Citat:
Ursprungligen postat av tomatojuice
Ok, för sista gången: Det står ingenstans att de varit inne i o läst hennes mail på servern. Precis som många andra diskuterat så är det inte troligt att hon har kvar sin mail på servern efter 4 år, då det dels gått lång tid, men också att hon gått i terapi för att hantera sitt tidigare förflutna. Som hon dessutom är livrädd för ska komma fram idag. Visst är det möjligt att hon har kvar mejlen på servern, men jag tar det för osannolikt.
Som någon annan nämnde så har t ex hotmail en inaktivitetstidsgräns. Dessutom hade man iallafall med hotmail möjlighet att spara max 250 MB, fram till hösten '06 då det höjdes till 1GB. Om "Anna" använde sin nätoperatörs mailbox, var det nog mindre än 250 MB, och rätt ovanligt på den tiden att man lämnade nån som helst post kvar på servern. Nuförtiden är det ju rätt vanligt att man hanterar mailboxar med IMAP, men det var definitivt inte på modet 2006.
Det är sånt, sammantaget med vad Aftonbladet verkligen har sagt, som jag själv tar i beaktande när jag säger "det är osannolikt att de talar om email som finns kvar på en server."
Citat:
Ursprungligen postat av Stoffenberg
men varför skulle han avgå på grund av spiksoppan, om det inte fanns ett rejält kött(igt)ben i botten på skålen?
Det är sant, köttbenet kanske inte är sexköp eller annars på något sätt olagligt. Han, för att driva analogin ett steg vidare, kanske bara hoppade ur kastrullen innan det kokta fläsket blev stekt :-)
Handen på hjärtat, hur snövit hade du eller jag eller vem som helst varit, om Aftonbladet hade fått vända upp och ned på våra liv och syna oss ordentligt i sömmarna? Tänk dig sen att det finns riktugt tunga motiv -- politiska, maktmässiga och ekonomiska sådana -- att smutskasta. Och hur korkade människor i allmänhet är, och hur folk tar ställning reflexmässigt när det är politik inblandat.