Flashback bygger pepparkakshus!
2007-01-24, 22:57
Medlem
Diazepam
Fyller sin funktion. Ångestdämpande effekt snabbt. Även bra att den har så lång halveringstid för personer som behöver dem dagligen, men jobbigt för såna som mig som vill kunna flumma och inte ha några effekter dagen efter.
Alprazolam
Ångestdämpande och även bra som sömnmedel. Helt klart min favoritbenso mycket p.g.a. att jag har sömnproblem, och det är den benso jag sover bäst på och som jag kan få tag på relativt ofta.
Flunitrazepam
Konkurerar med Alprazolam om förstaplatsen, men jag har alltid varit påverkad av nåt annat samtidigt så jag är inte riktigt säker på den. Dödar alla negativa tankar åtminstone, nästan alla tankar :P. Man sover gott på dem också, men är så sällsynta

Klonazepam
Jag tycker de är värdelösa. En kompis säger att 0,5 mg är starkare än 10mg diazepam. Det kan jag verkligen inte hålla med om. 2 mg Klonazepam känner jag, men det är på håret. Är sjukt resistent mot dem.
INGA STJÄRNOR

Zolpidem
Skitbra, men jag tycker det är ett helt annat rus än benso. De funkar suveränt att sova på om man lägger sig på en gång och man känner ingen eftereffekt alls. Jag blir inte trött av dem, men jag somnar på en gång. Kan vara placebo, men det funkar och det är jag nöjd med. Roliga att flumma på om man är vaken också.

Zopiklon
Funkar att sova på sådär. Blir bara lite sömnig, och jag somnar inte på en gång som med zolpidem. Får svårare att komma upp på morgonen också. Det är ju inte benso det här heller, även om ruset känns mer likt ett bensorus än zolpidem. Men jag tycker inte mycket att flumma på heller plus att allt man äter inom 24h smakar aluminium.
*
Citera
2007-01-25, 00:43
Medlem
Får bli favoriten
Flunitrazepam
Skönt rus, ångesten försvinner och jag mår väldigt bra.
Somnar direkt om jag lägger mig för att sova.
Funkar väldigt bra att boosta andra droger med t.ex. alkohol & röka, riktigt schyst!
Funkar extremt bra mot bakfyllor!

Man får passa sig när man blandar med alkohol, blir det för mycket så fattar man noll och minns lika mycket.
Annars har jag inte upplevt några andra nackdelar..

Betyg: 4/5
Citera
2007-01-25, 10:26
Medlem
kan vi inte klistra denna tråden?
Citera
2007-01-25, 11:03
Medlem
underbar tråd... en otfråga bara till er som vet. Hur länge måste jag ha uppehåll från Alprazolam(xanax) för att sänka toleransen igen?... Toleransen ökade så snabbt att det kändes löjligt och onödigt tillslut
Citera
2007-03-19, 12:13
Medlem
Bump skriver lite senare i kväll
Citera
2007-03-19, 16:13
Medlem
Obskyrigs avatar
Lorazepam [ Läkemedlet Temesta]
Har ioförsig bara testat två gånger, sublingual administrering.
1 mg + Alkohol samt ½ mg ... andra gången skedde det bara en liten förändring.

Men första gången, TJOLAHOPP ... Synen sabbades, jag blev Skeeeeev utöver det vanlig, alltså helt jävla sönderknullad. Satt hos en kompis efter en fest och rökte Halloncigarr och spelade StarWars Battlefront på X-Box ... fattade nada.

Benzokänslig ? ... kanske detta.

Betyg: 3/5
Citera
2007-10-29, 03:39
Bannlyst
Jag bidrar väl åxå med några.

Diazepam - fördelar: Fungerar väldigt bra som en ångestdämpare, redan vid förskriven dos 10 mg.
Diazepam - nackdelar: Lång halveringstid kan vara nackdel om man inte har det på recept.
Diazepam - slutbetyg: ****

Oxazepam - fördelar: Vet inte om det finns några. Väldigt svagt ångestdämpande isf.
Oxazepam - nackdelar: Tyvärr så måste jag personligen äta ca 80 mg av dessa för att ens känna något som helst "lugn" många andra får ochså lov att ta betydligt högre dos och därefter ökad tolerans och beroende VARNING!
Oxazepam - slutbetyg: *

Alprazolam - fördelar: Kanske den benso som har en av de minst ångestdämpande egenskaperna.
Alprazolam - nackdelar: Som nemesis så säger jag åxå ett väldigt dåsigt och obehagligt rus!
Alprazolam - slutbetyg: **

