Polarn satt och fingrade på sin, försökte trä den över foten.. Då ringde dom till honom och frågade vad som stod på.. Skulle vilja ta isär en såndär och se vad det är för prylar i den!?..
Tja , är det nån som vet om man kan ta av sig fotbojan? finns det nån lösning? Det måste ju gå att få bort det på något sätt.
mvh
jodå...de finns ett sätt. Den enklaste lösningen är att ha den på foten tills frivården kommer och tar bort den. Du trodde väl inte att den skulle sitta där resten av ditt liv eller?
Om vi på något sätt ska vara allvarliga så är svaret på din fråga att ja, det går. Hugg av benet (observera att det måste vara det ben som bojan sitter på) ta sedan bort bojan och lägg den på valfri plats. Kom ihåg att inte ta med dig bojan om du ska någonstans för då fyller det ingen funktion. Efter det är det bara att leva livet i rullstol alternativt på kryckor.
Får jag fråga varför du vill avlägsna den? Är det för att kunna få lite rörelsefrihet? När jag hade boja upptäckte jag att den hade god räckvidd. Jag kunde röra mig obehindrat i 2 st hyresfastigheter samt ute på parkeringen.
Jag hade även tur i att samtliga fönster vette mot parkeringen så jag kunde se när kontrollanterna var på väg.
Detta var för ~10 år sedan så det är möjligt att nuvarande fotbojor är mer anpassade att hålla fången hemma i lyan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!