• 1
  • 2
2006-12-09, 15:02
Medlem
Presidentens avatar
Tre månader har gått sedan valet - och redan spyr man varje gång Filippa Reinfeldt visar sig på bild. Är det inte en intervju om makarna Reinfelds sexliv (som publicerades någon enstaka dag efter valet), så är det statsministerhustruns bästa bak- och matlagningstips.

Här har jag begränsat mig till ett axplock ur Aftonbladets "Filippa Reinfeldt-artiklar" de senaste månaderna:

"Smaka på Reinfeldts goda jul"
2006-12-05

"Filippa Reinfeldts matvecka"
2006-11-29

"Filippa Reinfeldt skriver matdagbok"
2006-11-21

"Filippa Reinfeldt om kärleken till Fredrik"
2006-10-19

"Puss min statsminister"
2006-10-06

"Filippa Reinfeldt ger sina bästa tips för en lugn semester"
2006-09-27

"Jag känner mig som en tjej"
2006-09-23

Går man sedan över till andra medier rullar det på rejält:

”Nästan varje morgon kommer Fredrik in med kaffe på sängen till mig.”
Junia, 2006-08-28

"Filippa Reinfeldt om tillvaron med maken Fredrik i Täby.
Sydsvenskan 2006-??-??

...och så vidare, och så vidare.

Hur kan en så förhållandevis framgångsrik yrkeskvinna vara så sjukt sugen på att få synas i det ena genanta sammanhanget efter det andra?
Citera
2006-12-09, 15:15
Medlem
Ankdammsmans avatar
Tja, det r ju lite Kennedyvibbar p familjen Reinfeldt s det r inte konstigt att medierna str i k. Fr att vara svenska toppolitiker r de ngorlunda unga, snygga och intressanta.

Svider det mhnda att Gran och Anitra inte hade samma lyskraft? :)
Citera
2006-12-09, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Presidenten
r det inte en intervju om makarna Reinfelds sexliv (som publicerades ngon enstaka dag efter valet),
Var var var var!!!????
Citera
2006-12-09, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Tja, det r ju lite Kennedyvibbar p familjen Reinfeldt s det r inte konstigt att medierna str i k. Fr att vara svenska toppolitiker r de ngorlunda unga, snygga och intressanta.

Svider det mhnda att Gran och Anitra inte hade samma lyskraft?

Ja fredrik r ju oerhrt sexig s jag frstr vad du menar...
Citera
2006-12-09, 15:34
Medlem
KnsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Tja, det är ju lite Kennedyvibbar på familjen Reinfeldt så det är inte konstigt att medierna står i kö. För att vara svenska toppolitiker är de någorlunda unga, snygga och intressanta.

Svider det måhända att Göran och Anitra inte hade samma lyskraft?

Vad tusan tar du dig till och häver ur dig?
Unga och SNYGGA?

Vart fan är Fredrik a.k.a Alfons Åberg snygg menar du?
De bilder av Filippa som finns på nätet måste vara noggrannt utvalda, för de visar upp en fulsnygg sida av henne. Jag såg i torsdagens Aftonbladet hur hon verkligen ser ut. Hon stod där med en egenbakad överklasstårta i handen och såg ut som en efterbliven sektledare med drag åt det mordiska hållet.
Hon såg inte klok ut. Så "snygga" är en ganska gravt "Linda Rosing- retuscherad" åsikt skulle jag vilja påstå.
Citera
2006-12-09, 15:38
Medlem
Lgg mrke till hennes wannabe unibrowns
Citera
2006-12-09, 16:03
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcion
Ja, Fredrik r ju oerhrt sexig s jag frstr vad du menar...

Svenska folket tycker uppenbarligen det eftersom han vinner den typen av omrstningar. Huruvida det r fnigt r en annan sak.

Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Vad tusan tar du dig till och hver ur dig? Unga och SNYGGA?

Notera att jag skrev "fr att vara svenska toppolitiker". :)

Utseendet kan vi givetvis diskutera (och kom ihg att konkurrensen bestr av Lars Leijonborg och Gran Persson), men ldern r ett odiskutabelt faktum.

Citat:
Vart fan r Fredrik a.k.a Alfons berg snygg menar du? De bilder av Filippa som finns p ntet mste vara noggrannt utvalda, fr de visar upp en fulsnygg sida av henne. Jag sg i torsdagens Aftonbladet hur hon verkligen ser ut.

Om Filippa r snyggare i tidningarna n i verkligheten s skiljer det henne knappast frn en massa andra kndisar, eller hur? Angende Fredrik, se ovan.
Citera
2006-12-09, 16:23
Medlem
Fula Gubbens avatar
Fredrik & Filippa har en ungdomlig utstrålning som inget tidigare statsminister-par har haft, och det är naturligtvis smart att utnyttja detta för att skapa ett positivt sentiment kring partiet och politiken.

Gråa gamla medelålders såssar gör ingen glad.

Eftersom jag känner till Filippa sedan många år tillbaka, och faktiskt var attraherad av henne när jag var Ful Pojke i tonåren, så har jag inget emot att se henne i tidningarna. Hon var dock kurvigare i yngre år, märkligt nog.

- F.G
Citera
2006-12-09, 16:43
Medlem
S-hund temporrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
verklasstrta

Riktade hon trtspadens udd mot de svaga ocks?
Citera
2006-12-09, 16:43
Bannlyst
Fredrik och Filippa blev s glada fr statsministerposten
Fredrik sade: Nu kra frugan kan du tala ut om politikerkosten
Nej du kra make, ingen mat, nu blir det som jag vill sa Filippa
-Jag skall prata om hur vi brukar perverterat lrdagspippa
Fredrik sade: Gr bara inte som Fadde och Linda
-Visa inte upp din blodiga och utntta binda
-Nej kra make, jag skall dig till Sveriges knullkung kora
Tnk vad underbart att ntligen ftt blivit en tvttkta mediahora

Citera
2006-12-09, 17:05
Medlem
Presidentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
naturligtvis smart att utnyttja detta för att skapa ett positivt sentiment kring partiet och politiken.
Positivt segment kring partiet och politiken - genom att tre-fyra gånger per vecka träda fram och berätta om familjens frukostvanor samt vilka kryddor som gör pepparkakorna extra goda? Då är moderaterna ett parti i behov av hjälp.
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Var var var var!!!????
Nja, hon nämnde ganska kortfattat att paret numera, med tre barn och varsina politiska karriärer, inte hinner knulla lika ofta som förr.
Citera
2006-12-09, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Presidenten
Nja, hon nmnde ganska kortfattat att paret numera, med tre barn och varsina politiska karrirer, inte hinner knulla lika ofta som frr.
Fan vad synd. Lite blblodiga/negeroida sexberttelser hade varit fint. Att f veta om ngon av dem tar den i tvan eller inte
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in