2006-12-13, 17:44
Medlem
lill-mes avatar
Hejsan! Jag har varit inne lite på smartbar.nu och funderar på att beställa 10g av "Blå lotus" .
Men faktum är att jag aldrig haft någon kontakt med Cannabis eller andra droger. Förutom alkohol och någon slags örtcigg jag fick ifrån urkult, det kallas "Tokrök" :P. Så jag undrar, om jag beställer och ska testa på nyår eller något. Kommer jag vara väldigt ovan och bara ligga och kräkas på ett golv? Eller hur ligger det till?

Tacksam för svar.
Citera
2006-12-13, 18:11
Medlem
West-ens avatar
Fungerar inte. Vad jag har hört så fungerar det inte. Iallafall inte vanligt, extraktet (20X) kan dock fungera.
Och nej du kommer nog inte att ligga på golvet och kräkas! Det finns förövrigt en ganska så ny tråd om blå lotus. Sök på forumet.
Citera
2006-12-13, 18:14
Medlem
Breggions avatar
Blå-lotus?

Jag har köpt det av "henke" förut. Det funkar - om man med det menar att det kan förändra ens mentala tillstånd. Vilket även kaffe och cigaretter gör. Jag tycker att det kan ge lite extra om man röker/kokar lite thé när man dricker. Jag blir inte piggare utan mer sederad av det Ingen party ört. Prova ephedra istället.
Citera
2006-12-13, 18:16
Medlem
lill-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breggion
Jag har köpt det av "henke" förut. Det funkar - om man med det menar att det kan förändra ens mentala tillstånd. Jag tycker att det kan ge lite extra om man röker/kokar lite thé när man dricker. Jag blir inte piggare utan mer sederad av det Ingen party ört. Prova ephedra istället.

Såg nyss det där. Jag funderar på att köpa lite Kratom av "henke" iställer för blå lotus. Eftersom jag misstänker att man måste odla det, och sen känns det inte så "Stabilt" Men måste man vara van vid andra droger för att ge sig på kratom första gången? Sorry om dessa trådar redan finns.
Om så fallet är, radera denna.

Ber om ursäkt.
Citera
2006-12-13, 19:32
Medlem
lill-mes avatar
Btw, om jag nu ska beställa kratom. Som jag förmodligen kommer göra, hur många gram ska intas första gången? Är förresten rätt kort. 1.68. och väger 56 kg.
Så jag undrar om detta är en lämplig "drog" första gången någonsin?
Citera
2006-12-13, 20:20
Medlem
Breggions avatar
Kratom?

Om det är 5/10g påsarna räcker säkert ett till två gram. Det gjorde det för mig första gången. sök på kratom - finns massvis med information på flashback.
Citera
2006-12-13, 20:46
Medlem
lill-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breggion
Om det är 5/10g påsarna räcker säkert ett till två gram. Det gjorde det för mig första gången. sök på kratom - finns massvis med information på flashback.

Jo, jag har sett det. Men jag har inte hittat något specifikt antal gram man ska ha. Men om jag ska koka té te,x. Kan det vara lämpligt att att ta lite fruktté och ta en tesked med kratom och låta koka i 4-5 minuter. Sen dricka (långsamt)? eller svepa? och är det bra kratom på smartbar.nu? Dom verkar ju väldigt seriösa och bra

Vill gärna ha lite information!
Citera
2006-12-20, 09:53
Medlem
Aaksels avatar
Samma här. Finns massor med trådar om detta, men ingen klar linje. Svårt att bilda en uppfattning om hur bra det funkar, dosering, pris osv, när det finns 50 trådar där alla skriver ungefär samma saker.
Citera
2006-12-20, 15:47
Medlem
ichbinbrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lill-me
Hejsan! Jag har varit inne lite på smartbar.nu och funderar på att beställa 10g av "Blå lotus" .
Men faktum är att jag aldrig haft någon kontakt med Cannabis eller andra droger. Förutom alkohol och någon slags örtcigg jag fick ifrån urkult, det kallas "Tokrök" :P. Så jag undrar, om jag beställer och ska testa på nyår eller något. Kommer jag vara väldigt ovan och bara ligga och kräkas på ett golv? Eller hur ligger det till?

Tacksam för svar.

Sök innan du startar en ny tråd. Det finns redan en där "fb-veteranerna" har sina synpunkter. Finns bättre svar där kan jag lova! Och ja det funkar om mna gör rätt Så läs på den andra tråden! SÖK FFS!!
Citera
2006-12-20, 16:33
Medlem
lill-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ichbinbraun
Sök innan du startar en ny tråd. Det finns redan en där "fb-veteranerna" har sina synpunkter. Finns bättre svar där kan jag lova! Och ja det funkar om mna gör rätt Så läs på den andra tråden! SÖK FFS!!

Självklart söker jag alltid innan jag startar nya trådar. Men eftersom sökfunktionen verkar flippad och jag hittar inga raka svar på hur man gör så tänkte jag att det kan vara bra att starta en tråd till framtida bruk.
Citera
2006-12-20, 16:43
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lill-me
Självklart söker jag alltid innan jag startar nya trådar. Men eftersom sökfunktionen verkar flippad och jag hittar inga raka svar på hur man gör så tänkte jag att det kan vara bra att starta en tråd till framtida bruk.
Flippad på vilket sätt?
http://www.flashback.org/showthread.php?t=403820
Hade inga som helst problem med att trycka Sök, skriva in "Blå lotus" i det lilla fönstret och söka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in