2007-06-19, 12:50
Citat:
Illa informerad?
Ursprungligen postat av davidoff
SO kan ju blivit lurad. Dessutom kunde universitetet utfarda examen fram till 2000 sa han kunde mycket val ha fatt en examen 1997. Jag vet att SO plugga under tiden han var i NYC.
I SvF finns följande citat:
"De har aldrig hållit i någon kurs som varit officiellt godkänd i USA", säger en delstatstjänsteman till SvD.se.
Citat:
Är höga moderater extra lättlurade, eller har de hållhakar som inte syns och bara kliar varandra på ryggen?
Ursprungligen postat av SvD
Enligt Larry Trembly,ledamot i beslutsorganet,
avslogs Fairfax Universitys ansökan till Board of Regents i Louisiana i juni 2000.
– Och Fairfax University har aldrig hållit i någon kurs som varit officiellt godkänd i USA.
Statsministern Fredrik Reinfeldt säger i en kommentar till TT att han har fått en förklaring från Littorin och att han är nöjd med den.
- Vad jag har förstått så har Littorin beskrivit utgångspunkten, hur han uppfattade examina. Med det känner jag mig nöjd. Jag tycker att han har svarat upp mot den eventuella kritik som skulle kunna finnas, säger Reinfeldt.
TT: Men han har angivit meriter som är tvivelaktiga?
- Han har angivit hur han uppfattar hur det gick till. Det viktiga är att han får svara för sig, eftersom jag inte känner sakförhållandena, men jag känner mig nöjd med att han har gjort det.
avslogs Fairfax Universitys ansökan till Board of Regents i Louisiana i juni 2000.
– Och Fairfax University har aldrig hållit i någon kurs som varit officiellt godkänd i USA.
Statsministern Fredrik Reinfeldt säger i en kommentar till TT att han har fått en förklaring från Littorin och att han är nöjd med den.
- Vad jag har förstått så har Littorin beskrivit utgångspunkten, hur han uppfattade examina. Med det känner jag mig nöjd. Jag tycker att han har svarat upp mot den eventuella kritik som skulle kunna finnas, säger Reinfeldt.
TT: Men han har angivit meriter som är tvivelaktiga?
- Han har angivit hur han uppfattar hur det gick till. Det viktiga är att han får svara för sig, eftersom jag inte känner sakförhållandena, men jag känner mig nöjd med att han har gjort det.
Är det exempel på systemfelet som den luttrade Carl Bildt i sin blogg menar DN's Maciej Zaremba uppmålar i alldeles för grälla färger, men i sak har rätt om? (Angående FN-kolonin och korruptionen i Kosovo).