Flashback bygger pepparkakshus!
2007-10-29, 21:48
Medlem
Avgrunds avatar
vill bara påminna att benzo från utlandet inte ska gemföras med svensk tillverkade benzo.
utlänska benzo beställda från internet är svårt att avgöra kvaliten på.
tai valium exempelvis är lika potent som 1/3 svensk stesolid.
därför tycker jag bara svenska läkemedel ska betygsättas i den här tråden.

Midazolam ****
Flunitrazepam *****
Klonazepam ****
Alprazolam ****
Diazepam *** Diazepam Ampuller IV *****
Oxazepam **
Nitrazepam ***

Imovane **
Stilnoct ***
Sonata *
Citera
2007-10-30, 01:38
Medlem
Gustavkukens avatar
Diazepam: Den enda benson jag testat nog för att utnämna mig själv till expert, väldigt hög mysfaktor, allt känns roligt och så vidare, dock jävligt jobbigt med lång halveringstid och toleransbygge.

Alprazolam: Bara testat en gång och minns inte mycket av det, det enda jag minns är att jag vart besviken och att inget välmående infann sig, det enda jag kände var att jag vart vinglig.
Citera
2007-10-30, 01:51
Medlem
oxazepam:
helt ok om man tar hela kartor. slår benen av mig i hög dos i kombo med alkohol.
men blir inte fluddrig på bara sobril. inte speciellt ångestdämpande
2 stjärnor av 5

diazepam:
tar aslång tid att verka. bra ångestdämpande men blir inte sådär härligt soft som man vill.
3 smörknivar av 5

zopiklon:
bra att sova på ihop med en saftig dos sobril
nacdelar är klart den sanslözt äckliga smaken man har dagen efter
4 av 5 getingar.

zolpidem:
för kort verkningstid, man hinner ju inte göra ngt alls innan effekten avtar!
plus att jag får hallisar av dom. blir cp och snackar i tungomål (provat på resa med företaget, hahaha)
2 av 5 (skulle ev kunna få betyg 3 pga de sjuka hallisarna)
Citera
2007-10-30, 01:53
Bannlyst
Skärpning om ni nu ska skriva så tycker jag att ni kan använda er av nemesis mall för det ändamålet.
Citera
2007-10-30, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Lorazepam - fördelar: Skönt rus, vill jag minnas... Fast jag minns inte så mycket, fast jag tagit denna benso vid ett flertal tillfällen, antar att det är något positivt??
Lorazepam - nackdelar: Tycks ge en del minnesluckor
Lorazepam - slutbetyg: ?????

Givande tråd Nemesis1, intressant för oss som varken är pillertrillare eller särskilt erfarna av benzodiazepiner. Inte alls tokigt att läsa recentioner från lite allt möjligt folk och få ta del av deras bild av de olika preparaten.

Det tråkiga skulle vara att Lorazepam verkar vara tämligen obeprövad, eller kanske bara jag som inte är särskilt tålmodig?
I vilket fall skulle fler recensioner av just Lorazepan uppskattas, i alla fall av mig.
Citera
2007-10-30, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koschei
Givande tråd Nemesis1, intressant för oss som varken är pillertrillare eller särskilt erfarna av benzodiazepiner. Inte alls tokigt att läsa recentioner från lite allt möjligt folk och få ta del av deras bild av de olika preparaten.

Det tråkiga skulle vara att Lorazepam verkar vara tämligen obeprövad, eller kanske bara jag som inte är särskilt tålmodig?
I vilket fall skulle fler recensioner av just Lorazepan uppskattas, i alla fall av mig.

Här kan du läsa en del om lorazepam. Ativan är inte så strot i sverige men skrivs flitigt ut i USA verkar det som http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=275092
Citera
2007-10-30, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slukaren
Här kan du läsa en del om lorazepam. Ativan är inte så strot i sverige men skrivs flitigt ut i USA verkar det som http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=275092

Tackar tackar!
Citera
2007-10-30, 17:54
Medlem
zerxezs avatar
Läkemedelsnamnet för Lorazepam i Sverige är Temesta, inte Ativan. Finns då bara som 0,5 eller 1mg
Citera
2007-10-30, 18:46
Medlem
VONKANs avatar
Vad alla blir trötta och klagar på xanor, testa och dra i er en 30st och se vad som händer, man blir fan inte trött iaf... möjligen att man blir extremt kriminell och vaknar i häktet nästa dag...

Edit: men jo, ibland däckar jag också men bara nån timme och när jag vaknar är jag jättepigg. Och framförallt fri från ångest.
Citera
2007-12-09, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Läkemedelsnamnet för Lorazepam i Sverige är Temesta, inte Ativan. Finns då bara som 0,5 eller 1mg

Jag fick lorazepam 2,5 av läkare när jag var i Serbien, har inte käkat så många sen jag fick dem, jag tar bara när jag inte har cb, är inte immun mot benzo tar inte så ofta som sagt.
Hur många ska man ta i flumsyfte? Jag har tagit som mest 2 tabletter,
och har verkligen inte känt mig flummad, inte så värst ångestdämpande(det var det jag fick de utskrivna för).
Fick också precis tag på alprazolam (min farmors), hur mycket ska jag ta första gången och går det bra tillsammans med cb?
Som sagt är inte det minsta immun mot benzo, har käkat runt 30 tabletter lorazepam allt som allt under 1 års tid.
Citera
2007-12-09, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y_geezy
Jag fick lorazepam 2,5 av läkare när jag var i Serbien, har inte käkat så många sen jag fick dem, jag tar bara när jag inte har cb, är inte immun mot benzo tar inte så ofta som sagt.
Hur många ska man ta i flumsyfte? Jag har tagit som mest 2 tabletter,
och har verkligen inte känt mig flummad, inte så värst ångestdämpande(det var det jag fick de utskrivna för).
Fick också precis tag på alprazolam (min farmors), hur mycket ska jag ta första gången och går det bra tillsammans med cb?
Som sagt är inte det minsta immun mot benzo, har käkat runt 30 tabletter lorazepam allt som allt under 1 års tid.

lorazepam ska tydligen vara väldigt trevligt i högre doser testa 10mg kanske
Citera
2007-12-12, 16:52
Medlem
Glassbilens avatar
Kan inte stämma! 15-30 minuter efter intag ska diazepam börja verka..

Citat:
Ursprungligen postat av knarklyft
oxazepam:
helt ok om man tar hela kartor. slår benen av mig i hög dos i kombo med alkohol.
men blir inte fluddrig på bara sobril. inte speciellt ångestdämpande
2 stjärnor av 5

diazepam:
tar aslång tid att verka. bra ångestdämpande men blir inte sådär härligt soft som man vill.
3 smörknivar av 5

zopiklon:
bra att sova på ihop med en saftig dos sobril
nacdelar är klart den sanslözt äckliga smaken man har dagen efter
4 av 5 getingar.

zolpidem:
för kort verkningstid, man hinner ju inte göra ngt alls innan effekten avtar!
plus att jag får hallisar av dom. blir cp och snackar i tungomål (provat på resa med företaget, hahaha)
2 av 5 (skulle ev kunna få betyg 3 pga de sjuka hallisarna)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in