2013-03-02, 19:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Verkar som om PSG har lite svårt att tända till på bortaplan mot bottenlagen i ligan, förlust förra bortamatchen mot Sochaux med 3-2 och nu ikväll torsk mot Reims med 1-0. Det fanns ingen glöd alls hos PSG-spelarna, tankarna redan hos Valencia matchen antar jag...

Zlatan en av få som överhuvudtaget var godkända. Målet var fint, synd att linjedomaren gjorde ett felbeslut .

Lucas och Lavezzi borrar ner huvudet i marken. Det kan nog funka i Europa med ett tydligare kontringsspel från PSG, men i matcher som ska föras med någorlunda bollinnehav och tålamod är de alldeles för ojämna. Likaså Pastore. Överlag är de tre inte tillräckligt jämna och spelskickliga för ett Europeiskt topplag.
Citera
2013-03-02, 19:32
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Zlatan en av få som överhuvudtaget var godkända. Målet var fint, synd att linjedomaren gjorde ett felbeslut .

Lucas och Lavezzi borrar ner huvudet i marken. Det kan nog funka i Europa med ett tydligare kontringsspel från PSG, men i matcher som ska föras med någorlunda bollinnehav och tålamod är de alldeles för ojämna. Likaså Pastore. Överlag är de tre inte tillräckligt jämna och spelskickliga för ett Europeiskt topplag.

Det kan nog stämma att spelet passar bättre i europa, där PSG slipper att föra matcher, och där Zlatan & gänget får utrymme med sina kontringar, det är dom riktigt vassa på.

Men samtidigt är det ju kul att ligan lever tack vare PSG förluster på senare tid, vi får hoppas på en spännande avslutning där Lyon utmanar till slutet.
Citera
2013-03-02, 19:40
Medlem
Citat:

Lucas, maken till frustrerande spelare får man nog leta efter. Varje match så gör han precis det du säger; Borrar huvudet ner huvudet i marken och bara kör rätt fram och försöker ta sig igenom 3-4 spelare.

Men visst är Lucas riktigt bra men väldigt naiv i sitt spel. Lavezzi brukar oftast klara sig bra oavsett motstånd men nu på sistone så har han slarvat så otroligt mycket i bollbehandlingen.

Men ja, PSG måste köpa sig en bra playmaker. Pastore är alldeles för ojämn och vill egentligen inte ens spela i PSG. Plus att han är löjligt dyr också.

Sen är det uppenbart att PSG bara har en målskytt i laget och det håller inte heller. Lavezzi och Menez är målsumpare av rang. Lucas likaså. Gameiro kan visserligen göra mål men är en begränsad spelare som absolut inte håller på Europeisk toppnivå.

Inför sommarens transferfönster så behövs det; En playmaker, bättre ytterbackar och en anfallare som kan göra mål. Det är för stort ansvar på Zlatans axlar.
Citera
2013-03-02, 19:43
Medlem
TKD_1337s avatar
Det som gör det ännu mer olyckligt för Zlatan och Paris Saint-Germain är att det bortdömda målet kom innan Reims gjorde sitt.

Alex gjorde bort sig vid Krychowiaks mål. Han måste ha bättre koll på polacken där.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-03-02 kl. 19:46.
Citera
2013-03-02, 19:56
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Lucas, maken till frustrerande spelare får man nog leta efter. Varje match så gör han precis det du säger; Borrar huvudet ner huvudet i marken och bara kör rätt fram och försöker ta sig igenom 3-4 spelare.

Men visst är Lucas riktigt bra men väldigt naiv i sitt spel. Lavezzi brukar oftast klara sig bra oavsett motstånd men nu på sistone så har han slarvat så otroligt mycket i bollbehandlingen.

Men ja, PSG måste köpa sig en bra playmaker. Pastore är alldeles för ojämn och vill egentligen inte ens spela i PSG. Plus att han är löjligt dyr också.

