Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Jag är inte pressetiska nämnden så jag kan inte svara på VARFÖR det är som det är, men visst skulle AB kunna presentera bevisen om SOL godkänner detta.
Tror DU att han kommer att godkänna det?
Givetvis så skulle jag skrika högt om detta hände mig, någon som hört SOL skrika och kräva bevisen på bordet?
Precis....

Just det, du hade skrikit högt och tidningen hade struntat i det.
Littorin har via medarbetare samt personligen på flygplatsen flera gånger dementerat påståendena. Hans medarbetare har i dokumenterade samtal krävt bevisningen. Detta har AB negligerat totalt.
Det är AB:s arbetsmetoder i detta fall som är det skrämmande. Anklagelsen kommer på löpet, en ev rättelse blir en notis på sidan 30. Här förstör man en människas liv och karriär genom att påstå saker man inte uppenbarligen inte har bevis för. Den typen av grisiga arbetsmetoder hör inte hemma i ett civiliserat samhälle. Jag hoppas innerligen att AB-ledningen antingen plockar fram bevisen för vad man har till grund för anklagelsen eller så bör ledningen ryka. Det är inte acceptabelt att SOL eller någon annan ska behöva gå till domstol för att få veta grunden till till en uthängning. Det är ett Kafkasamhälle som jag verkligen hoppas att inte du vill ha.