Citat:
Ursprungligen postat av Harry Lonsdale
Jösses vad diskussionen har gått igång här, har inte fått någon mailuppdatering om nya inlägg på ett tag (eller så har jag missat den). Märker att det råder delade meningar i om man kan testa eller ej. Vad mitt test gick ut på var att de tog blod som analyserades för att testa mot de två vanligaste mögelsorterna. Vilka det är har jag ingen aning om men det vet nog ni.
Läser jag på Hyresgästföreningens sida kan man även få allergier av fukt, vilket är intressant för det är ju fukten som i grunden orsakat möglet. Vilken typ av allergier kan orsakas av fukt? Om jag går och gör ett brett test som kollar en massa olika allergier kan jag då på något sätt påvisa att de kommer sig av att jag bott där jag bott? Jag gjorde ju inget test innan jag flyttade in så jag har ju ingen referens förutom att jag kan lämna mitt ord på att det blivit sämre sen jag flyttade in.
All mögel i hus/byggnader beror på fukt...torkar man ur byggnaden så kan det bli värre???
Läs om det man vetat länge, men nu är det offentligt...
http://www.aftonbladet.se/vss/uppsal...994488,00.html
"Jättebygget mögligt redan efter två år
Det nya polishuset i Uppsala måste byggas om.
Det uppmärksammade huset är mögelskadat.
– Det är absolut inte roligt, säger Uppsalapolisens servicechef Göran Hedlund till aftonbladet.se.
Bara två år efter invigningen måste det uppmärksammade polishuset i Uppsala byggas om. Mögel har upptäckts i ett antal rum på bottenvåningen.
– Det var min lilla näsa som upptäckte det. Jag öppnade en dörr som hade varit stängd ett tag och förstod att allt inte stod rätt till, säger Göran Hedlund."
Notera att man måste bygga om polishuset, men våra bostadshus som är lika drabbade, bygger man inte om.