2006-12-09, 13:07
Medlem
Röd ros betyder kärlek
men har hört att ett visst antal rosor betyder olika saker ex 7 "jag älskar dig"
det är bara ett exempel egentligen vet jag inte. så kan någon som vet skriva vad dom olika antalen betyder
Citera
2006-12-09, 13:13
Medlem
en ros betyder: Jag är för fattig för att ge dig en hel bukett.
äh

Att hålla på med sånt där är bara något som engagerar redaktionen i "Hennes"..skit i det, köp så många eller få du vill.
Citera
2006-12-09, 13:42
Medlem
En liten googling gav följande om blomsterspråket. Naturligtvis är det inget som ska tas på särskilt stort allvar, jag själv blir glad för alla blommor jag får oavsett färg och antal.
Citera
2006-12-09, 14:00
Medlem
Loppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kezella
En liten googling gav följande om blomsterspråket. Naturligtvis är det inget som ska tas på särskilt stort allvar, jag själv blir glad för alla blommor jag får oavsett färg och antal.

Haha, kul hemsida. Tror jag ska ge bort lite gräslök nästa gången jag ger bort blommor

Alvarligt talat, spelar det någon roll hur många rosor man ger bort? Jag blir glad om jag får en fin ros istället för 10 halvfula. Men visst har det också med hur mycket pengar man har, som fattig student kanske man inte har någon stor lust o lägga ut 500 kr på några rosor, och detta förstår väll även den som tar imot blomman, så en ros med ett gulligt litet kort är ju perfekt att ge bort
Sen beor det ju på vad avsikten med blommorna är, tänker man fråga någon om den vill gifta sig, eller något liknande och vill ha blommor inblandade så kanske man kan kosta på sig några fler än en blomma. Men jag personligen blir glad för vilken blomma jag än får, sålänge det inte är en gräslök.
Citera
2006-12-09, 17:49
Bannlyst
ALLTID när denna diskussion kommer upp så säger de som vet något att det finns ett officiellt blomsterspråk men ingen jävel kan det ändå så köp vad du känner för.
Citera
2006-12-09, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
...så köp vad du känner för.
Precis. Ingen vettig människa bryr sig om trams som blomsterspråket. Däremot uppskattar de flesta en vacker blomma eller bukett.
Citera
2006-12-09, 19:49
Medlem
Phaetons avatar
Haha "Blåbär - Jag skvallrar om du rör mig"

Den ska jag ge till stalker tösen jag dratt på mig på jobbet
Citera
2010-08-03, 14:52
Medlem
svettipungs avatar
När jag gav min tjej en så var jag gulligast i världen, så jag tror det kvittar hur många du ger
Citera
2010-11-18, 11:20
Medlem
Spashs avatar
3 röda rosor = jag älskar dig
Citera
2010-11-18, 11:36
Medlem
EatPrayLoves avatar
Tjejer kan ju inte blomsterspråket oftast heller så jag tror inte dom kom fatta vad du menar om du ger dom en bukett med tio blommor i blå, vit och röd (som tydligen ska betyda "vill du gifta dig med mig?").

Ge bara en ros istället, jag tycker personligen att det är mycket mer personligt och stilrent.
Citera
2011-02-14, 10:58
Medlem
virre56s avatar
12

ulitmate numbrero
Citera
2011-02-14, 13:27
Medlem
Tre röda ska vara synonyma med dåtid nutid och framtid, jag gav min tjej en i morse med frukost på sängen, taggade nyss hem från hennes jobblunch där hon fick en till, och ikväll när hon kommer tillbaka ska hon få ytterligare en till middagen

(Jag är hemma och är ledig, inte white trash bum som lever på bruden)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in