Från Ny Teknik: "Den före detta arbetsmarknadsministern Sven Otto Littorin ska gästforska vid Stanforduniversitetet i Kalifornien, uppger han själv i Ny Teknik. 2007 avslöjades det att Littorin hade en falsk masterexamen. Så på vilka meriter är det han fått sin nya position?
Till Ny Teknik säger Littorin att han ”… har ingen forskarexamen utan har antagits tack vare mina erfarenheter”."
Eefter att SOL uttalat sig i Ny Teknik mejlade jag Stanford och frågade om SOL jobbade hos dem. Stanfords svar var att de aldrig hade hört talas om SOL och att han inte hade något med Stanford att göra.
SOL har så extremt tydligt visat att han är beredd att ta stora, rent korkade, risker med sin fejkade examen och Stanford-bluffen. Att han då tar risker och hänger ut kuken på internet är följdriktigt.
Men den stora frågan är nu vad vår statsminister visste och varför han skyddade sin vän och kollega med hänvisning till rikets säkerhet.
OT:
Kul att läsa alla desperata och puckade inlägg där skribenterna låtsas att de inte förstår problematiken.
citizeninsane skrev
Efter att SOL uttalat sig i Ny Teknik mejlade jag Stanford och frågade om SOL jobbade hos dem. Stanfords svar var att de aldrig hade hört talas om SOL och att han inte hade något med Stanford att göra.
Det är helt otroligt. Är han verkligen så dum i huvudet, så att han inte trodde att hans uppgifter skulle kollas?
En snabb koll på Ratsit visar var Littorin bor och tydligen delar han lägenhet med Håkan Sandberg, Vice-VD på Handelsbanken. Jag insinuerar inte att Håkan och Sven Otto båda gillar Evin Khaffaf som också är skriven där, men… Joråsåatte…
Jag skrev också om det i ett inlägg igår. Mycket märkligt.