• 1
  • 2
2006-12-14, 16:19
Medlem
Drullknulls avatar
Sedan 10 år kan jag inte få tag på hårda tandborstar, endast medium. Vart kan man köpa dessa?
Varför försvann de(antar att de sliter mer)?
Citera
2006-12-14, 22:33
Bannlyst
Dom hårda finns, men de brukar taktiskt gömmas undan och kamoufleras bland de andra tandborstarna. Man får lyfta och titta och läsa på dem, ungefär 1 låda av 20 innehåller hårda tandborstar.

Men jag slutade leta när en tandläkare sa till mig att medium är det enda som gäller, hårda får tandköttet att slitas och krypa tillbaka.
Citera
2006-12-14, 22:37
Medlem
Squalos avatar
Det finns förmodligen hos leverantören, men det är inte säkert att butikerna tar in hårda. För de säljer inte så bra, vilket är bra, för dom är inte så bra.

Du får kolla i en affär med stort sortiment.
Citera
2006-12-14, 22:53
Medlem
Saltas avatar
Hårda tandborstar sliter ned tandköttet och tandkött växer aldrig tillbaka. Sluta använda hårda tansborstar.
Citera
2006-12-14, 22:57
Medlem
sås på slipsens avatar
Jag avskyr också mjuka tandborstar.

Hårda finns på LIDL. Enda stället jag sett dem på åratal.
Citera
2006-12-14, 22:59
Medlem
Not_mes avatar
Använd bara medium eller mjuka, och dessutom ska de ha små huvuden. Det är de bästa tandborstarna säger tandläkarna iaf.
Citera
2006-12-14, 23:15
Medlem
Hårda tandborstar är bäst enligt mig, sist jag var hos tandläkaren var -89,och
mina tänder är i toppform,dock borstar jag 3-4 gånger per dag , inget godis och sånt.men det var lite tandproblem i början innan jag lärde mig att borsta tänderna ordentligt,fick dra ut en tand längst in med polygrip...ajaj.
Så vägra gå till tandläkaren.
Citera
2006-12-15, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nadasurf
Hårda tandborstar är bäst enligt mig, sist jag var hos tandläkaren var -89,och
mina tänder är i toppform,dock borstar jag 3-4 gånger per dag , inget godis och sånt.men det var lite tandproblem i början innan jag lärde mig att borsta tänderna ordentligt,fick dra ut en tand längst in med polygrip...ajaj.
Så vägra gå till tandläkaren.

Jag skulle gärna ställa ett antal frågor om din tandborstningsteknik och typ av tandkräm, för en amatöranalys av ditt påstående. Men jag nöjer mig med att önska att du går till en seriös tandläkare och meddelar resultatet här ang status och förslitning av din emalj och övrig tandhälsa.
Citera
2006-12-15, 08:47
Medlem
mamacitas avatar
jag letar också desperat efter hårda tandborstar. helst då jordans hårda. mediumborstar gnuggar ju bara runt skiten...
Citera
2006-12-15, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zubzero
Jag skulle gärna ställa ett antal frågor om din tandborstningsteknik och typ av tandkräm, för en amatöranalys av ditt påstående. Men jag nöjer mig med att önska att du går till en seriös tandläkare och meddelar resultatet här ang status och förslitning av din emalj och övrig tandhälsa.
Min tandborstningsteknik är att borsta i ca 5 min och inte spotta eller skölja, jag
tittar gärna på tv under tiden, det var lite vill gärna spykänsla i början men man vänjer sig.
Tandkrämen är den billigaste med fluor i.
Och jag uppsöker inte tandläkare/doktor såvida jag inte är döende, har bara hänt
en gång
Citera
2007-01-06, 13:45
Medlem
Oakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadasurf
Min tandborstningsteknik är att borsta i ca 5 min och inte spotta eller skölja, jag
tittar gärna på tv under tiden, det var lite vill gärna spykänsla i början men man vänjer sig.
Tandkrämen är den billigaste med fluor i.
Och jag uppsöker inte tandläkare/doktor såvida jag inte är döende, har bara hänt
en gång

Jag använder bara de hårda till rengöring av prylar, alltså inte till käften.
Det är nog det de skall användas till bara.
Citera
2011-12-17, 10:29
Medlem
Jag kan rekommendera Addis Smokers Extra Hard. Jag tror inte det finns några svenska återförsäljare, men det är lika enkelt att köpa från England. (Använd Google)
En helt underbar tandborste som verkligen skurar ur käften. Dock bör man undvika tandkräm med slipmedel, eftersom det kan skada tänderna när borsten är så hård.

Om du har använt de svenska kärringtandborstarna (soft, extra soft), så kommer det förmodligen att bli ett smärtsamt blodbad de första dagarna. Det kan ta ett par veckor innan ditt försvagade, lättblödande tandkött har stärkts så pass att du kan borsta utan problem. Men när du väl vant dig så kommer du aldrig mer att ha problem med blödande tandkött, svidblåsor och liknande. Lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in