2006-12-08, 10:59
Medlem
Windforces avatar
Hej, sitter här och ska skriva Nationella B provet klockan 13.00, Jag har pluggat mycket och förstår det mesta..Problemet är MVG uppgifterna..Jag har löst några, inte andra..Har ni nått tips hur man ska tänka eller nått speciellt man ska läsa in just för MVG uppgifterna?

Ps. Har sökt men hittat just det jag söker.
Citera
2006-12-08, 12:35
Medlem
woofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windforce
Hej, sitter här och ska skriva Nationella B provet klockan 13.00, Jag har pluggat mycket och förstår det mesta..Problemet är MVG uppgifterna..Jag har löst några, inte andra..Har ni nått tips hur man ska tänka eller nått speciellt man ska läsa in just för MVG uppgifterna?

Ps. Har sökt men hittat just det jag söker.

Det brukar finnas gammla prov att tillgå och där ser du exempel på vad som räknas som MVG-uppgifter. Det var riktigt länge sen jag läste matte b och kursplanerna har ändrats några ggr sedan dess så jag har ingen aning om vad som ingår numera. Har för mig att man höll på med lite enkla ekvationer och sanolikhetslära.
Citera
2006-12-09, 10:33
Medlem
Windforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woofer
Det brukar finnas gammla prov att tillgå och där ser du exempel på vad som räknas som MVG-uppgifter. Det var riktigt länge sen jag läste matte b och kursplanerna har ändrats några ggr sedan dess så jag har ingen aning om vad som ingår numera. Har för mig att man höll på med lite enkla ekvationer och sanolikhetslära.

Jo precis, finns gamla prov med dom hade jag redan gjort..Men har gjort provet nu och det gick bra iaf
Citera
2006-12-09, 12:34
Medlem
klarade du av att lösa sista talet?
Citera
2006-12-11, 19:30
Medlem
Windforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amo-bake
klarade du av att lösa sista talet?

hehe jag löste allt på sista uppgiften, dock inte den absolut sista där man skulle hitta sambandet, fick inte till formeln ordentligt, har du gjort det? vore kul o se lite vad man fick fram för svar osv..!
Citera
2006-12-11, 22:09
Medlem
klarade inte av sista , försökte göra en kurva, men det blev inget av det.
Citera
2006-12-12, 14:53
Medlem
Windforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amo-bake
klarade inte av sista , försökte göra en kurva, men det blev inget av det.

hehe okej! Hur gick det på första delen, sista uppgiften? Den när man skulle visa att z+y+x=360?
Citera
2006-12-12, 15:27
Medlem
Kan ni återge uppgiften?
Citera
2006-12-12, 20:44
Medlem
Windforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85
Kan ni återge uppgiften?

Jo det var en triangel med 3 yttervinklar, där du skulle bevisa att Y+X+Z(alltså ytterviklarna) är = 360 grader.
Citera
2006-12-12, 21:39
Medlem
http://i130.photobucket.com/albums/p248/bakestake/yttervinklar.jpg

hoppas du förstår vad jag gjort
Citera
2006-12-12, 21:41
Medlem
Flärps avatar
När jag läser den här tråden så kommer jag ihåg varför jag hatar matte.
Citera
2006-12-13, 20:50
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Har precis gjort Matte B-provet. Är det bara jag som tycker att det är lite för hög svårighetsgrad på provet i förhållande till kursen? Sista uppgiften höll på att göra mig knäpp. Hur fan skulle sambandet se ut egentligen???
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in