Tack för svar. Men det står att man måste ha koden till Samsung kontot, för att kunna fabriksåterställa utan själva pinkoden till luren. Så man måste ha en kod.
Eller kan man använda sitt egna samsung konto för att kunna fabriksåterställa? Jag läste om det stod nått, men ingen info om det på sidan
Man får inte bort frp bara genom att fabriksåterställa mobilen. För att låsa upp mobilen om man inte känner till koden behövs program från tredje part.
Man får inte bort frp bara genom att fabriksåterställa mobilen. För att låsa upp mobilen om man inte känner till koden behövs program från tredje part.
Tänkte återuppliva en gammal Sony Ericsson K700 från 2004, men den är tyvärr låst till gamla Vodafone's nätverk (uppköpta av Telenor 2005-2006?). Hur gör man för att "låsa upp" den så att jag kan köra med ett kontantkort från tex Halebop eller Comviq?
Stoppade i ett gammalt inaktivt Telenor-kort från nån gammal jobb-telefon, då kommer jag så långt att jag kan öppna telefonen, det står "SIM inaktivt" på skärmen och jag kan få upp IMEI-nummer på telefonen. Kan den funka om jag skaffar ett Telenor kontantkort?
Kan den funka om jag skaffar ett Telenor kontantkort?
Borde funka fram till årsskiftet när nätet för GSM skall släckas bortsett från Telia (2027) ...tycker du det är värt att låsa upp så verkar Omnius fortfarande funka billigt https://omnius-for-se.software.informer.com
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!