem
ddf66s avatar
Idiotdomaren springer ju mer eller mindre in i Thiago Silva, hur fan kan mongot få det till att han blir knuffad ?
Avstängd på livstid från domarjobbet - börja med ny hobby istället.

Hoppas alla bra spelare flyr från franska ligan, den är ett skämt.
Citera
2013-05-07, 22:27
Medlem
TKD_1337s avatar
Hur går det för Lisandro Lopez i år? Vill Lyon förlänga hans kontrakt som går ut 2014?
Citera
2013-05-08, 02:25
Medlem
schlafhunds avatar
Angående nedflyttning/uppflyttning.

Ska inte ta ut något i förskott men efter att ha krupit runt precis över och under strecket hela säsongen så har Sochaux ryckt upp sig nu på slutet. Två hyfsade kryss mot Bordeaux och Lille och nu senast en ytterst viktig trepoängare mot Lorient.

Nästa match är borta mot Brest som är i fullständigt bedrövlig form. Gyllene läge att plocka hem ännu tre poäng samtidigt som man får säga au revoir till Brest.

Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Sochaux stannar _alltid_ kvar. Klubben med flest säsonger i högstadivisionen. Satsar på helt nytt lagbygge så det går upp och ned.

Vad tror ni? Vilka åker?

Brest känns klara och sedan bör det nog vara ETG och Troyes som följer med ner. Svåra utgångslägen och glöm inte att båda två är kvar i semifinalerna i Coupe de France vilket bör dra en del fokus.

Upp?

Monacos ledning känns betryggande men efter dem är det stenhårt mellan Nantes, Guingamp, Caen och Angers. På måndag den 13:e möts Caen och Nantes vilket är en högintressant match. Kanske får vi se två av Frankrikes största klubbar (titelmässigt) tillbaka i finrummet.
Citera
2013-05-08, 08:54
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Hur går det för Lisandro Lopez i år? Vill Lyon förlänga hans kontrakt som går ut 2014?
Jag tror man jobbar på en försäljning. Mest pga lönesituationen men också för att han nu gör sin sämsta säsong i Lyontröjan och troligtvis har siktet på en ny klubb efter sommaren.
Citera
2013-05-12, 11:35
Medlem
Dr_Dollars avatar
Om PSG vinner i kväll tar Zlatan sin tionde ligatitel – med en sjätte klubb i ett fjärde land.

Man kan faktiskt inte annat än bli väldigt imponerad.
Citera
2013-05-12, 14:40
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Om PSG vinner i kväll tar Zlatan sin tionde ligatitel – med en sjätte klubb i ett fjärde land.

Vilket tangerar rekordet för antalet vunna serier i olika länder (4 st). Detta tillsammans med ett par andra storstjärnor: http://www.guardian.co.uk/football/2013/apr/24/player-most-league-titles-different-countries

Sedan får man ju också tänka på att Zlatan utöver detta vunnit multipla titlar med samma såväl som olika klubbar i Serie A... Oerhört imponerande i vilket fall som helst!
Senast redigerad av junaz 2013-05-12 kl. 15:03.
Citera
2013-05-12, 16:20
Medlem
Är det någon som har koll på hur många röda kort Rennes skrapat ihop denna säsongen?
Citera
2013-05-12, 16:48
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Jag tror man jobbar på en försäljning. Mest pga lönesituationen men också för att han nu gör sin sämsta säsong i Lyontröjan och troligtvis har siktet på en ny klubb efter sommaren.

Okej. Jag undrade då jag såg att Lisandro Lopez inte har mycket kvar av sitt kontrakt (ett år som sagt) och det var inte så länge sedan han var rätt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Balkanpsyko
Är det någon som har koll på hur många röda kort Rennes skrapat ihop denna säsongen?

Rennes har skrapat ihop 44 gula kort och 10 röda.

http://www.whoscored.com/Teams/313/
Citera
2013-05-12, 17:19
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar

Det är det...Tyvärr lär en del komma till korta i framtiden då han saknar en tung internationell titel (läs CL i förstahand) när det ska jämföras med andra stora spelare. Det har andra svenskar vunnit. (Henrik Larsson, Patrik Andersson och Jesper Blomqvist)

Men visst..Det finns ett gott sällskap där också..typ den riktige Ronaldo.
Senast redigerad av Steff83 2013-05-12 kl. 17:21.
Citera
2013-05-12, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Okej. Jag undrade då jag såg att Lisandro Lopez inte har mycket kvar av sitt kontrakt (ett år som sagt) och det var inte så länge sedan han var rätt bra.

Rennes har skrapat ihop 44 gula kort och 10 röda.

http://www.whoscored.com/Teams/313/

Det måste väl vara mest i ligan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in