• 1
  • 2
2006-12-14, 23:28
Medlem
Benzo_Manns avatar
Om jag slänger i mig lite valium på kvällen för att softa av lite, och kunna somna gött, så vaknar jag ofta med en typ av baksmälla. Känner mig lite yr och vimsig på morgonen.

Någon som känner igen sig ?
Citera
2006-12-14, 23:29
Medlem
A-Dmps avatar
Ja, för mycket benzos ger en inte alltför behaglig baksmälla.
Citera
2006-12-15, 00:44
Medlem
Bullsquids avatar
Tycker man mår gött dagen efter. det brukar kallas att va efterbensad... man e inte direkt bäng men lite flummig fortfarande.

Vakna upp så tex dagen efter jag tagit 45 iktrovil och 30 stilnoct.
var inte helt klar i huvet då om man säger så
Citera
2006-12-15, 07:41
Medlem
Rokos avatar
Det är bara nice att vara lite efterflöddrig ju.
Fast jobbigt om man har någonting att göra, man blir ju så jävla trött.
Citera
2006-12-15, 08:39
Medlem
banditqueens avatar
Bakflöddrig! Yey, dra fördel av det och puffa lite så får
du ut lite av det också.
Citera
2006-12-15, 08:47
Medlem
riZLa_87s avatar
Tycker bara det är nice att vara bakflöddrig ... Fortfarande lugn och skön lixom. Då sitter det fint att hälla i sig nåra bärs
Citera
2006-12-15, 12:20
Medlem
Benzo_Manns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banditqueen
Bakflöddrig! Yey, dra fördel av det och puffa lite så får
du ut lite av det också.

Bakflöddrig, LOL, ett nytt ord för mig
Citera
2006-12-15, 12:24
Medlem
Nazipolizeis avatar
hur länge kan flöddret sitta i då? tog 6 valium förra fredagen (första gången)
och tror nästan det påverkade min fylla dagen efter också (fick minnesluckor då med osv.. brukar aldrig få det)
kan det påverka tjackruset att ta valium dagen innan med? för jag tog tjack vid 11 tiden, lyssnade på musik i sängen vid 3 och va jätte pigg men somnade utan att veta om det ändå.. vaknade kry som aldrig förr dagen efter, brukar må hyfsat crapigt på tjack annars..
så frågan är om det var tjacket eller benzat eller vare kan ha varit eftersom de blev så knas.
Citera
2006-12-15, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
hur länge kan flöddret sitta i då? tog 6 valium förra fredagen (första gången)
och tror nästan det påverkade min fylla dagen efter också (fick minnesluckor då med osv.. brukar aldrig få det)
kan det påverka tjackruset att ta valium dagen innan med? för jag tog tjack vid 11 tiden, lyssnade på musik i sängen vid 3 och va jätte pigg men somnade utan att veta om det ändå.. vaknade kry som aldrig förr dagen efter, brukar må hyfsat crapigt på tjack annars..
så frågan är om det var tjacket eller benzat eller vare kan ha varit eftersom de blev så knas.

Valium sitter i länge. Aktiva metaboliter kan finnas kvar i över en vecka. Sätter man i sig mycket har man alltså valium i sig under en lång tid framöver.

Angående att bli "bakbensad" "efterbensad" osv, så är det mest något som händer när man precis börjat. Blir man torsk så slipper man det, antagligen eftersom man börjar dagen med mer benso och på så sätt bara blir flöddrad och inte efterflöddrad.
Citera
2006-12-15, 17:57
Medlem
Nazipolizeis avatar
ahh ok det förklarar varför jag kännt mig lite skum ända tills tisdag kväll kanske, tog lite cocallina på dagen då med och kände mig ännu skummare (bara rekomenderad dos.)
kände att man inte alls var lika berörd av saker som man ofta brukar vara nervös eller oroad över... lite apatisk nästan, men inte alls så överdrivet som när man väl är benzad ^^
Citera
2006-12-15, 18:22
Medlem
EttPacktacks avatar
Man mår bra.!! Ångesten är inte där och knackar i bakhuvudet..
Men det var ett tag sen jag va "bakbenzad"
Brukar bli till frukosten några stess emmallan två mackor lite ost sen ner i
flumgrillen sen är det bara att starta dagen haha *skoja*
Citera
2007-07-06, 16:46
Medlem
EttPacktacks avatar
Sen är du juh oxå en Färsking

Citat:
Ursprungligen postat av Benzo_Mann
Bakflöddrig, LOL, ett nytt ord för mig
Om det är du.!