Sen är det uppenbart att PSG bara har en målskytt i laget och det håller inte heller. Lavezzi och Menez är målsumpare av rang. Lucas likaså. Gameiro kan visserligen göra mål men är en begränsad spelare som absolut inte håller på Europeisk toppnivå.

Inför sommarens transferfönster så behövs det; En playmaker, bättre ytterbackar och en anfallare som kan göra mål. Det är för stort ansvar på Zlatans axlar.

Håller med. Trots uppenbara brister ska man dock inte vara för tidig med att avfärda PSG i CL. Slipper man Real/United samt Bayern kan man mycket väl nå semi. Faktum är att den defensiva organisationen är bra, och med Silva tillbaka blir man svårslagna. Jag tror PSG har visat sitt rätta jag i CL, men har underpresterat en del i ligan, inte tvärtom
Citera
2013-03-02, 20:13
Medlem
Citat:
Håller med. Trots uppenbara brister ska man dock inte vara för tidig med att avfärda PSG i CL. Slipper man Real/United samt Bayern kan man mycket väl nå semi. Faktum är att den defensiva organisationen är bra, och med Silva tillbaka blir man svårslagna. Jag tror PSG har visat sitt rätta jag i CL, men har underpresterat en del i ligan, inte tvärtom
Det går ju bättre i CL för där är spelet lite fram och tillbaka och det är då Lavezzi och Lucas är så bra. Nu när de bara försvarar sig så blir PSG helt stillastående
Citera
2013-03-02, 22:07
Medlem
greenleaners avatar
Jävligt synd att linje-dommaren va så snurrig idag och dömde bort, Zlatans mål var ju ganska snyggt!
Dommarna verkar ju ha nåt emot honom...
Blir nog bättre i CL-matchen på onsdag skulle jag tro,,,
Men hur va det med Z-man? Blev han avstängd sist? Nåja, i vilket fall kommer nog mål-heta Lavezzi rädda dom!
Citera
2013-03-02, 22:15
Medlem
K.R.I.T.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenleaner
Jävligt synd att linje-dommaren va så snurrig idag och dömde bort, Zlatans mål var ju ganska snyggt!
Men hur va det med Z-man? Blev han avstängd sist? Nåja, i vilket fall kommer nog mål-heta Lavezzi rädda dom!
Såg du Lavezzis friläge idag? Ja Zlatan är avstängd nästa match och även en eventuell kvartsfinal. PSG lär överklaga, men om överklagan avslås så får man tydligen automatiskt en match extra.
Citera
2013-03-02, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenleaner

Nu vet jag inte riktigt om du blandar ihop Lavezzi med någon annan för någon målskytt är han inte. Det är en målsumpare i allra högsta grad som trots det har lyckats göra 4 mål i CL medan han i ligan missar minst 1 friläge per match. Han bara har gjort 3 mål i ligan på 17 matcher.

Citat:

Absolut inte. I CL så spelar de fantastiskt bra. Där får de chansen att spela sin kontringsfotboll och har man spelare som Lucas och Lavezzi då går det fort.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-03-02 kl. 22:19.
Citera
2013-03-03, 03:20
Medlem
K.R.I.T.s avatar
Franska ligan är ju fan galen I ena matchen så bryts en killes fot av och i en annan match så blir det värsta bråket och 4 spelare får rött kort. http://www.youtube.com/watch?v=2QCf8mMdnP4
Citera
2013-03-03, 07:31
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.I.T.
Franska ligan är ju fan galen I ena matchen så bryts en killes fot av och i en annan match så blir det värsta bråket och 4 spelare får rött kort. http://www.youtube.com/watch?v=2QCf8mMdnP4
Bastia - Ajaccio är inte som vilket derby som helst, I'll tell ya that.
Citera
2013-03-03, 09:49
Medlem
Pastore, maken till bollsumpare får man ju leta efter - vad är det med han som folk tycker är så bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in