2010-07-18, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hur skulle det se ut om man skriver på det sätt man gör irl, man skall ju vara anonym här inne . Hur som så är horeriet bara intressant för dig om det inte gäller folk från den rödgröna gröten. Men vad är det som gör att du hoppar över gnäll när det fanns tydliga indikationer men skriker dig hes för en ab-lögn.

Jag förstår faktiskt inte vad du menar, tänkte du att AB försökte att trycka tsunamiklanteriet under mattan?

Det är ju uppenbarligen du som vill göra detta till partipolitik, för mig så handlar det inte alls om det.
Citera
2010-07-18, 19:26
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatojuice
Räkna bort mig från den listan. Jag har slagits mot *) både lögnaktiga fruntimmer och pressuppbåd, och jag kan garantera att en kombination är inget jag längtar efter.
Men vem vet, du kanske är av hårdare virke.

Hur ska han kunna vara arg på "henne" när han inte vet vem det är? Svårt...

Du skulle alltså inte bli förbannad och hämndlysten samt vilja söka reda på den person som raderar din karriär och tillvaro och i och med detta förnedrar dig inför dina oskyldiga små barn? Fine, du vet inte vem hon är, men du skulle inte vilja ställa henne till svars? Skulle du vara mer arg på budbäraren?

Ja, jag verkar vara av hårdare virke.
Citera
2010-07-18, 19:44
Medlem
alltarallasfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Du skulle alltså inte bli förbannad och hämndlysten samt vilja söka reda på den person som raderar din karriär och tillvaro och i och med detta förnedrar dig inför dina oskyldiga små barn? Fine, du vet inte vem hon är, men du skulle inte vilja ställa henne till svars? Skulle du vara mer arg på budbäraren?

Ja, jag verkar vara av hårdare virke.

Även jag. Och jag är riktigt vek. Undrar hur det står till med tomatjuice - killen som varit med om allt men ändå inte!
Citera
2010-07-18, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden

Och som jag nämnt tidigare så skulle det vara ett pressetiskt självmord att presentera bevisningen utan att det är framtvingat i samband med rättssak eller om SOL skulle gå med på en intervju.

Så du menar iom denna ståndpunkt att det är helt ok för en tidning/ett media att påstå VAD SOM HELST om en person och att denna då måste göra rättssak/tvingas intervjuas (där du som media kan vinkla intervjun så som du vill ha den) för att freda sig??

Jag hoppas då att du råkar ut för detta. Då lär du skrika högt om övergrepp. Nog f-n måste man ha verkliga bevis om man ger sig ut och anklagar/påstår något av den graden som AB gjort i detta fall. Man kan ju knappast bete sig som AB gjort nu och detta beteende har redan flera tungviktare inom pressetik/juridik kritiserat ordentligt.
Citera
2010-07-18, 19:53
Medlem
Giant Squids avatar
Är det någon som har koll på exakt när Littorin sumpade greppet och blev ett psykfall?
Vilket år? en del verkar tro att det var förra veckan som han gick till hjärnskrynklaren och blev ordinerad medicin mot sin mentala ohälsa.

Min gissning är att det är efter han blev utslängd från det gemensamma boendet med ex-frun men före eller i början när han belägrade exmuffen Khaffaf. Alltså någonstans under den period han misstänks ha sexchattat och köpt en prostituerad.
Citera
2010-07-18, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow22
Så du menar iom denna ståndpunkt att det är helt ok för en tidning/ett media att påstå VAD SOM HELST om en person och att denna då måste göra rättssak/tvingas intervjuas (där du som media kan vinkla intervjun så som du vill ha den) för att freda sig??

Jag hoppas då att du råkar ut för detta. Då lär du skrika högt om övergrepp. Nog f-n måste man ha verkliga bevis om man ger sig ut och anklagar/påstår något av den graden som AB gjort i detta fall. Man kan ju knappast bete sig som AB gjort nu och detta beteende har redan flera tungviktare inom pressetik/juridik kritiserat ordentligt.

Jag är inte pressetiska nämnden så jag kan inte svara på VARFÖR det är som det är, men visst skulle AB kunna presentera bevisen om SOL godkänner detta.
Tror DU att han kommer att godkänna det?

Givetvis så skulle jag skrika högt om detta hände mig, någon som hört SOL skrika och kräva bevisen på bordet?

Precis....
Citera
2010-07-18, 19:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Är det någon som har koll på exakt när Littorin sumpade greppet och blev ett psykfall?
Vilket år? en del verkar tro att det var förra veckan som han gick till hjärnskrynklaren och blev ordinerad medicin mot sin mentala ohälsa.

Min gissning är att det är efter han blev utslängd från det gemensamma boendet med ex-frun men före eller i början när han belägrade exmuffen Khaffaf. Alltså någonstans under den period han misstänks ha sexchattat och köpt en prostituerad.

Tänk om (M) skickat EK att hålla koll på SOL så han inte SOLkar ner mer än vad han redan gjort?
Citera
2010-07-18, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tomatojuice
Det är möjligt, men det här handlade inte om Totto utan om "oss andra".

Och jag anknöt till SOL i en tråd som handlar om SOL. Det känns rimligt på något vis.
Citera
2010-07-18, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alltarallasfel
Även jag. Och jag är riktigt vek. Undrar hur det står till med tomatjuice - killen som varit med om allt men ändå inte!

Det är lätt att raljera när det gäller "hypotetiska fall", och överjävligt när man själv står i skiten.
Men fortsätt att raljera ni, det är som en liten vindpust jämfört med att bli anklagad för saker i en vårdnadstvist.
Citera
2010-07-18, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Jag är inte pressetiska nämnden så jag kan inte svara på VARFÖR det är som det är, men visst skulle AB kunna presentera bevisen om SOL godkänner detta.
Tror DU att han kommer att godkänna det?

Givetvis så skulle jag skrika högt om detta hände mig, någon som hört SOL skrika och kräva bevisen på bordet?

Precis....

Just det, du hade skrikit högt och tidningen hade struntat i det.

Littorin har via medarbetare samt personligen på flygplatsen flera gånger dementerat påståendena. Hans medarbetare har i dokumenterade samtal krävt bevisningen. Detta har AB negligerat totalt.

Det är AB:s arbetsmetoder i detta fall som är det skrämmande. Anklagelsen kommer på löpet, en ev rättelse blir en notis på sidan 30. Här förstör man en människas liv och karriär genom att påstå saker man inte uppenbarligen inte har bevis för. Den typen av grisiga arbetsmetoder hör inte hemma i ett civiliserat samhälle. Jag hoppas innerligen att AB-ledningen antingen plockar fram bevisen för vad man har till grund för anklagelsen eller så bör ledningen ryka. Det är inte acceptabelt att SOL eller någon annan ska behöva gå till domstol för att få veta grunden till till en uthängning. Det är ett Kafkasamhälle som jag verkligen hoppas att inte du vill ha.
Citera
2010-07-18, 20:07
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tänk om (M) skickat EK att hålla koll på SOL så han inte SOLkar ner mer än vad han redan gjort?

Enligt Supermarine så har nog Littorin en del att reda ut med Khaffafen.
https://www.flashback.org/sp23503453
Citera
2010-07-18, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Enligt Supermarine så har nog Littorin en del att reda ut med Khaffafen.
https://www.flashback.org/sp23503453

Yep, en kvinnokral har han alltid varit den gode Totto

Samtidigt - det låter ju knappast som en man som behöver köpa sex för att få komma till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in