2006-12-17, 16:08
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxis
vad kostar den blandningen då? jag e sugen på att testa något nytt.. och inte det gamla vanliga..dvs Gevalia mellanrost, som jag alltid dricker..
Har tyvärr inget aktuellt pris. Det var ett bra tag sedan jag handlade där. Men minst dubbelt så dyrt är det (jämfört med Zoega på ICA).

~Paul~
Citera
2006-12-17, 16:12
Medlem
Bluebeast72s avatar
Gevalia
Citera
2006-12-17, 16:14
Medlem
Tråknicks avatar
Här är det endast Zoegas skånerost som gäller.

Verkar dock inte som det är någon som påpekat vattnets betydelse för kaffesmaken. Här i sydsverige med hög kalkhalt i vattnet är det ju angenämare med just skånerosten och norrut brukar det bli godare med vanlig Gevaliatyp. Är dock ingen vidare experimentör med kaffesorter utan är rejält hemtam på det gröna guldet.
Citera
2006-12-17, 16:58
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
Verkar dock inte som det är någon som påpekat vattnets betydelse för kaffesmaken.
Det är sant men jag tror att om man inte är en riktig expert så märker man inte så stor skillnad.

Jag har druckit Zoegas Skånerost både här i Göteborg och hos min mor i Karlskrona och det har smakat, enligt mina smaklökar, exakt samma.

~Paul~
Citera
2006-12-17, 18:40
Medlem
Draqos avatar
Gevalia Kok. Bryggkaffe går inte att dricka.
Citera
2006-12-28, 15:49
Medlem
Carl Serungs avatar
Zoegas

...Allt annat smakar blask!
Citera
2006-12-28, 15:54
Medlem
Requiems avatar
Blue mountain-kaffet är ju fantastiskt men kanske inte i relation till sitt pris (ca 700kr/kg).

Zoegas Skånerost samt Blue Java är annars vardagsfavoriter.
Citera
2006-12-28, 15:59
Medlem
Vobblers avatar
Testa det frystorkade kaffet "Queen Gold", finns att köpa på t ex ÖB.

Billigt och jädrigt gott.
Citera
2006-12-28, 20:18
Medlem
Tjingelings avatar
Min röst går till Zoegas, Mollbergs blandning.
Citera
2006-12-28, 21:19
Medlem
Wendigos avatar
Jag håller i och för sig med om att Jamaican Blue Mountain är svinigt gott men inte värt sitt pris, åtminstone inte så länge det svider att betala för det. Har man alltså mindre välbetalda arbeten så går det nästan lika bra med Zoegas Forza eller Intenzo - en klar FB-favvo, verkar det som. Undrar om de skulle vara intresserade av att sponsra oss ??!
Citera
2006-12-29, 09:55
Bannlyst
Espresso & Franskrost

Ett espressokaffe som inte är beskt är värsting + franskrost.

Riktigt bra är 50/50 Espresso & Franskrost, nymalet & kört i riktig espressomaskin.

Kimbo är ett av de bättre espressona + Lavazza Créma

Har själv restaurangmaskin + kvarn
Citera
2006-12-29, 10:45
Medlem
arezons avatar
Zoegas Forza har jag till vardags, även om jag nu testar med Zoegas Blue Java och det är inte så dåligt det heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in