2006-12-14, 15:56
Medlem
heiss avatar
jag har åkt genom sverige till frankrike i bil och har passerat bl.a nederländerna och dom tittar inte ens på bilen. bara att svisha förbi gränsen. spanien har jag också åkt igenom och där stod dom med mp5or dom kolla bara passet men inget mer
Citera
2006-12-14, 18:32
Medlem
jontans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tyskland kan vara jobbigt o åka tåg,mkt kontroller med och utan hund.

fan de gånger jag åkt tåg tyskland, de äldre och slitna, så har jag och även sett andra rökt joppar på tåget!
Citera
2006-12-14, 20:33
Medlem
siliconlampas avatar
Citat:
Klipp dig för fan pojk o ta ett bad innan du åker så är allt lungt,o du får kanske tillomed en hora på vägen ned

Hehe va fan.. ^^
Jag är tjej, tänker inte klippa mig, jag har aldrig behövt betala för sex och badkar har jag inte tillgång till.. men jag kan ju ta en dusch ivf.

Måste säga att det känns betryggande att läsa i denna tråden ivf.
Undrar oxå om det brukar vara hundar i tullarna?
Och det jag menade med vad som händer om jag åker fast är väl mer om jag får straff i landet jag är i eller om de låter svenska polisen ta hand om mig?
Tar nog inte med mig några mängder, 5-10 gram kanske. Vad är straffet på det?
Citera
2006-12-14, 20:46
Medlem
Bluebeast72s avatar
Dom tar det o skäller ut dig,på sin höjd får du betala ngr euro o sedan fortsätta din road trip,apropå de,har du tid så ta dig till ett större åkeri,lifta med en chaffis,o du får en coolare trip,dessutom oftast billigare. Dom stora åkerierna har seriösa chaffisar med bra avtal.Goodtrip
Citera
2006-12-14, 21:34
Medlem
siliconlampas avatar
Citat:
Dom tar det o skäller ut dig,på sin höjd får du betala ngr euro o sedan fortsätta din road trip,apropå de,har du tid så ta dig till ett större åkeri,lifta med en chaffis,o du får en coolare trip,dessutom oftast billigare. Dom stora åkerierna har seriösa chaffisar med bra avtal.Goodtrip

Låter ju bra ^^
Men bryr de sig verkligen inte mer än så? Låter konstigt tycker jag..

Jag har ju bil och husvagn och jag lämnar dem helst inte för att lifta runt. :P
Citera
2006-12-15, 13:30
Medlem
sweederpipes avatar
Ha med dig en whiskey flaska träffar du på en polis så är det(va jag har hört) bara å ge den till honom så sticker dom sen, dom är tydligen väldigt mutsköna! men har aldrig provar själv så vet inte hehe
Citera
2006-12-15, 14:22
Medlem
Blue_berrys avatar
Jag ska ut och resa i europa i sommar, med bil. Men känner folk i nästan varje land så behöver kanske inte passa mig för tullen ifall jag röker upp allt och köper nytt i nästa land.
Citera
2006-12-15, 14:59
Medlem
Avva66s avatar
I Spanien lär du inte få någe problem iaf, Cb är väl i stort sett legaliserat där.
Citera
2006-12-15, 22:45
Medlem
Bluebeast72s avatar
Kom du iväg,ge oss en levande resrapport längst vägen om du vill?
Citera
2006-12-15, 23:00
Medlem
siliconlampas avatar
whiskey.. *skriver upp* =)

Bluebeast72:
Jag är ff kvar i Holland, men åker härifrån på måndag. Kan meddela sen hur det går. ^_^
Citera
2006-12-15, 23:04
Medlem
Bluebeast72s avatar
Coolt,då får vi en livetråd om resan o dess gränskontroller,rök dig igenom europa o ha de bäst till första rapporten i denna tråd
Citera
2006-12-15, 23:19
Medlem
gendarns avatar
Borde inte vara några större problem. Har road-trippat i europa två somrar i rad och har haft med mig gräs så det räckt 3 veckor varje resa. Blev stoppade i gränsen mellan österrike och italien i somras och tullsnuten började kolla igenom bilen men hittade inget.

Om du har dreads och ser ut som en rejvare kanske det blir lite större problem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in