2006-12-10, 21:50
Medlem
Scanfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Det r vl hrligt med lite ungdomliga och trevliga mnniskor i regeringen till skillnad mot alla tradiga gamla grsossar med psar under gonen och fettvalkar runt midjan. Vad gller Filippa R. s skmmer hon minsann inte bilderna, hon r en attraktiv kvinna i sina bsta r. Henne ska statsman Fredrik vara stolt ver. Det r annat n Den Fetes gamla systemhora, det...

// Roger P.
Om Filippa anses vara en attraktiv kvinna enligt hgersvin s kan man ju bara ana vilket fruktansvrt smaklst samhlle vi har framfr oss. Till och med hstar har mindre gaddar och kkomfng n vad det dr mhet har. Det verkar inte bara vara fel p politiken de fr, det r ju fr i helvete fel p precis allting. Skmmas br dom!
Citera
2006-12-10, 23:17
Medlem
Uttrars avatar
Ska vi rsta verkligen rsta p politiker fr deras utseende ??

I s fall:
Rsta rtt, rsta rtt!
http://www2.vansterpartiet.se/kiruna...etalj.asp?ID=4
Citera
2006-12-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Presidenten
Tre månader har gått sedan valet - och redan spyr man varje gång Filippa Reinfeldt visar sig på bild. Är det inte en intervju om makarna Reinfelds sexliv (som publicerades någon enstaka dag efter valet), så är det statsministerhustruns bästa bak- och matlagningstips.

Här har jag begränsat mig till ett axplock ur Aftonbladets "Filippa Reinfeldt-artiklar" de senaste månaderna:

"Smaka på Reinfeldts goda jul"
2006-12-05

"Filippa Reinfeldts matvecka"
2006-11-29

"Filippa Reinfeldt skriver matdagbok"
2006-11-21

"Filippa Reinfeldt om kärleken till Fredrik"
2006-10-19

"Puss min statsminister"
2006-10-06

"Filippa Reinfeldt ger sina bästa tips för en lugn semester"
2006-09-27

"Jag känner mig som en tjej"
2006-09-23

Går man sedan över till andra medier rullar det på rejält:

”Nästan varje morgon kommer Fredrik in med kaffe på sängen till mig.”
Junia, 2006-08-28

"Filippa Reinfeldt om tillvaron med maken Fredrik i Täby.
Sydsvenskan 2006-??-??

...och så vidare, och så vidare.

Hur kan en så förhållandevis framgångsrik yrkeskvinna vara så sjukt sugen på att få synas i det ena genanta sammanhanget efter det andra?

Oj! Detta har jag missat(?)
Men Fuhrer Fredriks ögon i kombination med Fröken(eg. Fru) Filippas ögon har jag däremot inte missat...- hennes lider medan hans strider(men månne änke/ kränke- pension utfalla till hennes fördel en dag).
Citera
2006-12-11, 00:01
Medlem
medelklassmans avatar
Ubermilfen Filippa!

Förstår att det kan framstå som underligt att ubermilfen Filippa får lite uppmärksamhet - vänstermaterialet som man vanligen får stå ut med är bredbakade, Mona Sahlinklippta ruggugglor i Domusjeans eller genusskadade
icke-kvinnor.

Det här en riktig kvinna som är stolt över sin familj, sitt liv, sitt engagemang och som har något som ruggugglesossar inte ens vet vad det är nuförtiden - kvinnlighet!

Doktorn och Anitra flyttar ut på landet, in i historien som de största S-förlorarna någonsin, om 10 år så kommer folk skratta ihjäl sig åt bondlurken från Katrineholm och hans överbetalda hustru.

Tom snipiga Anna Larsson - den genusbesatta krönikören i SvD- ondgjorde sig i helgens krönika över den perfekta och idylliserande Filippa - ett utmärkt betyg som betyder att hon börjar tränga ner till de sunkigare PK / snällismdelarna av samhället.
Citera
2006-12-11, 00:15
Medlem
KnsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
Förstår att det kan framstå som underligt att ubermilfen Filippa får lite uppmärksamhet - vänstermaterialet som man vanligen får stå ut med är bredbakade, Mona Sahlinklippta ruggugglor i Domusjeans eller genusskadade
icke-kvinnor.

Det här en riktig kvinna som är stolt över sin familj, sitt liv, sitt engagemang och som har något som ruggugglesossar inte ens vet vad det är nuförtiden - kvinnlighet!

Haha. Riktig kvinna till sättet kanske hon är men ack så FUL!!! NI SER VÄL?????
Citera
2006-12-11, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Haha. Riktig kvinna till sättet kanske hon är men ack så FUL!!! NI SER VÄL?????

