2010-07-10, 11:25
Medlem
Vilka ord använde han när han ringde till dig?
- Han ringede mig i tisdagskväll och säger att han vill lämna regeringen. Han anger privata skäl och säger att han konfronterats av Aftonbladet med uppgifter som inte stämmer. Han förstår att det kommer bli mediegranskning och eftersom han dessutom är i en vårdnadstvist så drar han sin gräns här.

Så här KAN det faktiskt vara. Ett klockrent fall av damage control där Littorin inser att hur han än gör så kommer det skadfa pasrtiet. Lika bra att avgå och sedan göra comeback om något år. Moderaterna och Littorin kan gå vinnande ur detta såvida inte den prostituerade har bilder, film eller ljudinspelningar.
Citera
2010-07-10, 11:25
Medlem
HectorPis avatar
För kvällstidningarna räcker det inte längre att förmedla nyheter. Deras artiklar är alla ämnade att skapa nån sorts förändring. Varav den finaste är att avsätta en minister.
Citera
2010-07-10, 11:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2balkain
Vilka ord använde han när han ringde till dig?
- Han ringede mig i tisdagskväll och säger att han vill lämna regeringen. Han anger privata skäl och säger att han konfronterats av Aftonbladet med uppgifter som inte stämmer. Han förstår att det kommer bli mediegranskning och eftersom han dessutom är i en vårdnadstvist så drar han sin gräns här.

Så här KAN det faktiskt vara. Ett klockrent fall av damage control där Littorin inser att hur han än gör så kommer det skadfa pasrtiet. Lika bra att avgå och sedan göra comeback om något år. Moderaterna och Littorin kan gå vinnande ur detta såvida inte den prostituerade har bilder, film eller ljudinspelningar.
...och Sveriges största tidning har begått århundradets tabbe
Citera
2010-07-10, 11:28
Medlem
Även Clinton förnekade sina sexkapader
Citera
2010-07-10, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Så enl dina regler om trovärdiga vittnen skulle vi lita mer på Krister Pettersson i än L Palme i Palmemordet.
Grävandet från AB sida är bara ett beställningsjobb precis som den nakna fotografen (deras egen) de körde med på Viktoriadagen...
Du hävdar beställningsjobb. Sånt är livet att har man saker att dölja kommerr det ikapp

Men du bortser från en sak i allt ditt svammlande.

SOL avgick konfronterad med dessa uppgifter. Och i mångas ögon är han numera persona non grata i ditt parti.

Så du må anse att SOL bara avgick för ros skull.

Till och med alfons åbergs pappa herr statsminister är direkt översvallande i sitt försvar.

SOl är under jorden och har inte förnekat i direkt form osv.

men givetvis i din värld är det en psyksjuk hora i maskopi med aftonbladet och ex frun som hittar på en lögn som får SOl att avgå och gömma sig.

om det är så så är SOl inte lämplig som minister och vi blav av med en dålig minister.

Sedan vill vi inte höra mer om en naken journalist. Finns exempel på dåliga journalister i alla tidningar.
Citera
Medlem
Skidaddles avatar
Jag lovar att AB sitter på mer information. Chattloggar, datum, klockslag, ip-nummer. Vänta bara tills dom lägger ut själva brevväxlingen...
Citera
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Ifall inte aftonbladet har något mer graverande att komma med:

Krigsrubriker och kalabalik för en affär mellan två vuxna människor.

SOL har varit deprimerad och köpt sex, och jag köper den förklaringen.

Borde han få sitta kvar som minister? Absolut!
Jag vill inte ha politiker som är perfekta.

SOL har dock hanterat affären dåligt, han borde erkänt direkt.

All sympati åt SOL.

Anna däremot kanske skulle se över sitt karmakonto.

Vill du ha politiker som har så j-a dåligt omdöme att de utsätter sig för en mycket stor risk till utpressning?
Vill du ha politiker som ränner till horor så fort de blir lite deppiga? Buhu, liksom?
Vill du ha politiker som tycker att de inte har tid med att ha sina barn varannan vecka utan föredrar varannan helg istället?
Vill du ha politiker som ljuger om sin utbildning?
Vill du ha politiker som använder sina barn som ursäkt/skydd för sitt eget tillkortakommande?
Vill du ha politiker som ljuger för sin chef och tillika landets statsminister?

Dina referensramar ger jag fan inte mycket för.
Citera
2010-07-10, 11:31
Medlem
Atems avatar
Måste nog säga att Sven Ottos sätt att bekämpa ungdomsarbetslösheten, hans rättframma och okrusidulliga "pengarna i näven"-filosofi, framstår som något tveksam.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Jag lovar att AB sitter på mer information. Chattloggar, datum, klockslag, ip-nummer. Vänta bara tills dom lägger ut själva brevväxlingen...

De har säkert mer och nu då Littorin svär sig oskyldig komemr de ösa ut bevisen för att visa att han ljuger
Citera
Medlem
månss avatar
Jag blir sjukt orolig över Flashbacks framtid när jag läser att så många försvarar kriminella, ljugande och fifflande politiker. Oavsett färg!
Senast redigerad av måns 2010-07-10 kl. 11:36.
Citera
2010-07-10, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimzet71
Även Clinton förnekade sina sexkapader

Jo jo, men bara för att man anklagas med denna typ av uppgifter så behöver de i vara sant, eller tror du på allt som aftonbladet skriver?

Ingen rök utan eld sägs det, fast under Almedalsveckan och två månader kvar till val... så tror jag faktiskt på SOL's ord i händelsen.

Jag tror att Aftonbladet är ute och cyklar med ett dåligt tips utan understöd, nu har dem även tagit nästa steg och publicerat påståenden som en sann berättelse och då blir den än värre om det nu inte stämmer.

Fast frågan är om Aftonbladet någonsin kommer att tappa läsare pga. sin dåliga journalistik?
Citera
2010-07-10, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Fredrik Reinfeldt: Littorin säger att uppgifterna inte stämmer det sade statsminister Thorbjörn Fälldin också i Geijeraffären

Rena rama Sovjetstaten!

Ja. Förneka, förneka och förneka....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in