Flashback bygger pepparkakshus!
2007-06-19, 12:50
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidoff
SO kan ju blivit lurad. Dessutom kunde universitetet utfarda examen fram till 2000 sa han kunde mycket val ha fatt en examen 1997. Jag vet att SO plugga under tiden han var i NYC.
Illa informerad?

I SvF finns följande citat:
"De har aldrig hållit i någon kurs som varit officiellt godkänd i USA", säger en delstatstjänsteman till SvD.se.

Citat:
Ursprungligen postat av SvD
Enligt Larry Trembly,ledamot i beslutsorganet,
avslogs Fairfax Universitys ansökan till Board of Regents i Louisiana i juni 2000.

– Och Fairfax University har aldrig hållit i någon kurs som varit officiellt godkänd i USA.

Statsministern Fredrik Reinfeldt säger i en kommentar till TT att han har fått en förklaring från Littorin och att han är nöjd med den.

- Vad jag har förstått så har Littorin beskrivit utgångspunkten, hur han uppfattade examina. Med det känner jag mig nöjd. Jag tycker att han har svarat upp mot den eventuella kritik som skulle kunna finnas, säger Reinfeldt.

TT: Men han har angivit meriter som är tvivelaktiga?

- Han har angivit hur han uppfattar hur det gick till. Det viktiga är att han får svara för sig, eftersom jag inte känner sakförhållandena, men jag känner mig nöjd med att han har gjort det.
Är höga moderater extra lättlurade, eller har de hållhakar som inte syns och bara kliar varandra på ryggen?

Är det exempel på systemfelet som den luttrade Carl Bildt i sin blogg menar DN's Maciej Zaremba uppmålar i alldeles för grälla färger, men i sak har rätt om? (Angående FN-kolonin och korruptionen i Kosovo).
Citera
2007-06-19, 13:14
Medlem
davidoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Illa informerad?

I SvF finns följande citat:
"De har aldrig hållit i någon kurs som varit officiellt godkänd i USA", säger en delstatstjänsteman till SvD.se.

Är höga moderater extra lättlurade, eller har de hållhakar som inte syns och bara kliar varandra på ryggen?

Är det exempel på systemfelet som den luttrade Carl Bildt i sin blogg menar DN's Maciej Zaremba uppmålar i alldeles för grälla färger, men i sak har rätt om? (Angående FN-kolonin och korruptionen i Kosovo).

Om dom tagit betalt for att ufora distans MBA ubildning men saknat ratten att gora sa ar det ett solklart fall av bedrageri. DVS SO har blivit lurad och fortjanar upprattelse.
Citera
2007-06-19, 13:16
Bannlyst
Citat:
Om dom tagit betalt for att ufora distans MBA ubildning men saknat ratten att gora sa ar det ett solklart fall av bedrageri. DVS SO har blivit lurad och fortjanar upprattelse.

du menar att han har inte märkt att han inte gick i någon skola?

vilka snillen.. gick du möjligen i samma klass?
Citera
2007-06-19, 13:19
Medlem
Alkons Ågrens avatar
Okej, Davidoff, jag vill ju ingalunda ifrågasätta din intelligens och så. Men den gode Sven-Otto är född 1967. 1997 hade han alltså passerat åldern för "ungdomliga dumdristigheter" med råge. Han representerar ett parti som ofta går till torgs med att man har skyldigheter, inte bara rättigheter. Även om du skulle ha ett case med din argumentationslinje (att han blivit bedragen), kan man väl ändå kräva att en person som är så om sig och kring sig som Sven-Otto tagit reda på vad det var för jävla utbildning han sökte in på (betalade för...), vilket rykte stället hade och att någonting var smålurt när det enda de krävde av honom var ett par inlämningsuppgifter och en uppsats (vars omfattning vi ännu inte vet ett smack om...) innan de kastade ut en mba-grad till honom. Om han inte fattade att något var lurt med detta, vet jag inte riktigt om jag vill ha kvar honom som arbetsmarknadsminister heller...
Citera
2007-06-19, 13:23
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ta bara upp en näve spammejl om hur man på ett enkelt sätt kan slippa studier och köpa examensbevis. Så kanske bedrägeribiten faller ned i skorna.
Citera
2007-06-19, 13:28
Medlem
davidoffs avatar
Sjalva poangen med bedragerier ar att dom ska lura folk, saledes kan de vara extremt skickigt upllagda. Mycket smartare personer an SO har blivit lurade. Jag kanner till en del detaljer kring detta och kanner SO sedan tidigt 90 tal och jag vet att han plugga samtidigt som han jobba i NYC. Da saknade han helt politiska ambitioner varfor det helt skulle sakna poang for honnom att plugga om det inte gav honom nagt tillbaks.

