2007-04-26, 16:01
  #217
Medlem
Fogelbergs avatar
upplåsning av Z800i samt unbrandning...
Citera
2007-05-01, 15:45
  #218
Medlem
Kukenssons avatar
Hittade en 6280 och den är spärrad på nåt sätt. Kollat runt lite här men det har inte gjort mig visare. Nätet funkar men man kan inte ringa och det går inte att ringa till den. Finns det nåt man kan göra eller är det bara att slänga den ?
Citera
2007-05-02, 12:56
  #219
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kukensson
Hittade en 6280 och den är spärrad på nåt sätt. Kollat runt lite här men det har inte gjort mig visare. Nätet funkar men man kan inte ringa och det går inte att ringa till den. Finns det nåt man kan göra eller är det bara att slänga den ?


Det är mycket möjligt att den är "Grå Listad".

Det betyder att nätet fungerar, men man kan inte ringa med den!

Finns program som klarar av detta, men det kan vara så att det ligger i Nokias Databas så den hindrar din telefon (eller mer exakt, din telefons IMEI nummer) att ansluta till deras master.

Om den är operatörlåst (Du kan bara använda: T. ex. Telenor, Telia, Comviq)
så kan det hjälpa med att låsa upp den och prova att byta kort till en annan operatör än vad telefonen är låst till.

Om det inte fungerar så måste du byta IMEI nummer. Skicka PM till mig om du behöver hjälp!
Citera
2007-05-02, 18:11
  #220
Medlem
Sickboys avatar
Vet någon hur man låser upp en LG U-890 (låst till 3)? Om det ens går att göra det. Kan man fixa det själv eller måste man lämna in den till nått ställe (som jag vill undvika att göra).
Tacksam för svar.
Citera
2007-05-02, 19:18
  #221
Medlem
rödblocks avatar
Vad krävs för att byta IMEI nummer på en K750?
Snabba enkla svar uppskattas! =)
Citera
2007-05-07, 11:43
  #222
Medlem
om det står sim inaktivt är telefonen spärrad då eller äre för att jag kör gsm sim i 3g telefon?
en w850i btw
Citera
2007-05-07, 14:26
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hazte
om det står sim inaktivt är telefonen spärrad då eller äre för att jag kör gsm sim i 3g telefon?
en w850i btw


om det inte är fel på simkortet så är telefonen spärrad.
Citera
2007-05-07, 19:14
  #224
Medlem
final_cuts avatar
Har bytt till Comviq Kompis från Telia och behöver nu låsa upp mobilen. Har en Siemens A55. Tips?
Citera
2007-05-08, 18:46
  #225
Medlem
skulle behöva hjälp med upplåsning av en m600i som är låst till 3.
skulle uppskatta om någon hade ett remote unlocknings program, dvs upplåsning hemma med sladd..
Citera
2007-05-09, 19:02
  #226
Medlem
final_cuts avatar
kom igen nu, sitter med en telefon som är helt värdelös...
Citera
2007-05-10, 14:26
  #227
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av final_cut
kom igen nu, sitter med en telefon som är helt värdelös...

Du ska kunna låsa upp den med detta program: http://honzahavana.com/a/SST650.zip och denna kabel: http://www.flipmax.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=50_58_1067& products_id=299
Citera
2007-05-10, 15:13
  #228
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xilveR
skulle behöva hjälp med upplåsning av en m600i som är låst till 3.
skulle uppskatta om någon hade ett remote unlocknings program, dvs upplåsning hemma med sladd..

Såg att Mumien kan låsa upp den, men dom tar ca 550:-! Och bor du inte i Göteborg får du skicka in den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in