Pistoler Glock 17 med Flash light, lasersikte och ljuddämpare.
Glock 17 har ett magasin på 12-17 kulor beroende på kaliber. Det är dock litet svag stuts i vapnet och ger ingen bra chock. Glocken är relativit billig och kostar runt 8000 i Sverige.
En Glock 17 har alltid 17skott i magasinet och är alltid i 9mm.
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Desert Eagle är nog att rekommenera då det gäller närstrid. Helst med förlängt mag samt nuklär ammunition med titan försedd mantel..Dödar det mest...Ammuntionen köper man i Ryssland och pistolen hittar man i USA
En Glock 17 har alltid 17skott i magasinet och är alltid i 9mm.
Njae...den finns med annan magasinskapacitet också.
Citat:"The designation 17 is derived from the gun's being Gaston Glock's 17th patent, rather than (as sometimes erroneously stated) its unusually large magazine capacity"
Njae...den finns med annan magasinskapacitet också.
Citat:"The designation 17 is derived from the gun's being Gaston Glock's 17th patent, rather than (as sometimes erroneously stated) its unusually large magazine capacity"
Citatet är från Wikipedia.
Det handlar om ursprunget till namnet snarare än det faktum att standardmagsinen till vapnet rymmer 17skott. Dock förekommer Glock 17 i olika magasinkapaciteter som 10, 19, 31, men standardmagasin är just 17skott, förhastade mig lite. Nån annan kaliber än 9mm känner jag däremot inte alls till.
10skottsmagasinen är amerikanska lågkapacitetsmagasin för den civila marknanden, 19 och 31skotts är väll egentligen avsedda för Glock 18 tror jag. Orginalmagasin är på 17skott.
Ber om ursäkt till användarna för att ha gått OT, jag borde ju veta bättre tycker man.
Det handlar om ursprunget till namnet snarare än det faktum att standardmagsinen till vapnet rymmer 17skott. Dock förekommer Glock 17 i olika magasinkapaciteter som 10, 19, 31, men standardmagasin är just 17skott, förhastade mig lite. Nån annan kaliber än 9mm känner jag däremot inte alls till.
10skottsmagasinen är amerikanska lågkapacitetsmagasin för den civila marknanden, 19 och 31skotts är väll egentligen avsedda för Glock 18 tror jag. Orginalmagasin är på 17skott.
Ber om ursäkt till användarna för att ha gått OT, jag borde ju veta bättre tycker man.
10skott magasin till G17, finns verkligen de...? Vad är anledning, stommen ser ju likadan ut så...
10skott magasin till G17, finns verkligen de...? Vad är anledning, stommen ser ju likadan ut så...
I USA infördes 1994 ett förbud mot "assualtweapons" dit räknades bla. alla pistoler med mer än tio skott i magasinet, därför tillverkades alla nya magasin för den civila marknaden med reducerad kapacitet, ofta inte lika bra som orginalmagasinen. Att handla med och äga fullkapacitetsmagasin från före förbudets införande var dock inte olagligt och med tanke på den mängd magasin som fanns ute i USA blev lagen ganska verkningslös för alla som hade tillräckligt med pengar. Förbudet har upphävts av George W Bush och gäller inte längre.
I USA infördes 1994 ett förbud mot "assualtweapons" dit räknades bla. alla pistoler med mer än tio skott i magasinet, därför tillverkades alla nya magasin för den civila marknaden med reducerad kapacitet, ofta inte lika bra som orginalmagasinen. Att handla med och äga fullkapacitetsmagasin från före förbudets införande var dock inte olagligt och med tanke på den mängd magasin som fanns ute i USA blev lagen ganska verkningslös för alla som hade tillräckligt med pengar. Förbudet har upphävts av George W Bush och gäller inte längre.
Förbudet har upphävts av George W Bush och gäller inte längre.
Det är väl snarare så att förbudet hade en s.k. sunset clause som innebar att det automatiskt skulle sluta gälla efter 10 år. Detta gjorde det lättare att få igenom lagstiftningen från första början, har jag läst.
Förövrigt påverkade förbudet (om jag fattat rätt) inte helautomatiska vapen överhuvudtaget, utan endast halvautomatiska.
Det är väl snarare så att förbudet hade en s.k. sunset clause som innebar att det automatiskt skulle sluta gälla efter 10 år. Detta gjorde det lättare att få igenom lagstiftningen från första början, har jag läst.
Ja, om man inte valde att förnya det, vilket var ett av Bush vallöften att inte göra.
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Förövrigt påverkade förbudet (om jag fattat rätt) inte helautomatiska vapen överhuvudtaget, utan endast halvautomatiska.
Helautomatiska vapen var så vitt jag vet sedan längre tillbaka hårdare reglerade än andra. Det var regler kring magasinstorlek, fästen för bajonetter och ljuddämpare, hurvida vapen hade pistolgrepp och fällbar kolv osv. som reglerades hårdare av the "assaultweaponban".
Ja, om man inte valde att förnya det, vilket var ett av Bush vallöften att inte göra.
Babianen vill inte verka löjlig och "märka ord". Jag menade bara att det är skillnad på att upphäva en bestämmelse och att bestämmelsen automatiskt upphävs efter en viss tid. Det är möjligt att förbudet aldrig hade gått igenom om inte sunset clause funnits inskriven i lagförslaget.
I detta fall spelar det ganska stor roll eftersom ett permanent förbud hade varit mycket svårare (kanske omöjligt) att ändra när det väl implementerats. Ett sådan exempel är FOPA från 1986.
A last-minute provision that was added to the act prevents the ATF from accepting the federal tax mandated by the National Firearms Act for the civilian registration of a fully automatic firearm, automatic sear, drop-in sear, or similar device which provides fully automatic fire, the date of manufacture for which was after May 19, 1986. This effectively banned their manufacture except for law enforcement, military, or export, which require different registration forms. However, fully automatic firearms and sears manufactured and registered with ATF prior to May 19, 1986, can still be transferred to private citizens after payment of the $200 transfer tax.
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
Helautomatiska vapen var så vitt jag vet sedan längre tillbaka hårdare reglerade än andra. Det var regler kring magasinstorlek, fästen för bajonetter och ljuddämpare, hurvida vapen hade pistolgrepp och fällbar kolv osv. som reglerades hårdare av the "assaultweaponban".
Helautomatiska vapen omfattades (såvitt jag vet) överhuvudtaget inte av AWB. Man fick alltså sätta hur många bajonetter och pistolgrepp som helst på sitt helautomatiska vapen, men inte på en halvautomat.
Helautomatiska vapen omfattades (såvitt jag vet) överhuvudtaget inte av AWB. Man fick alltså sätta hur många bajonetter och pistolgrepp som helst på sitt helautomatiska vapen, men inte på en halvautomat.
OK, fast det vet jag inte om det stämmer. Lagen nämde t.ex. vissa specefika modeller som assaultweapons, t.ex. räknades alla Uzis, AR-15, Tec-9 och alla Kalashnikovs, men annars är det som du säger att lagen räknade endast semiautomatiska vapen som assaultweapons.
Anledningen är ju antagligen de, med amerikanska mått mätt, stränga regler som redan gällde helautomatiska vapen.