Citat:
Ursprungligen postat av Stefan.338089
Du verkar erkänna Satan som din Herre och att den kristnas Gud verkar finnas. Om jag förstår dig rätt. Du har valt följa Satan: varför?
haha nä det är inte så simpelt att jag tror på en låssas karaktär här. och dyrkar honom som herre tror du det så har du fått det hela om bakfoten.
för och kolla in det lite jupare så kan du ju säga en grej i bibeln där han (satan) skulle på stått att han vill att mäniskor skulle dyrka honom som gud!
hela ideen med det va ju det som han satte sig emot i bibeln!
jag säger inte att det inte kan finnas sencemoral i en bok som är pure fiction! är det då så fel och ha satan som titel på mig själv?! att ur den logiken "Satan"ist (satanist) ist latin för tro att tro på mig själv som mer än gud! då gud och satan bara är mytologi och jag är verklig?!
se honom som en mytologisk mentor som jag hämtar inspiration från i vardags!
om det nu skulle kunna få alla head bangande Atheister samt förstående troende, som inte förstår vad jag menar, att förstå!
att jag är den jag är och ni får inte ut något av och försöka motbevisa min existens!
eller ens försöka hitta brister i min logik.
när jag säger att ni skulle aldrig kunna greppa förståelsen för vad jag tror på utan att först kasta av er viljan att smäda med era ord och hån!
säg något som Satan gjorde som va ont...