Sedan kan det mycket val vara sa att han tog en utbilding med laga standard for att han bara ville fa det gjort. Majoriteten av mina vanner skulle saga att universiteten i Sverige ar att likstalla med det som SO pluggat pa i USA.
Citera
2007-06-19, 13:28
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkons Ågren
Okej, Davidoff, jag vill ju ingalunda ifrågasätta din intelligens och så. Men den gode Sven-Otto är född 1967. 1997 hade han alltså passerat åldern för "ungdomliga dumdristigheter" med råge. Han representerar ett parti som ofta går till torgs med att man har skyldigheter, inte bara rättigheter. Även om du skulle ha ett case med din argumentationslinje (att han blivit bedragen), kan man väl ändå kräva att en person som är så om sig och kring sig som Sven-Otto tagit reda på vad det var för jävla utbildning han sökte in på (betalade för...), vilket rykte stället hade och att någonting var smålurt när det enda de krävde av honom var ett par inlämningsuppgifter och en uppsats (vars omfattning vi ännu inte vet ett smack om...) innan de kastade ut en mba-grad till honom. Om han inte fattade att något var lurt med detta, vet jag inte riktigt om jag vill ha kvar honom som arbetsmarknadsminister heller...
Idag är Sven-Otto 11 år äldre och ändå väljer han att stoltsera med sin bluffexamen på regeringens hemsida. Ungefär som om att den på något sätt skulle bli mer äkta och har fått regeringens acceptans. Fredrik har ju i och för sig sagt OK i efterhand.
Citera
2007-06-19, 13:29
Medlem
davidoffs avatar
Citat:
Ta bara upp en näve spammejl om hur man på ett enkelt sätt kan slippa studier och köpa examensbevis. Så kanske bedrägeribiten faller ned i skorna.

Well det ar bara spekulation fran din sida och saknar helt substans. Dessutom var spam inte sa utvecklat 97 som i dag.

Jag sager bara OBOL etc
Citera
2007-06-19, 13:33
Medlem
davidoffs avatar
Citat:
Idag är Sven-Otto 11 år äldre och ändå väljer han att stoltsera med sin bluffexamen på regeringens hemsida. Ungefär som om att den på något sätt skulle bli mer äkta och har fått regeringens acceptans. Fredrik har ju i och för sig sagt OK i efterhand.

Nu ska vi ha klart for oss att SO inte fatt en politisk utnamning pga sina akademiska meriter utan for sin ideologiska tillhorighet. Han har inte lurat till sig nagot jobb och jag kan lova att han ar sartare an att satta upp en examen han ar medveten om inte existerar.

Sluta tramsa
Citera
2007-06-19, 13:39
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
Utbildning går inte hand i hand med intelligens. Det går att sköta ett land med en låg utbildning likväl som hög.

Med tanke på den usla utbildningsnivån hos de flesta såcialdemokratiska ministärer vi sett så är detta förstås helt sant.

Politik i Sverige är något som medelmåttor sysslar med. Därför kan det bli både komiskt och outhärdligt pinsamt att se de folkvalda göra något annat än att läsa upp färdiga pressmeddelanden. Bosse Ringholm inkarnerar väl detta bättre än någon annan.

Yrkespolitiker = medelmåtta

- F.G
Citera
2007-06-19, 13:51
Medlem
Alkons Ågrens avatar
Men kom loss nu FG, du brukar ha så bra inlägg och så ofta on-topic. Vad fan har det här med saken att göra?

Jag har visserligen varit halvaktiv i den här tråden, men jag fattar inte att tråden får vara kvar på skvaller. Visst, det har dykt upp lite kul smuts om Sven-Otto här i kölvattnet av examensgrejen - men ska inte tråden flyttas till ett mer seriöst debattforum? För vad vi vet hittills är alltså att han har en examen från ett bluffuniversitet, men en massa andra principiella frågor återstår att diskutera:

* Visste han om det själv?
* Borde han ha vetat om det själv?
* Borde inte någon regeringskompis informerat honom om detta?
* Är det här så allvarligt att han måste avgå?
* Varför gör medierna ingen större grej av det här?

För att ta några exempel...
Citera
2007-06-19, 13:53
Medlem
thailandstrolls avatar
Våga gör nåt

jag både mejlar och ringer honom privat och på jobbet. Vill ju ha svar! Ni måste ställa era politiker till ansvar, inte bara hacka som kycklingar på varandra. Det ger inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in