Flashback bygger pepparkakshus!
2006-12-15, 23:16
Medlem
Vilka märken föredrar ni när det vankas nyår?

Själv ska jag träffa en gammal polare på nyår och tänkte dra med mig lite nyårs champagne å ciggarer men kan ju tyvärr nada om detta, vad ska man välja? Vill ju inte köpa skit å bjuda på.

Kan tänka mig att skumpan ska vara av lite dyrare å finare sort medan cigarrerna kanske inte är lika noga med. Sedan är det ju en fördel om det smakar bra i munnen
Citera
2006-12-16, 00:00
Medlem
Giffoxs avatar
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=7548&Butik=0&SokStrangar=
eller
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=7428&Butik=0&SokStrangar=

och som cigarr skulle jag nog rekommendera Monte Cristos 4or (sök).

Sådärja, lagom känt och bra.
Citera
2006-12-16, 00:56
Medlem
Nemesis1s avatar
Röker så sällan cigarrer så jag har inget favoritmärke, men Hofnarr är ju billiga och bra... De säljs i så gott som alla butiker här i Finland, och en ask med tio i kostar ungefär lika mycket som ett paket med 20 cigaretter... De finns även med vaniljsmak...

Champagne är jag inte särskilt förtjust i, men man blandar man ut det med Sprite är det ju möjligt att man får det att smaka okej... Dock så tycker jag det är lite onödigt dyrt att köpa champagne för att blanda Sprine, man kan ju lika gärna ta vilket vitt vin som helst... På Alko finns ett sydafrikanskt vitvin som heter Leo, och det kostar inte mer än fem euro för en flaska med 75cl... Och då slipper man ju dessutom risken att det kommer skum som exempelvis förstör datorns tangentbord...
Citera
2006-12-16, 01:35
Medlem
Blir väl som vanligt att köpa några flaskor Chapel Hill. Billiga och rätt goda

Cigarren brukar jag dra till någon cigarrshop och låta dom bestämma någon.
Citera
2006-12-16, 09:32
Medlem
Gromnas avatar
nu handlar mitt tips i och för sig om cigarrer, även fast vi är inne i alkoholforumet. jag vet inte var i landet du bor, men är du i närheten av göteborg eller stockholm ber jag dig uppsöka Brobergs Tobakshandel. de specialliserar sig på cigarrer och du kommer garanterat att få en finfin rökupplevelse. göteborg har även mellgrens som säljer bra grejer. att köpa en cigarr i kiosken är ungefär lika fint som att köpa ett paket cigg.
Citera
2006-12-16, 10:11
Medlem
OliTs avatar
Förra nyårsafton körde jag en kombination av Pierre Peters champagne och Entreacto från Davidoff köpt på brobergs. Mycket trevlig kombination utan att kosta alldeles för mycket för att kunna avnjutas sent på nyårsafton.
Citera
2006-12-16, 10:40
Medlem
n0rriss avatar
http://www.brobergs.com/

Där kan du kolla massor, finns cigarr skola och mängder av cigarrer och tillbehör du kan beställa.
Citera
2006-12-16, 13:01
Medlem
Giffoxs avatar
Specificera gärna prisklassen, inte alla som vill lägga ner 1000 spänn på en flaska skumpa
Citera
2006-12-17, 00:31
Medlem
Tack för svar.
Förslag Hitills på skumpa!
Cuvée Sir Winston Churchill 1996
Dom Pérignon 1998
Chapel Hill Sparkling Chardonnay
Pierre Peters

De två översta var rätt dyra men det skulle säkert kompisen gilla
men annars, 500+kr klassen bör nog duga.

Ska slänga ett öga på ciggarrerna också, inte lätt dethär :/
Citera
2006-12-17, 07:16
Medlem
El Credito är mild och lättrökt. kostar typ 80:- en kanon cigarr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in