• 2
  • 3
2006-12-14, 16:19
Medlem
benjas avatar
Jag är riktigt sunkig när det gäller sådant här, men jag har 4 skjortor som jag använder på jobbet och jag har inte tvättat dom sen jag började 19e september

Anledningen är att dom alltid ligger i skåpet på jobbet och att jag itne kommer ihåg mina tvättider där.. Får nog ta hem och tvätta dom nästan gång det är dax!
Citera
2006-12-14, 16:42
Medlem
jan-es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benja
Jag är riktigt sunkig när det gäller sådant här, men jag har 4 skjortor som jag använder på jobbet och jag har inte tvättat dom sen jag började 19e september

Anledningen är att dom alltid ligger i skåpet på jobbet och att jag itne kommer ihåg mina tvättider där.. Får nog ta hem och tvätta dom nästan gång det är dax!

Hahaha, det är nästan 20 dagar/skjorta det. DET kallar jag sunkigt Har de inte gulnat runt hals och handleder??
Citera
2006-12-14, 17:10
Medlem
Test Gubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benja

Du är grym!
Citera
2006-12-14, 17:14
Medlem
trillians avatar
Har haft mina brallor i cirkus 10 månader -> aldrig tvättade -> favoritbrallor, använder dem kanske 5-6 dagar i veckan. Ingar problem.
Citera
2006-12-14, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Har haft mina brallor i cirkus 10 månader -> aldrig tvättade -> favoritbrallor, använder dem kanske 5-6 dagar i veckan. Ingar problem.

Och så en snusdosa som avatar, ja jäklar...
Citera
2006-12-14, 18:44
Medlem
Continental Ops avatar
brukar ha undertröja och använda samma skjorta 2 dagar innan tvätt, ett knep är att inte använda samma två dagar i rad utan byta lite, har bara vita o blåa skjortor, det är bara jobbkläder liksom. Det är rätt häftigt hur många år bra skjortor håller förresten, har märkesskjortor som är ca 10 år gamla som fortf ser ok ut.
Citera
2006-12-15, 19:52
Medlem
dars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av choralone
Det här låter lite överdrivet. Måste man ha finkläder på sig bara för att man jobbar på kontor? Oavsett vad man har för sysslor? Inte samma jeans två dagar i rad, och helst inte jeans alls? Det känns som lite stekarwannabe över det hela.

Det finns inte bara en "kontorsstil".

Vad har du för sysslor egentligen, på ditt kontor? Du skriver som en 15-åring, men det kanske man kommer undan med om man har finkläder på sig som man byter varje dag

tog du åt dej eller? jag skriver som en 15åring..? haha okej. nää men på mitt jobb har vi dresscode, inte alla som har sånt men oftast gäller det att va finklädd. att se proper ut.
Citera
2006-12-15, 19:57
Medlem
benjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan-e
Hahaha, det är nästan 20 dagar/skjorta det. DET kallar jag sunkigt Har de inte gulnat runt hals och handleder??

Inte vad jag har sett iaf! Enligt mig så luktar dom ganska gott fortfarande
Ska nog tvätta nästa vecka så vi får se om jag kommer ihåg att ta hem dom då!

Citat:
Ursprungligen postat av Test Gubbe

Du är grym!

Nah jag är väl rätt sunkig egentligen..
Citera
2006-12-15, 20:00
Medlem
Algifaris avatar
Jag skulle påstå att man inte bär pikè mer än en dag i sträck. Det kanske inte luktar, men endel människor lyfter kanske på ögonbrynen. Dock behöver man inte tvätta den efter en dags användning. Att låta pikèn hänga och vädra tar bort svettdoft. Kombinerat med deo är det bombsäkert. Men varför inte bara tvätta och byta kläder regelbundet. Det där var kanske mer ett tips för krissituationer.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in