Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-04, 18:48
  #121
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expoexpo
Detta genis största misstag är sannolikt att han valt att inte bo i Stockholm. Därför inte så mycket TV alltså. - Elände för oss alla alltså.

Min favorit. Entreprenör Jöns Håkansson som spytt grekisk fettaost genom näsan och måste mjölka ut pisset när han pissar.

http://www.youtube.com/watch?v=ivr7NcCsfdE

Elände för dig kanske, men inte för oss andra som inte valt att bo i Stockholm.
Stockholmarna har ingen äkta humor att tala om mer än det som produceras av TV4 och det är ju så jävla dåligt nu för tiden!

Förresten så spelade jag in samtliga avsnitt av Rally när dom gick i slutet av 90-talet. Har dom på kassetter och CD och ibland tar jag fram dem och lyssnar; Härligt att höra Rallygänget, Stefan, Peter, Anna, Anna-Maj Wilkinson och alla andra härliga profiler!

Det är radiohumor av första klass, glöm inte det! Och för att göra sånt så måste det nog till "icke08-or" dvs Göteborgare i det här fallet.
Citera
2011-11-05, 05:03
  #122
Medlem
Bornets avatar
Amen för helvete, jag är från Götet och till och med jag börjar tröttna på gnället om 08:or som inte har humor. Vart tror ni sån dyngan som Parlamentet går hem egentligen? Stockholm? Snälla, där har man saker att göra om kvällarna. Det är ute i villaförorten i Husfors, Rånäng och Linhult som Motocross-Labbe och Blend-Lina garvar sig harmynta.
Citera
2011-11-14, 03:25
  #123
Medlem
Det kan jag svara på. Han sitter hos Skavlan och låter sig förnedras av sin fru-kärring. När man börjar arbeta ihop är det svårt att lossa på förtöjningen, men tillåter han detta är han helt körd, noll respekt för sig själv. Det var den värsta förnedring jag någonsin sett, vad är fel på denna dam? Vilken isbit, hon har stora problem, döljer sig bakom "humor". Nej, Apelgren dra så fort du kan. Livet har mer att erbjuda än att duperas av galenskaper.
Citera
2011-11-15, 22:08
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hammocken
Det kan jag svara på. Han sitter hos Skavlan och låter sig förnedras av sin fru-kärring. När man börjar arbeta ihop är det svårt att lossa på förtöjningen, men tillåter han detta är han helt körd, noll respekt för sig själv. Det var den värsta förnedring jag någonsin sett, vad är fel på denna dam? Vilken isbit, hon har stora problem, döljer sig bakom "humor". Nej, Apelgren dra så fort du kan. Livet har mer att erbjuda än att duperas av galenskaper.

håller med dig totalt. Han verkade smart och ödmjuk, hon var iskall. Kliv ut, Peter! En fri värld väntar dig!
Citera
2011-11-16, 01:52
  #125
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Päronbollen
håller med dig totalt. Han verkade smart och ödmjuk, hon var iskall. Kliv ut, Peter! En fri värld väntar dig!

Ni tycker det ja. Och ni kanske borde tänka på att dom är gifta med varandra, tycker om varandra och då få man ge och ta. Och det var så dom uppträdde hos Skavlan.
Men sen när det gäller deras olika karriärer och vad dom håller på med på varsitt håll så kanske ni borde fundera lite...
Citera
2011-11-16, 07:59
  #126
Medlem
Backafalls avatar
Såg honom i går eftermiddag vid ICA Munkebäck.. Han såg ut att ha tappat vikt.
Citera
2011-11-16, 08:03
  #127
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backafall
Såg honom i går eftermiddag vid ICA Munkebäck.. Han såg ut att ha tappat vikt.
Han har nyligen diagnosticerats med diabetes, typ II, och lagt om kosten...
Citera
2011-11-16, 09:05
  #128
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han har nyligen diagnosticerats med diabetes, typ II, och lagt om kosten...

Det var i våras, men OK.

http://www.expressen.se/noje/1.24118...nde-knappt-sta
Citera
2011-11-17, 13:31
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Ni tycker det ja. Och ni kanske borde tänka på att dom är gifta med varandra, tycker om varandra och då få man ge och ta. Och det var så dom uppträdde hos Skavlan.
Men sen när det gäller deras olika karriärer och vad dom håller på med på varsitt håll så kanske ni borde fundera lite...

Alltså... hon säger att han malde sönder henne... sen att han grät fult och var töntig både när han började jaga henne och när de gifte sig.

Vad sa han... att han gav upp allt för henne.

Obalans var ordet. Men som sagt. "Humor" är olika för alla. Dock såg han uppriktigt förvånad ut över att både få höra att hon tyckte att han var ful och jobbig, och sen att han hade ett knäppt namn och var en fulgråtande brudgum. Fattar inte vad han ser hos henne. Hon blev ful i mina ögon. Hon ville liksom inte stå för någonting, och Skavlan gick raskt vidare... no comments.
__________________
Senast redigerad av hammocken 2011-11-17 kl. 13:33.
Citera
2011-11-17, 14:13
  #130
Medlem
Själv tror jag att dom behagar skämta i allt dom säger.
Och,då blir det som oftast massa misstolkningar.....
Citera
2011-11-17, 20:12
  #131
Medlem
P55s avatar
Själv sitter jag med ett halvt öga på Bingolotto ikväll. Ser att Loket är där och det vore en riktigt höjdare om Peter Apelgren kommer in där som Lotus och gör sina paradnummer som han gjorde på Rally när det begav sig. *hoppas*
Citera
2011-11-17, 20:23
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backafall
Såg honom i går eftermiddag vid ICA Munkebäck.. Han såg ut att ha tappat vikt.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han har nyligen diagnosticerats med diabetes, typ II, och lagt om kosten...


Fan. Synd på sjukdomen, men komiker har en förmåga att inte bara tappa i vikt utan även i "rolighet" samtidigt. Nåja, han är ju trots allt Sveriges roligaste, så även om han tappar allt vatten i kroppen (och därmed det mesta av sin humor) så är han långt mycket roligare än den bleka konkurrensen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback