Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-12-08, 22:46
  #1
Medlem
midarks avatar
På tisdag drar jag iväg för en tvåveckors semester på Isla De Margarita för att slippa julen, kommer att bo i Porlamar ganska centralt, men jag undrar vad fan man ska hitta på där nere förutom att dricka och äta gratis på All Inclusive-hotellet, bada och slappa på stranden?

En resa till fastlandet och besöka Angel Falls (antagligen från ovan då jag är för lat för att ta mig flera km genom djungeln) samt besök i någon nationalpark är inbokad. Men vad övrigt och är det något speciellt man ska tänka på?
Jag kan dessutom inte ett ord spanska, hur är det med engelskan där nere?

Tacksam för alla råd och tips...
Citera
2006-12-09, 22:56
  #2
Medlem
midarks avatar
Ingen av alla beresta människor på FB som har några tips eller råd? Eller är man, som vanligt, ignorerad eftersom man är newbee?
Citera
2006-12-10, 15:30
  #3
Medlem
texicos avatar
Tja!

Var på Isla i tre veckor i våras. Bodde i Playa El Agua, ett rätt dött men skönt ställe. Ett uteställe där glädjeflickorna flockades. Skit att man gifte sig på samma resa...

Var in till Porlamar ett par gånger och man blev inte direkt upphetsad av det man såg. Rätt mediokert, i alla fall ifrån taxin på väg till delfinbassängen i samma stad. Prisbilden är över den som alla snackar om hos researrangören. På turiststråken är det marginellt billigare än hemma. Dock finns det guldkorn om man åker runt lite grann. I Porlamar finns ett gigantiskt köpcentrum i alla fall. Kan vara kul att se hur långt man orkar gå på ett besök, det är rejält stort. Det finns dock permobiler att hyra om man inte orkar gå. Det har ju trots allt varit mycket amerikaner där förr så lite influerade är dom väl.
Några funderingar?
Ett råd...plugga in rutinerna för inrikesflyg med alla skatter (betala i Bolivares), tappa inte bort telefonkatalogen med biljetter du får och köp inte upp pengarna på flygplatsen när du åker hem. Dyrt...
Citera
2006-12-31, 17:13
  #4
Medlem
Thorsten_Flincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midark
Ingen av alla beresta människor på FB som har några tips eller råd? Eller är man, som vanligt, ignorerad eftersom man är newbee?


Jag funderar själv på att sticka dit i vår nångång.

Är det lugnt som ensam att sticka dit eller blir man rånad och utråkad?


Känner inte för att dra till Thailand, dels för att alla andra gör det och dels för att det aldrig känts direkt lockande.
Citera
2007-02-03, 13:12
  #5
Medlem
Bumpar tråden för att fråga hur mobiltelefonerna funkar i Venezuela. Är det bara att köra eller funkar inte våra telefoner där alls?
Citera
2007-02-03, 21:42
  #6
Medlem
texicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders.Karlsson
Bumpar tråden för att fråga hur mobiltelefonerna funkar i Venezuela. Är det bara att köra eller funkar inte våra telefoner där alls?
Rådet som vi fick var att köpa ett lokalt kontantkort. Vanligt abb skulle inte fungera på den gudsförgätna ön. För en turist, en i sällskapet, var det ett rent helvete med passdribblerier och papper innan hon lyckades få tag på något som fungerade hem till Svedala. Sen fungerade det dock. Vet ej hur dyrt det blev dock.
Citera
2007-02-04, 13:27
  #7
Medlem
aryan_utophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midark
På tisdag drar jag iväg för en tvåveckors semester på Isla De Margarita för att slippa julen, kommer att bo i Porlamar ganska centralt, men jag undrar vad fan man ska hitta på där nere förutom att dricka och äta gratis på All Inclusive-hotellet, bada och slappa på stranden?

En resa till fastlandet och besöka Angel Falls (antagligen från ovan då jag är för lat för att ta mig flera km genom djungeln) samt besök i någon nationalpark är inbokad. Men vad övrigt och är det något speciellt man ska tänka på?
Jag kan dessutom inte ett ord spanska, hur är det med engelskan där nere?

Tacksam för alla råd och tips...

Akta dig för alla negrer, mestizer, o zambos. Venezuela har en av världens högsta mordfrekvenser, go figure
Citera
2007-02-04, 15:07
  #8
Medlem
Daevass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arian_utophia
Akta dig för alla negrer, mestizer, o zambos. Venezuela har en av världens högsta mordfrekvenser, go figure
Negroider i Venezuela?
Citera
2007-02-04, 16:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders.Karlsson
Bumpar tråden för att fråga hur mobiltelefonerna funkar i Venezuela. Är det bara att köra eller funkar inte våra telefoner där alls?
Jag besökte isla de margarita över julen och mobiltelefoner fungerade om man hade telia abbonemang, jag själv har telia kontantkort och då funkade det inte.
Citera
2007-02-04, 19:49
  #10
Medlem
texicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aryan_utophia
Akta dig för alla negrer, mestizer, o zambos. Venezuela har en av världens högsta mordfrekvenser, go figure
Ute på Isla Margarita finns det bara en o annan alkis av venezuelansk nationalitet. Sen finns det buntvis av kanadensiska haschtomtar.
Citera
2007-02-04, 22:15
  #11
Medlem
midarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders.Karlsson
Bumpar tråden för att fråga hur mobiltelefonerna funkar i Venezuela. Är det bara att köra eller funkar inte våra telefoner där alls?

Jag har Telenor och det funkade utmärkt för det mesta, dock var det ganska dyrt att ringa och messa så håll samtalstiderna nere. Telia verkar också fungera bra, men har inte en aning om Comviq och andra operatörer.
Jag var både på Margarita och fastlandet.

Har länge tänkt skriva ner lite händelser man upplevde där borta men har inte kommit mig för än, är det någon som undrar något så ska jag dock försöka svara efter bästa förmåga...
Citera
2007-04-12, 00:34
  #12
Medlem
larsoves avatar
Upplevelser.

Hej på er alla. För er som inte åker utomlands bara för att ringa går det bra att få lite info från mig. Var i Venezuela 1 månad 2005. Var både på Marqarita och på fastlandet.
L-O
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f412590

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback