2009-11-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitschlemur
Det stämmer inte. Du får inte skapa farliga situationer i trafiken, m a o får du inte tvärnita utan anledning så att bakomvarande kör in i dig. Det ända rätta att göra mot en rövslickare är att försöka låta han passera, eller hoppas du råkar möta en polis som agerar.

Sen får du gärna förklara hur mycket glädje man får av en en kronisk whiplashskada...

Finns bättre alternativ, släpp gaspedalen. Då märker bakomvarande att han ligger lite för nära och bromsar han med och sen bildas en lucka och man kan känna sig lite säkrare. Använder detta med framgång på 2+1 vägar och kurviga vägar
Citera
2009-11-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahman
- Folk som håller på och tutar och jävlas med övningskörare. Oftast gubbjävlar med ölmage.

- Gamla tanter på cyklar, jävla vinglande på er.
Usch för griniga gubbar i sina "sportiga" (oj så löjligt) SAAB 9-5 Sportkombi! (Kombi och sportbil går inte ihop på något sätt. Ungefär som att sätta ihop ett äpple med en apelsin. Äppelsin. )

Gamla tanter är ju de enda som kan cykla. Unga cyklister cyklar ju bara rakt fram och tror att de ständigt har företräde överallt. Tycker inte synd om cyklister som skadas i trafiken..
Senast redigerad av P1ller 2009-11-11 kl. 20:31.
Citera
2009-11-11, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Usch för griniga gubbar i sina "sportiga" (oj så löjligt) SAAB 9-5 Sportkombi!

Gamla tanter är ju de enda som kan cykla. Unga cyklister cyklar ju bara rakt fram och tror att de ständigt har företräde överallt. Tycker inte synd om cyklister som skadas i trafiken..

Det verkar som att alla som cyklar saknar körkort eftersom dom inte har någon uppfattning om att man inte hinner se och stanna för dom när dom svänger mitt ut i gatan!
Citera
2009-11-11, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamNilsson
Det verkar som att alla som cyklar saknar körkort eftersom dom inte har någon uppfattning om att man inte hinner se och stanna för dom när dom svänger mitt ut i gatan!
Jo, det låter troligt att det beror på att cyklister nite har körkort och därmed inte fått lära sig trafikvett. Men det är ändå inte förlåtligt som de cyklar, iallafall i min hemstad. Maken till dödsförakt.

Körkort för cykel?
Citera
2009-11-11, 20:36
Medlem
Till er som stör sig på rövtryckare: (Gör jag också iofs. Vem gör inte det?)

Tryck lätt på bromsen så att bromsljuset tänds. Då bör de fatta. Funkar inte det så sänk hastigheten 10 km/h för att irritera idioterna ännu mer.
Citera
2009-11-11, 20:36
Medlem
Citat:
Jo, det låter troligt att det beror på att cyklister nite har körkort och därmed inte fått lära sig trafikvett. Men det är ändå inte förlåtligt som de cyklar, iallafall i min hemstad. Maken till dödsförakt.

Körkort för cykel?

Det är ingen dum idé för det är helt sjukt hur vissa beter sig! Kanske bara typ en 3 timmars kurs som man måste gå var 5e år hade räckt för att få lite vett i huvudet på dom!
Citera
2009-11-11, 20:43
Medlem
dogbreaths avatar
Citat:
Kombi och sportbil går inte ihop på något sätt.

Håller inte med: http://www.automotorsport.se/tv/?iframe=true&m=10646
Citera
2009-11-11, 20:43
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Usch för griniga gubbar i sina "sportiga" (oj så löjligt) SAAB 9-5 Sportkombi! (Kombi och sportbil går inte ihop på något sätt. Ungefär som att sätta ihop ett äpple med en apelsin. Äppelsin. )

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/080129-audi-rs6-rapport/index.xml

Jo,när de har 580hk,så är tom en kombi sportig!
(men inte en SAAB med ~200hk?
Citera
2009-11-11, 20:48
Medlem
Citat:

Alternativt att om en cyklist kommer från höger så gäller samma sak som om en bil kom där?

Oavsett körkort eller inte, det har ju inte hjälpt med körkort för bilförarna
Citera
2009-11-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Alternativt att om en cyklist kommer från höger så gäller samma sak som om en bil kom där?

Oavsett körkort eller inte, det har ju inte hjälpt med körkort för bilförarna

Sant, kan ju konstatera att cyklister är inte bra på något i trafiken
Citera
2009-11-11, 21:06
Medlem
Citat:
Sant, kan ju konstatera att cyklister är inte bra på något i trafiken

Och det är bilisterna?

Vet inte hur många gånger man har sett bilister köra på trottoarer, gångvägar. Men polisen ska ju istället leta rätt på de "grova" brottslingarna, t.ex. cyklister utan reflexer men med lyse osv.
Citera
2009-11-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BingaBanga
Har inte körkort, men vad jag känt av när jag övningskör: Folk som inte visar hänsyn när man kommer från en påfart och ska ut på vägen. I synnerhet feta lastbilar skiter helt i att visa lite hänsyn och släppa fram en. Det slutar ändå alltid med att man kör om lastbilen.
Vad tycker du den feta lastbilen ska göra då? Tvärnita? Slänga sig ut i vänsterfilen framför bilar som kör mycket snabbare och sedan ligga där ett par hundra meter? När du bara behöver nudda gasen för att komma upp i hastigheter som inte ens är möjliga med en lastbil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in