• 1
  • 2
2006-12-11, 16:06
Medlem
zeridoxs avatar
Tja.
Nu har all öl och utekvällar börjar sätta sina spår runtom kroppen.
Och ja vill börja äta lite mer "rätt"

Räcker det med att ja bara äter typ köttbullar och fullkornspasta, eller är det för mycket kolhydrater i pastan som gör så att det blir motsatt effekt om jag inte tränar/rör på mig?

Hur fungerar det?
Citera
2006-12-11, 16:34
Medlem
Foqnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeridox
Tja.

Räcker det med att ja bara äter typ köttbullar och fullkornspasta, eller är det för mycket kolhydrater i pastan som gör så att det blir motsatt effekt om jag inte tränar/rör på mig?

Hur fungerar det?

Sluta drick öl och börja träna.
Citera
2006-12-11, 16:50
Medlem
caran672s avatar
Om man lever ett liv där man inte är så aktiv med träning eller fysikt ansträngande arbete ska man skära ner på kolhydraterna och proteinet och öka grönsakerna.
Citera
2006-12-11, 16:51
Medlem
RVDs avatar
Citat:
är det för mycket kolhydrater i pastan som gör så att det blir motsatt effekt om jag inte tränar/rör på mig?

Kolhydrater är inte farliga. Finns mängder av trådar om att gå ner i vikt.
Citera
2006-12-11, 20:26
Medlem
zeridoxs avatar
Ja men det är inte så att ja behöver gå ner i vikt. Bara träna, grejjen är det att jag är så jävla lat.
Fråga lyder ju bara, pasta innehåller ju rätt mycket långsamma kolhydrater, men motverkar det syftet att äta nyttigt om man inte tränar?

En annan fråga är om det är bättre att dricka groggar, d.v.s vodka med kanske fanta istället för öl
Det här med att leva nyttigt är ett koncept som inte alls finns i mitt liv, ni kanske kan upplysa mig?
Citera
2006-12-11, 20:38
Medlem
RVDs avatar
Du kanske hittar något matnyttigt här:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=383750
Citera
2006-12-11, 22:57
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foqnax
Sluta drick öl och börja träna.
Försöker du få en frisk karl att sluta med öl? snart ska väl alla gå runt i rosa och tillbe en feminist staty utav Fredrik Reinfeldt.

Nej för att minska energiintaget ifrån öl så dricker man upp halva ölen, häller i kosken i den sedan. Sedan dricker man och har på ett effektivt sätt minskat sitt energiintag per cl alkohol (Eftersom öl innehåller mer kcal per cl alkohol än sprit)

Men till trådskaparens fråga, ja du kan utan problem äta lismedlen du nämnde. Det viktiga är hur mycket du äter och hur mycket energi då får i dig från det.

Därför är det bättre med Kärringslabb som sallad och torsk och andra nyttigheter, det är helt enkelt lättare att äta lite utav detta.
Sen är det självklart även nyttigare
Citera
2007-01-06, 18:23
Medlem
zeridoxs avatar
Tack för svaren.
För det första, ja kommer inte kunna sluta dricka öl.
Att motionera kan ja gå med på, men hur paradoxalt det än låter så vill ja gå ner ett par kilo men ändå dricka öl och hälla i mig diverse gifter.

Till saken, jag är förbannat dålig på att tillaga torks, kyckling och sån jag försökte göra goda Surimi Sticks eller så kallade "Krabb pinnar" det gick väl inte sådär hyffsat bra, fördelen va att det smaka så illa så ja åt väldigt lite utav det.

Ja har börjat äta isbergssallad nu till maten men speciellt mättande är det inte, är det en vanesak, och bör man äta små portioner i början så att magsäcken vänjer sig och "krymper ihop"
Är att gå hungrig ett par veckor ett nödvändigt ont eller är det bara struntprat?
Citera
2007-01-07, 00:16
Medlem
Mr Gs avatar
Citat:
Tja.

Hur fungerar det?
Faktum är zeridox, du kan äta precis vad du vill ( även om du inte rör på dig ), det gäller bara att du håller energiintaget lägre än förbrukningen.

Äta nyttigt är ganska enkelt : Fulkornprodukter, fettfattiga produkter, dra ner på sockret, ät mycket frukt o grönsaker, ja, svårare än så är det inte.

Lycka till.
Citera
2007-01-07, 01:25
Medlem
SthlmBrud_21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caran672
Om man lever ett liv där man inte är så aktiv med träning eller fysikt ansträngande arbete ska man skära ner på kolhydraterna och proteinet och öka grönsakerna.

sen när blev protein någonting du går upp av?
Citera
2007-01-07, 01:29
Medlem
TripPels avatar
Jag blev iskall när jag läste trådskaparens två första inlägg. Han har exakt samma värderingar/tankar som jag har!

Denna tråd skall följas.
Citera
2007-01-07, 03:20
Medlem
zeridoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripPel
Jag blev iskall när jag läste trådskaparens två första inlägg. Han har exakt samma värderingar/tankar som jag har!

Denna tråd skall följas.

Haha

Ja okey så ikväll blev det 3 öl och 1 kebabtallrik när man kollade på film med polarna.
Så m.a.o en "lugn" lördagkväll för mig som vanligtvis brukar kunna hälla i mig ett tiotal öl och kanske en shot eller två på krogen för att senare få i mig lite nattkäk.

Nu låter det ju som att ja är någon fet, alkoholiserad man. Men i själva verket skulle ja kunna anses som smalare är andra, det är bara att ja börjar få ölmage, och kanske lite, av dem otroligt attraktiva "man-tuttarna"
Inte mycket, men nog för att varninslampor ska börja lysa.

Ja försökte börja dricka mycket vatten, men eftersom ja har ett otroligt sug på saker som är gott och ja älskar att äta så blev det att jag drack kanske 5-6 liter vatten på en dag enbart vilket gjorde att ja inte kunde lämna huset p.g.a att jag va tvungen att springa på toaletten va 3:e minut och att ja inte mådde så bra för att ja hade för låg salthalt i kroppen.

Jag har ju faktiskt förstått va problemet är och det är väl i stort sett upp till mig att kanske inte ta med mig halva systembolaget på förfesterna och följa dem där småråden som finns på alla kostsidor och forum. Ät mindre fast oftare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in