Klart hon är/ ser "ful" ut. Enligt "blåtts" politik får ju en kvinna ej överglänsa sin/ en man...
Eller: En man utan tik, inte är sig lik. Öhh??

forts...inom den rådande politik-
den svage söker slik.

Skall jag här fortsätta? Det vore ju det(inte) rätta!
(för)PK skall man vara! Helt korrekt(däruppå) skall man svara!

ZZZ
Ops! Sket jag här i skåpet?
Begrep jag ej att vara våpet?
Drog månne nitlotten bland alla männen?
Kanske då borde hälsa hem sen?

Men vaffö' gapa' ja' fö'?
Än ä' ja' int' dö!
Citera
2006-12-11, 06:11
Medlem
Sababas avatar
Det är sjukt hur många älskar vara i tidningarna. Förstår inte tjusningen. En förklaring skulle det vara att man får per automatik mycket mer uppmärksamhet från andra könet, eftersom man är kändis. (det är ännu en fråga jag inte förstår) Är det gamla hjärnspöket "bekräftelse" som härjar?

T.om. väder-tone slängde paltorna, så fort hon fick chansen liksom.
Citera
2006-12-11, 06:48
Medlem
526s avatar
Pilippa gillar att pippa. Hon har knalltat med E-tajp, och verkar vara ett riktigt luder. Fredrich är en småpittad one minute man.
Om jag inte minns fel gillar hon att ta den i 2:an också (fast hårt asså)
Citera
2006-12-11, 09:00
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Det är ändå en ganska stor skillnad på i vilka sammanhang dagens statsminister och hans fru förekommer i media om vi jämför med vår förra och hans lilla griskulting på bolaget.

Fredrik och hans fru sitter hellre vid matbordet med ett tänt ljus och ett glas rödvin och pratar lite romantiskt om en tårta och barnen. Göran och sin kulting föredrog istället att konstant visa folket långfingret och buffla sig före i bostadsköer och fiffla till sig lyxgods ute på landet.

Insidan är ändå den som räknas, och där verkar ju onekligen Fredrik och sektledarfrugan vara vackrare.

Hahaha, klockren analys!

Sossarnas blinda hat mot Reinfeldt förklaras till stor del av hans folklighet och medelklassighet. Det sätter s a s fingret på en öm punkt hos dem själva.

Förhoppningsvis blir Reinfeldtarna som kungahuset: ju mer vänstern hatar dem, desto populärare blir de.
Citera
2006-12-11, 12:15
Medlem
Vryzass avatar
Ok, s enligt trdskaparen r man en mediahora nr man som nybliven statsministerfru syns i media hela 9 gnger p 4 mnader?

r det inte en del av hennes jobb som statsministerfru och politiker att just synas i media? Och i synnerhet direkt efter ett "historiskt" val?

Dessutom r det hr (som redan konstaterats) en strategi frn moderaternas/alliansens pr-mnniskor och inget som Filippa sjlv kommit p.

Snart kommer man vl att kalla Fredrik sjlv fr mediahora d han syns alldeles fr mycket i media...

Ps Filippa R en milf. I synnerhet med tanke p vad fr troll som i 9 fall av 10 finns inom politiken. Med allt frn Anitra till Schyman till Olofsson till Sahlin.
Citera
2006-12-11, 12:24
Medlem
Fula Gubbens avatar
Denna trd r ett tecken p att medie-strategin frn Reinfeldtarna lyckas.

Sedan fr man ju skilja p "snygg" och "media-vnlig". Oavsett vad man tycker om Filippa gr hon sig betydligt bttre i tidningen n diverse ckliga ssse-krringar; relativt ung, vlvrdad, smal, vlkldd. Det tackar vi fr.

- F.G
Citera
2006-12-11, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Denna tråd är ett tecken på att medie-strategin från Reinfeldtarna lyckas.
Ja, vänstervurmarnas avundsjuka kan inte tolkas på annat sätt än just som avundsjuka. Dom vet om att Filippa ser avsevärt trevligare ut än allt som vänstern kan kasta fram och det sticker i ögonen. Därför måste dom enligt svensk mall spy galla och likna henne vid allsköns kreatur och troll. Innerst inne så är jag övertygad om att ingen av herrarna som i den här tråden har förtalat Filippa hade tackat nej om tillfälle givits att doppa den sure. Det vet både Du, jag och dom själva. Därför tar jag inte så allvarligt på den tandagnisslan den här tråden visar prov på. Det är ren och skär missunnsamhet och avundsjuka.

// Roger P.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in