Citat:
Ursprungligen postat av Kukensson
Hittade en 6280 och den är spärrad på nåt sätt. Kollat runt lite här men det har inte gjort mig visare. Nätet funkar men man kan inte ringa och det går inte att ringa till den. Finns det nåt man kan göra eller är det bara att slänga den ?
Det är mycket möjligt att den är "Grå Listad".
Det betyder att nätet fungerar, men man kan inte ringa med den!
Finns program som klarar av detta, men det kan vara så att det ligger i Nokias Databas så den hindrar din telefon (eller mer exakt, din telefons IMEI nummer) att ansluta till deras master.
Om den är operatörlåst (Du kan bara använda: T. ex. Telenor, Telia, Comviq)
så kan det hjälpa med att låsa upp den och prova att byta kort till en annan operatör än vad telefonen är låst till.
Om det inte fungerar så måste du byta IMEI nummer. Skicka PM till mig om du behöver hjälp!