2006-12-15, 23:23
Medlem
aivs avatar
kanske fel forummen hittade inget bättre, flytta tråden om det är fel...
tjo, vill kolla upp e person.. det jag har hitta är ett hem telefon nummer som står på henne, en adress som visar fel gata på hitta.se, inget på ratsit.se..
det jag vill kolla är:
1vilka tillgångar hon har ekonmiskt
2vilka marker/tomter hon äger
3var hon står skriven
(4)är det möjligt att äga mark å ha hemnummer utan att vara skriven i sverige?
jag har endast hennes namn och nummer, hennes namn är dock så ovanlig så det är ingen annan som heter det i sverige..

kan man hitta detta på nätet eller kan man ringa till nån myndighet??
sorry för stavning, mongo tangentbord..

mvh aiv
Citera
2006-12-16, 00:27
Medlem
Sisyfossons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aiv
3var hon står skriven
mvh aiv

1 www.upplysning.se

2 samma som ovan om man väljer tjänsten personupplysning - maxi

3 www.birthday.se

För att kunna få reda på den information du vill ha så kan det ju vara bra att få fram ett personnummer på människan. Gå då in på www.e-information.se fyll i de uppgifter du fått från birthday.se och få fram de nio första siffrorna i personnummret. För att få fram den sista siffran använd något program som räknar ut personnummer om man har nio siffror. Sedan är det bara att stalka på!
Citera
2006-12-16, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sisyfosson
1För att kunna få reda på den information du vill ha så kan det ju vara bra att få fram ett personnummer på människan. Gå då in på www.e-information.se fyll i de uppgifter du fått från birthday.se och få fram de nio första siffrorna i personnummret. För att få fram den sista siffran använd något program som räknar ut personnummer om man har nio siffror. Sedan är det bara att stalka på!

På upplysning.se får du hela personnumret om du är registrerad.
Citera
2006-12-16, 11:43
Medlem
aivs avatar
tackar så mycke för hjälpen..
har varit inne på alla rekomenderade sidor men hittar henne inte...
tycker detta e skumt, ok om hon har skyddad identitet, men i så fall skulle väl inte hennes hemtele nummer komma upp? eller om hon e skriven utomlands, kan hon i så fall ha ett nummer och äga hus och marker??
Citera
2006-12-16, 22:55
Medlem
Sir Oinksalots avatar
Postar mitt inlägg här då jag suger på att söka och därför att rubriken stämmer bra överens med min.
Ogillas placeringen så får admin gärna flytta den!

Iaf, hur mycket kan man bli uppkollad av ett företag?
Söker ett jobb där dom kräver att man inte är straffad, och inte är under utredning av polis och andra myndigheter.
I fall man är straffad kan ju kollas via belastningsregistert men kan företag/allmänheten kolla upp/få reda på om man är/har varit under utredning för ett brott?
Undrar detsamma om ens sjukhusjournaler, dvs vad för medicin etc man fått utskriven till sig och vilka sjukdomar man haft...

Finns det möjlighet att jag kan bli uppkollad under dessa punkter?
Börjar bli lite skitnödig då ansökan redan är inskickad och vill helst inte framstå som en mytoman under intervjuerna
Citera
2006-12-17, 00:31
Medlem
Kan tänka mig att vid vissa säkerhetsklassade yrken så kan arbetsgivaren ta reda på i princip allt men en vanlig arbetsgivare bör inte ha tillgång till sjukhusjournaler, de är sekretessbelagda.

Hmm , under utredning? Det kan knappast ett vanligt företag ta reda på om de inte har tillgång till en lite lagom "korrupt" polis. Annars så skulle det vara lite för lätt för kriminella att själva få reda på om de florerar i några utredningar, bara att säga åt en bekant med en firma att "kolla upp" det.

Är jobbet "säkerhetsklassat" så får de nog reda på om du varit "stygg" .
Citera
2006-12-18, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aiv
kanske fel forummen hittade inget bättre, flytta tråden om det är fel...
tjo, vill kolla upp e person.. det jag har hitta är ett hem telefon nummer som står på henne, en adress som visar fel gata på hitta.se, inget på ratsit.se..
det jag vill kolla är:
3var hon står skriven
(4)är det möjligt att äga mark å ha hemnummer utan att vara skriven i sverige?
jag har endast hennes namn och nummer, hennes namn är dock så ovanlig så det är ingen annan som heter det i sverige..

kan man hitta detta på nätet eller kan man ringa till nån myndighet??
sorry för stavning, mongo tangentbord..

mvh aiv

Ring Skatteverket på 0771-567 567 där kan dom hjälpa dig med det mesta.
Citera
2007-01-02, 21:14
Medlem
Daves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisyfosson
1 www.upplysning.se

2 samma som ovan om man väljer tjänsten personupplysning - maxi

3 www.birthday.se

För att kunna få reda på den information du vill ha så kan det ju vara bra att få fram ett personnummer på människan. Gå då in på www.e-information.se fyll i de uppgifter du fått från birthday.se och få fram de nio första siffrorna i personnummret. För att få fram den sista siffran använd något program som räknar ut personnummer om man har nio siffror. Sedan är det bara att stalka på!
Dessa är ju bra, men det verkar som om endast personer med en inkomst är med alt. över en viss ålder. Om man vill få reda på personnummer på några som inte uppfyller dessa kriterier, hur gör man då?
Citera
2007-01-03, 07:05
Medlem
KryddAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dave
Dessa är ju bra, men det verkar som om endast personer med en inkomst är med alt. över en viss ålder. Om man vill få reda på personnummer på några som inte uppfyller dessa kriterier, hur gör man då?
Inte är det baserat på åldern iaf då jag hittar prövat att söka på min son
Citera
2007-01-04, 22:38
Medlem
Shorty87s avatar
asså om man vill veta massa ska man ju höra med UC / kronofogden. MEN då får personen som du kollar upp att du har kollat upp personen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in