Thorsten Flinck på en av krogarna i östra delen av Stockholm stad för ett antal år sedan. Älskar denna man, men just då uppförde han sig som en riktigt förstörd pundare, hans andra mer intellektuella sida var totalt frånvarande med andra ord. Jag stod vid baren och skulle beställa ett par öl då jag hör en mörk, hes röst sluddrandes högt bakom mig. Jag vänder mig då om och ser Thorsten, klädd i ett par svarta kostymbyxor och en blå nerspilld kavaj vinglandes fram till bardisken där han ostadigt lutar sig medan han skriker på bartendern att han vill ha en whiskey fort som fan (kan tilläggas att hon såg minst sagt oroad ut). Han tittar sedan på personen till höger om honom, knackar honom på axeln och skriker något som får den stackaren att gå raskt därifrån, sveper majoriteten av drinken och tittar sedan åt vänster, dvs på mig, med sina totalt frånvarande ögon och sitt okammade hår limmat i hans svettiga ansikte och säger sluddrigt "duuee kan taa resteen för fan, jo ta deeen, för du kommer fan ändå intee få något annat ikväll din jävla fassccisst, tack för mig!". Han vänder sig sedan snabbt om medan jag skriker något tillbaka, gungar ut över golvet samtidigt som han puttar på oskyldigt folk.
Skön lirare det där!