2014-05-26, 23:49
Medlem
Avdunstnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
30000 är ju en rätt låg lön, inte minst för en så pass etablerad skådis, så där har hon ju en poäng.

Hon pratar om den lönen som det vore lika usel som en undersköterskelön.
Det var längesen tant Endre behövde vända på slantarna för att få vardagen gå ihop. Det är j*vligt oförskämt att gnälla om hur lite man tjänar när man ligger i mellanskiktet bland Svenssons.

Folk är så j*vla sugna på att lägga pengarna på hög och glömmer att de slipper ligga och vrida och vända sig om nätterna för de kan betala hyra/amorteringar, puttra iväg till något sommarställe, åka utomlands.
Så nej, 30 000:- är ej en låg lön för hon ligger inte på en lön som rubbar hennes välmående.

Hon har ett nöjesyrke, ett yrke hon utövar för sin lust inte för det gör så mycket nytta. Varför ska en simpel kulturarbetare tjäna 50-60,000:-?
Jag kan inte komma på ett enda vettigt skäl till det. Jag tycker snarare att 15-20,000 vore en skälig lön för det dem pysslar med på sina dagisverkstäder eller vad dem kallar det när de ligger på sina svartmålade golv och krälar runt svettandes i stickade tröjor, trikåer och spottar rödtjut på varandra.

Hon borde ta praktik en vecka på ett äldreboende så hon kommer ner på jorden igen. Då skulle hon hoppa jämfota när hon sedan skulle öppna sina nästkommande lönekuvert från Dramaten.

En undersköterska däremot borde i mina ögon tjäna bättre än en skådespelare på teatern!
Jag är stolt över att mina föräldrar sparkade iväg mig till kommunkontoret som 16-åring så att jag fick slita en hel sommar på ett äldreboende. Tanterna som jobbade där hade förstörda ryggar och leder och tacken var/är en pinsamt låg lön. Det kommer alltid få mig att sätta saker i ett perspektiv och minnas när det var tufft på riktigt.

Att hon vill få upp sin lön är väl en sak om hon tar det med sin chef, men att gråta ut i tidningar och morgonsoffor om sin lön som hon och en del andra skådisar gjort gör mig vansinnig.
Är det för mycket begärt att dem visar ett litet uns av respekt för dem som inte får det att gå ihop ekonomiskt fast dem sitter i en trång och risig hyreslägenhet, inte har råd att ha ungarna i nån aktivitet, blir sittandes i kvarteret hela semestern för det är för dyrt att resa iväg, som har det såhär trots att de jobbar som idioter men ändå inte får ut mer än max någon tusenlapp över 10,000:-.
Jag tror hon njuter mer på jobbet än de som torkar gamlingars intorkade diarré och allt annat "trevligt" som tillkommer på vårdyrkets lägsta trappsteg.

Det är samma logik som i att jag som är vältränad håller käften om jag känner mig onöjd med att ha gått upp 1 kg efter julens frosseri när min överviktiga polare är med.
Man visar hänsyn, det för mig är solidaritet att visa att " jag ser dig/ din situation, så därför håller jag käften om mina petitesser inför dig som har det sämre".

Att våga vilja förändra är viktigt, men man får välja sina tillfällen när man ska gå på.

Kan inte nån slänga upp en bild på en trådlös Endre, tack!
Senast redigerad av Avdunstning 2014-05-27 kl. 00:03. Anledning: stavning
Citera
2014-05-27, 09:18
Medlem
Sqeptisks avatar
Sexig????? Ehum, NEJ! Inte med den ladugårdsdörren till bakdel
Citera
2014-05-27, 15:38
Medlem
Avdunstnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Sexig????? Ehum, NEJ! Inte med den ladugårdsdörren till bakdel

Bara för att du föredrar tjejer med pojkkroppar som är alldeles raka så finns det ingen anledning att kalla hennes bakdel för "ladugårdsdörr".
Sen när blev normalviktig synonymt med ladugårdsdörr?
Citera
2014-05-28, 06:39
Medlem
BleAivanos avatar
Lena Endres dotter Rosanna är tydligen en Gren Peace-aktivist.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18960042.ab
Citera
2014-08-30, 22:46
Medlem
Filantropis avatar
Den här kvinnan lyckas hålla sig riktigt attraherande, trots 59 år på jorden. Det är nog tack vare de sylvassa ansiktsdragen som hon fortfarande ser välvårdad ut.
Citera
2014-08-30, 23:01
Medlem
JBernards avatar
Ja, det får man ge henne. Samma sak med Ewa Fröling.. Hon måste vara ännu äldre?
Citera
2014-09-24, 12:57
Medlem
Mogrens avatar
Hennes nya pojkvän ser ut som rättshaveristen Göran Lambertz.
Citera
2014-09-25, 01:00
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avdunstning

Hon har ett nöjesyrke, ett yrke hon utövar för sin lust inte för det gör så mycket nytta.

Och själv antar jag att du är en halvalkoholiserad grovarbetare med snus i fickan och som spottar i nävarna innan du sätter igång med ett hederligt dagsverke på bygget? För, du är väl en tillgång, och inte bara ett jävla praktarsel till börda för mänskligheten?

Folk betalar för att se Lena Endre på film, och folk betalar för att se Lena Endre på scen. Det hon arbetar med är ett jobb, precis som alla andra jobb. Och hon borde väl ha en skälig lön precis som alla andra som arbetar i det här landet. Och om du tycker att det är ett "nöjesyrke" tycker jag att du kan sluta kolla på film eller tv överhuvudtaget. För, jag antar att du aldrig någonsin har gått på teater? Din typ brukar inte förstå sig på sånt...
Citera
2014-11-30, 08:29
Medlem
Rädslan att inte leverera blir bara värre med åren. Man har ju mer att förlora, har större krav på sig själv. Det här menar Lena.

35 år i branschen har hon.

Hon läser inte recensioner rörande egna verk.

http://www.expressen.se/nyheter/man-...inte-leverera/

En lång, lång intervju i dagens expressen.
Citera
2014-11-30, 20:18
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Ja, det får man ge henne. Samma sak med Ewa Fröling.. Hon måste vara ännu äldre?

Fast hon är fan inte snygg IRL .
Citera
2014-11-30, 20:34
Bannlyst
Kollade på nyhetsmorgon för några veckor sedan och trodde det var Lena Endre som satt och delade ut tips hur folk ska förbättra sina sexliv. Visst fan är de lika?

Lika som bär?

Lena Endre: https://kinnegbg.files.wordpress.com...ena_endre2.jpg

Katerina Janouch: http://www.viforaldrar.se/Global/Vi_...na-janouch.jpg
Citera
2018-11-24, 17:51
Medlem
Skådespelaren Lena Endre, 63, tvingades låta avliva sin hund efter att han börjat bita folk.

https://www.expressen.se/noje/lena-e...liva-sin-hund/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in