2000-05-24, 18:33
äldre konto (old)
Ej medlem
Hur mycket alkohol måste man dricka för att dö?
Citera
2000-05-24, 21:46
Medlem
Hur mycket måset man ...

ganska mycket... prova en kvarting o ta nån deciliter GHB till... det svänger på schysst
Citera
2000-05-25, 15:38
äldre konto (old)
Ej medlem
Hur mycket måset man ...

Prova själv och glöm inte att dokumentera under tiden..
Citera
2000-05-25, 20:09
Medlem
Hur mycket måset man ...

Jo, det beror på kroppsvikt, tolerans och hur snabbt du dricker. Vid 3 promille är melmåttan medvetslös men om man dricker VÄLDIGT snabbt så är rekordet 12 promille. Då är dock gemene man ganska död. Om du absolut skall prova bör du nog göra kemiskt sprit (99%).

KEMISK SPRIT

Recept: Kemisk ren natriumhydroxid
Kemisk ren Etylacetat
Värmetålig behållare

Börja med att hälla cirka 5 liter etylacetat i en till exempel en ren hink eller en stor glasskål för att undvika föroreningar i produkten. Materialet bör vara värmetåligt då stor värme bildas. Tillsätt under omrörning 5 kg natriumhydroxid (gärna mer eftersom jämvikten då ställer in sig gynnande enligt Le Chatelieurs princip, dock max 6 kg).
Då stor värme bildas bör tillverkningen ske under kylda förhållanden tex utomhus på vintern, i kallt vatten eller dylikt. Efter reaktionen har du fått 2 ämnen varav det ena är etylalkohol.

Kemiskt ren natrumhydroxid och kemisk ren etylacetat. Detta finns i närmaste färgbutik. Dessa två produkter ska nu blandas försiktigt med varandra. Lämpligtvis blandas detta i en ren hink. Häll ca 5 liter etylacetat i en ren hink som ställs ned i ett vattenbad (för kylningens skull). Tillsätt under omrörning ca 6 kg natriumhydroxid. (originalreceptet är 5 kg, men det är säkrare att ta 6 kg i början). En reaktion sker nu mellan de två ämnena varvid salt-natriumacetat bildas samt etylalkohol (sprit).
Sedan kan man frysa ut alkoholen eller använda destillationsutrustning (standard).
Citera
2000-05-29, 01:08
Medlem
Hur mycket måset man ...

du glömde tillägga att det blir extremt explosivit........
Citera
2000-05-29, 19:47
Medlem
Hur mycket måset man ...

Det är därför man har kylning...
Citera
2000-05-31, 08:43
äldre konto (old)
Ej medlem
Hur mycket måset man ...

Jag tolkar dessa texter som att Minsc har testat med lyckat resultat. Har jag rätt?

Jag kör fortfarande med jäsmetoden, men börjar lessna på att det tar tid och plats. Så jag har tänkt prova, men vill ju ha all data innan jag testar.

Hur stor är risken för explosion? Någon som drabbats?
Skall man blanda ut den fördiga blandningen(etanol+natriunacetat) med vatten innan man destillerar? Eller finns det nog med natriunacetat så att det inte kokar torrt i min hembrännare?
Blir det ren etanol, eller fins det lite skit(etylacetat, natriumhydroxid, natriumacetat, nåt annat) kvar efter destillation?

Tacksam för hjälp
Citera
2000-05-31, 16:30
Medlem
Hur mycket måset man ...

Du BORDE inte behöva vara rädd om du kyler väldigt hårt. Annars är det explosivt och jävligt. Eftersom kokpunkerna skiljer sig åt med så några grader så måste avancerad filtreringsutrustning användas.
Frysning är dock den bästa metoden.

Vad gäller det praktiska så ska det fungera men jag har endast hört kompisar som har gjort det och därmed skrivit ned det. Kollade dock upp formlerna och upptäckte att det stämde dock så teoretiskt är jag säker.

Vad gäller renheten så är det viktigt att du köper etylacetatet och natriumhydroxiden KEMISKT rena.

Varförsiktig dock med tanke på värmeutvecklingen.
Citera
2000-06-02, 15:23
äldre konto (old)
Ej medlem
Hur mycket måset man ...

Jo då jag själv höll på att dö när jag drack 2 liter vin och lyckades klämma i mig nästan en back starköl,blev medveteslös i åtta timmar och var tvungen att mag pumpas iofs hadde jag rökt en joint men det ska ju inte spela nån roll.
Jag var då 20 nästan 21 och jag har druckit nästan dagligen sen jag var 17 år.
annars för ett år sedan drack jag en 70`s och öl varje dag under en tid.

så man kan nog inte svara på frågan.

ut.
Citera
2000-06-04, 02:26
Medlem
Hur mycket måset man ...

När jag konsumerade som mest pallade jag 1,5 liter 50% hb...
har minskat ner ganska hårt nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in