Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
Tack för länkarna och svaret! Jag håller med om att den här grenen av Satanism verkar vara den minst trovärdiga, men det är fortfarande väldigt kul och intressant att läsa om dom.
Du verkar vara väldigt kunnig inom ämnet, och jag råkar ha en undran om Temple of Set, nämligen om de har en svensk gren? Har läst någonstans om att försök har gjorts, men jag vet ej om man har lyckats, tänkte att du kanske vet något?
De har haft en eller flera svenska medlemmar men såvitt jag vet har ingen officiell gren varit speciellt fungerande. Har för mig att det fanns något som hetter Order of the Claw of the Bear någon gång men är osäker på hur aktiv denna var. En ToS medlem var med i svensk tv i slutet av 90-talet och berättade lite och jag var i kontakt med en svensk medlem för flera år sedan som kallade sig Sir Sigurd. Jag var ung och kontakten var mycket fåordig men jag fick då lite översatta dokument från ToS (från engelska till svenska). Skulle dock rekommendera alla med goda kunskaper i engelska att läsa dem på originalspråk. Översättningarna var bristfälliga.
Annars finns det en setian som är ganska aktiv i Finland (Tapio Kotkavouri). Tror att de har en fungerande pylon eller order där också men är mer osäker på det. Hans blog:
http://kotkavuori.blogspot.com/
Såg nu att han på en sida listades som att han _var_ medlem i Temple of Set. Så kanske han har hoppat av eller startat något eget. Nåja det får man kanske göra lite efterforskningar i.