2007-06-19, 14:08
Citat:
Alla har vi väl mött folk som har blåst oss? Varför köpa en fejkexamen ifall det inte ger något tillbaka? Standard på ett köpt examensbevis? Hur avgör man det, på papperskvalitéten? I så fall tunn omdömesförmåga vill jag säga.
Ursprungligen postat av davidoff
Sjalva poangen med bedragerier ar att dom ska lura folk, saledes kan de vara extremt skickigt upllagda. Mycket smartare personer an SO har blivit lurade. Jag kanner till en del detaljer kring detta och kanner SO sedan tidigt 90 tal och jag vet att han plugga samtidigt som han jobba i NYC. Da saknade han helt politiska ambitioner varfor det helt skulle sakna poang for honnom att plugga om det inte gav honom nagt tillbaks.
Sedan kan det mycket val vara sa att han tog en utbilding med laga standard for att han bara ville fa det gjort. Majoriteten av mina vanner skulle saga att universiteten i Sverige ar att likstalla med det som SO pluggat pa i USA.
Sedan kan det mycket val vara sa att han tog en utbilding med laga standard for att han bara ville fa det gjort. Majoriteten av mina vanner skulle saga att universiteten i Sverige ar att likstalla med det som SO pluggat pa i USA.
Off-topic, men lite om hur slipstenen kan dras:
I ett svenskt universitet (tidigare högskola) vet jag av en "psykopat" som började jobba där under falskt flagg med dito tunna papper. Han tömde institutionens kassa och tog bl.a. hand om x antal nylevererade och dyra datorer som givetvis såldes vidare. Han åkte inte dit för det, men däremot för andra plundringar som han utförde under universitetets täckmantel.
Hans tidigare arbetskollegor vid institutionen kunde för sitt liv inte förstå att HAN hade stulit och bedragit dem, trots alla kassor var tömda och mycket pekade på honom. I efterhand förklarade han väldigt övertygande i en rättssal att professorn till honom hade sagt att han hade rätt att bruka titeln från den utbildning som han typ bara hade ägnat en halv dag åt. Titeln var inte skyddad precis som det är för läkare och advokater. Tja...
Så kan slipade psykopater uppträda.