• 1
  • 2
2006-12-14, 13:10
Medlem
Diablesss avatar
Finns det några som kan ge utvidgade pupiller?
Citera
2006-12-14, 13:12
Bannlyst
Inta vad jag vet. Varför vill du ha tefatspupiller?
Citera
2006-12-14, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diazepam
Inta vad jag vet. Varför vill du ha tefatspupiller?

Framgår det av inlägget att han/hon eftersträvar stora pupiller?

För att svara på frågan; Nej, eftersom benzodiazepiner inte är centralstimulantia utan snarare bedövar centrala nervsystemet så finns det ingen risk för förstorade pupiller, iaf inte rent medicinskt sett.
Citera
2006-12-17, 12:04
Medlem
käka E om du vill ha stora puppiller
Citera
2006-12-18, 00:50
Medlem
Trollishs avatar
det blir inte större men det tar längre tid för pupillerna att dra ihop sig om tex någon skulle lysa med en ficklampa i dina ögon.
Citera
2006-12-18, 00:54
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
det blir inte större men det tar längre tid för pupillerna att dra ihop sig om tex någon skulle lysa med en ficklampa i dina ögon.

Hrm, det kanske är detta som ger den rätt pundiga blicken man kan få. Man ser lite lost ut och ögonen beter sig ganska retarderat, de rör sig helt enkelt lite konstigt. Är man riktigt full kan man också åka på detta, påverkar alkohol med pupillerna? (Lite OT det sista).
Citera
2006-12-18, 01:01
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Hrm, det kanske är detta som ger den rätt pundiga blicken man kan få. Man ser lite lost ut och ögonen beter sig ganska retarderat, de rör sig helt enkelt lite konstigt. Är man riktigt full kan man också åka på detta, påverkar alkohol med pupillerna? (Lite OT det sista).

Japp kan nog stämma. Det där med alkohol har jag dock aldrig hört något om, hmm man kanske borde testa vid nåsta fylla.
Citera
2006-12-18, 11:20
Medlem
Ado0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll

Vet inte om jag förstått saken rätt, men visst är det frågan om huruvida pupillerna påverkas av alkohol?!?
Enligt min erfarenhet så dras pupillerna iaf ihop när man är på lyset, blanka blir ögonen också..
Sen på benzo så ser ögonen mest slöa och mongo ut
Citera
2006-12-18, 14:44
Medlem
Arkomanns avatar
Alkohol och bensodiazepiner fungerar på väldigt liknande sätt och påverkar bägge i första hand GABA, vilket medför sänkt impulkontroll och förslöade reaktioner... även i ögonen. Dock verkar man bli segare av benso, talet blir långsamt, o. s. v. Fan, nu blir man ju nästan sugen på litet benso!
Citera
2009-06-14, 09:26
Medlem
Robbadobbs avatar
Benzo i stora doser ger stora pupiller, speciellt under AT´n.
Det har jag personliga erfarenheter av och även läkare har sagt det till mej.
Så det så!
Citera
2009-06-14, 10:24
Medlem
narkis avatar
Jag får större pupiller på benzo.

Men det är ju inte direkt som man får på tjack, utan bara lite större.
Citera
2009-06-14, 12:55
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narki
Jag får större pupiller på benzo.

Men det är ju inte direkt som man får på tjack, utan bara lite större.

Bevis nr:1
Men på stora doser kommer man nästan upp i tjack-klassen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här