2002-11-04, 15:34
äldre konto (old)
Ej medlem
Så där ja. Då fick man lära sig vad satanism är. Livsbejakande beteende. Har jag sammanfattat det rätt? I så fall går en massa satanister, ovetande om sin satanism, omkring ute i samhället.

Jag hade tänkt fråga om själförsäljning osv. men får väl öppna en egen tråd för det.
Citera
2002-11-05, 07:47
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sijo
Ok, jag erkänner att jag varken är särskillt insatt i utövandet av satanism, kristendom eller andra religoner. Min poäng är att all slags rituellt handlande känns ganska korkat.

/ SiJo

Varför det? Om du utövat någon lagidrott så har du säkert varit med innan matchen, då alla spelare och tränaren peppar varandra, för att laget skall uppnå bästa resultat och prestera på toppen av sin förmåga. Det är en typ av ritual. En ritual behöver heller inte (och är sälla) vara av den klassiska Hollywood-satanismens sort, det vill säga med en naken kvinna som altare, läsande av den katolska mässan baklänges osv.

Betydligt vanligare är det med ritualer som utförs av en ensam satanist/magiker, eventuellt i en liten sammansluten grupp, där t.ex. meditation kan vara en viktig del. Kundaliniarbete, kliffothmeditation, utesittningar, besök på gamla kultplatser--allt detta kan kallas ritualer.
Citera
2002-11-06, 14:59
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag anser att både pep-talk före fotbollsmatchen, gudstjänst och meditation är bortkastad tid. Min inställning till ritualer är förstås helt individuel, och jag inser att ritualer säkert kan påverka svaga och rädda människor positivt.

/ SiJo
Citera
2002-11-06, 15:26
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikardz
Jag anser att både pep-talk före fotbollsmatchen, gudstjänst och meditation är bortkastad tid. Min inställning till ritualer är förstås helt individuel, och jag inser att ritualer säkert kan påverka svaga och rädda människor positivt.

/ SiJo

De som är svagast och räddast är de som inte vågar erkänna att de kan utvecklas.
Citera
2002-11-06, 18:00
äldre konto (old)
Ej medlem
grupper-satanism+frågor

Har läst om ritualer på nätet...Varför inte leva i VERKLIGHETEN istället för massa trams som att "manipulera psyket"???Lev här och nu sägs det ju!

Ja det är också mitt första intryck.
Tänk dig Mediteri är det också trams det finns yogga och andra avslappnings kurser.mm jag kan inte alla de.

Genom att Meditera att försöka tänka på ingen ting och slappna av medförju att hjärnan inte behöver bygga massor med nervtransmittorer av aminosyror som sedan skall packas in i veciklar. Det kräver energi och genom att du inbillar dig själv att du lyckas med något är risken större att du faktisk lyckas.

om du inte gillar satnism kanske du skall prova vicca. Eller läsa psykolgi.

Citera
2002-12-11, 15:37
Satanism=rasism?

tjo!
Ja e me satanist och ej rasist. Många halv rasister e vell säkert rasister men lungt inte alla. satanist o rasist=inte bra.

E du medlem i the satanic order?

/Marcho
Citera
2003-07-09, 23:37
Administrator
admins avatar
Nytt forum: Satanism

Välkommen till ett nytt forum på Flashback. Här kan du diskutera om Satanism, och ämnen relaterade till detta.

admin

[color=red][Editerat av Securion; bytte ut ordet "amfetamin" mot "Satanism".][/color]
Citera
2003-07-10, 00:09
äldre konto (old)
Ej medlem
Heh, jo
Citera
2003-07-10, 17:48
Medlem
Odins avatar
Det känns lite galet att jämföra satanism med kristendomen och andra rörelser bundna av trospelare och omfattande regelverk.
Satanism, för mig, handlar om utveckling och självständighet.
Sen finns det lika många varianter av satanism, som det finns pedofilpräster (nja, kanske inte fullt så många varianter).

Detta just pga avsaknaden av pekpinnar och fördömmanden.
En satanist kan vara ateist, troende av högre makter och rena klassiska djävulsdyrkare m.m.

Som tidigare skribenter har påpekat, utför hart när alla människor någon form av ritual. Knappast något märkvärdigt med det. Om sedan en människa mår bättre av att göra saker på ett visst sätt, så är väl det endast positivt.
Citera
2003-07-12, 00:34
äldre konto (old)
Ej medlem
känns det inte lite fel att använda sig av handlingar som skett av folk på 1300-talet i en debatt om dagens kristendom/satanism?!?
Det finns lika lite substans i att kristna brände gamla hedna-tempel på 1300-talet som att satanister i medeltidens frankrike rituellt mördare barn och åt upp dom i satans namn!!

Vakna upp och inse att vi lever i 2000-talet nu!!
Den svenska kyrkan har inte den makt den en gång hade, och satanister är inte dom barnamördare dom kanske var en gång i tiden!

Om en person mår bättre av att tro på något, så låt den personen tro på det då?!? Svag eller stark, spelar ingen roll, så länge personen i fråga mår bra! Vem är "du" att dömma? "Du" kanske dricker varannan helg.. Vad flyr du ifrån?

Nä, låt folk sköta sitt eget och bry dig om dig själv istället lite mer!!
Och framför allt, sluta klaga på folk!!

Skulle kunna hålla på och själv klaga som fan på folk som klagar, men då är jag ju fan inte bättre själv!

Aja, nog nu!

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Citera
2003-07-12, 14:24
äldre konto (old)
Ej medlem
Rörigt. [Medias bild av Satanism]

Är det någon mer än jag som blir smått irriterad när media blandar satanism och djävulsdyrkan i samma mening???
Citera
2003-07-12, 15:28
Medlem
Securions avatar
Information om Satanism

Läs åtminstone det här innan ni börjar spy ur er en massa skit på forumet och gör er till kompletta idioter i andras ögon;

http://www.churchofsatan.com/Pages/Fearswedish.html

Eller dessa...

http://www.belial.org/svbib/def.htm (tack Snerka för länken)
http://www.belial.org/svbib/libtso1.htm

[img]http://www.landosmiles.com/pentagram.jpg[/img]

[color=red]Heil Satan![/color]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in