2011-02-15, 00:20
Medlem
upsteppers avatar
Viktigast är att det har stor betydelse om de blir utdelade eller ej, oavsett antal ,
oavsett vad vissa anser sej läsa för betydelse av antalet ifråga.
Citera
2011-03-10, 22:55
Medlem
En svart ros är det lovligt att ge till sin tjej eller lär man få en örfil som heter duga då?
Citera
2012-02-13, 19:24
Medlem
niffss avatar
Blommornas antal

En - Du är allt för mig
Två - Jag vill resa bort med dig
Tre - Jag vill träffa dig igen
Fyra - Jag högaktar och tackar dig
Fem - Jag vill göra allt för dig
Sex - Jag tror inte på dina löften
Sju - Jag älskar dig
Åtta - Jag är din till döden skiljer oss åt
Nio - Jag vill vara ensam med dig
Tio - Vill du gifta dig med mig?

Rosornas färger
Röda - Kärlek, passion, respekt
Vita - Oskuldsfullhet, renhet, diskretion
Korallröd - Lust, åtrå
Lila - Kärlek vid första ögonkastet
Orange - Förtrollning, fascination
Mörkrosa - Tacksamhet
Rosa - Elegans, charm, glädje
Gula - Vänlighet, glädje

over and out.
Citera
2012-10-25, 00:27
Bannlyst
Vad betyder 10 vita rosor. Samma sak som 10 röda eller? dvs att vill du gifta sig med mig?
Citera
2012-10-25, 00:30
Medlem
Vem lägger någon större vikt vid detta? Köper man blommor till en tjej så är det sista jag skulle tänka på vad antalet betydde. Jag köper bara några och hoppas på det bästa.
Citera
2012-10-25, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Vem lägger någon större vikt vid detta? Köper man blommor till en tjej så är det sista jag skulle tänka på vad antalet betydde. Jag köper bara några och hoppas på det bästa.

Stay cool everyone, we have a bad ass over here.

Nej men visst, man köpet ett antal som verkar godtyckligt. Vad jag ser så säger de ungefär alla samma sak och de är positiva, jag tvekar på att en kvinna analyserar antalet blommor.
Citera
2012-10-25, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isei
Nej men visst, man köpet ett antal som verkar godtyckligt. Vad jag ser så säger de ungefär alla samma sak och de är positiva, jag tvekar på att en kvinna analyserar antalet blommor.

Inte någon jag känner i alla fall. Inte jag heller för den delen. Det där känns mer som ett förlegat tankesätt som är tämligen betydelselöst numera.
Citera
2012-10-25, 01:50
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Är det bara jag som lagt märke till att den här tråden har blivit återupplivad från de döda TVÅ gånger!

Men men, On Topic:

Antalet rosors betydelse har med största sannolikhet mycket med mottagaren av dem att göra.

En person som tycker om att få blommor reagerar nog positivt på rosor, och ju större antal desto större gest.

Ger man mig rosor däremot så blir min reaktion ungefär: "Erm... Vad ska jag med ett par blommor till?"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in