Klonazepam - fördelar: Ganska så stark rusmässigt vid doser på ca 4-10 MG ger en skön euforisk avslappnad känsla.
Klonazepam - nackdelar: Man sover vääääldigt länge på dessa (men det behöver ju inte ses som en nackdel).
Klonazepam - slutbetyg: ***(*)

Triazolam - fördelar: Väldigt bra val om man har problem med sömnen och vill sova.
Ger även en lite euforisk känsla.
Triazolam - nackdelar: Kort rus.
Triazolam - slutbetyg: ****

Zopiklon - fördelar: Snabbt påslag. Kan även ge upphov till en del lustiga tankar och visuella förändringar.
Bra att sova på om man inte har några vakenhetshöjande mediciner typ ritalina, concerta, eller amfetamin mm.
Zopiklon - nackdelar: Svårt att hålla balansen vid höga doser samt en vidrig metallisk smak i munnen som för vissa är mindre påträngande en andra.
Zopiklon - slutbetyg: ***

Zolpidem - fördelar: Saknar metallsmak.
Kan även ge hallucinationer men jag har bara upplevt detta då jag intagit ca 150 mg och en halv whisky.
Zolpidem - nackdelar: Kort rus. Dålig att sova på.
Zolpidem - slutbetyg: **
Citera
2007-10-29, 04:04
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag har testat ytterligare ett par bensodiazepiner sen jag startade tråden:

Fenazepam - fördelar: Det perfekta medlet om man vill sova bort typ ett och ett halvt dygn på bara en dos!
Fenazepam - nackdelar: Inte såå skönt flum, lätt att drogen hopas i kroppen mellan användningarna p.g.a. den långa halveringstiden
Fenazepam - slutbetyg: ****

Lorazepam - fördelar: Skönt rus, vill jag minnas... Fast jag minns inte så mycket, fast jag tagit denna benso vid ett flertal tillfällen, antar att det är något positivt??
Lorazepam - nackdelar: Tycks ge en del minnesluckor
Lorazepam - slutbetyg: ?????
Citera
2007-10-29, 19:30
Medlem
Diazepam - fördelar: fungerar väldigt bra efter en kväll med alkohol - perfekta festavslutaren
Diazepam - påverkad hela dagen efter
Diazepam - slutbetyg: *****

Alprazolam - fördelar: bra att somna på
Alprazolam - nackdelar: sitter i väldigt länge trotts den korta halveringstiden
Alprazolam - slutbetyg: **

Klonazepam - fördelar: avslappnande lite ovetande rus, passar bra tex dagen efter missommar
Klonazepam - nackdelar: lite för sublimt
Klonazepam - slutbetyg: **

Brotizolam - fördelar: väldigt kraftigt påslag, går snabbt ut, Brotizolam - nackdelar: okontrolerat
Brotizolam - slutbetyg: ****

Bromazepam - fördelar: lagom stark
Bromazepam - nackdelar: inga direkt
Bromazepam - slutbetyg: ***

Midazolam - fördelar: väldigt sederande
Midazolam - nackdelar: tollerans byggs upp rekordsnabbt, upplevde stark rebound insomnia bara efter några dagar, minnesluckor, snurrigt med alkohol
Midazolam - slutbetyg: ***

Flunitrazepam - fördelar: Varmt skönt och mysigt, mentalt avslappnande, kontrollerat rus, går bra att kombinera med alkohol, koks
Flunitrazepam - nackdelar: svårt att somna på
Flunitrazepam - slutbetyg: *****

Nitrazepam - fördelar: Varmt skönt och mysigt
Nitrazepam - nackdelar: sitter i lite länge
Nitrazepam - slutbetyg: ****
Citera
2007-10-29, 19:54
Medlem
mqas avatar
Triazolam
Min absoluta favoritbenzo. Ger ett skönt rus, aningen uppåt om man snortar det. Man sover gott, också. Smakar gott och bränner skönt i näsan.
5/5

Zopiklon
Jobbig, smakar dåligt. Minnesluckor, jag känner mig alltid... "smutsig" när jag tar det.
2/5

Zaleplon
Trevligt flumpreparat, väldigt trippigt med halucinationer och äventyr. Går också att sova på, mycket bra.
4/5
Citera
2007-10-29, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Triazolam
Min absoluta favoritbenzo. Ger ett skönt rus, aningen uppåt om man snortar det. Man sover gott, också. Smakar gott och bränner skönt i näsan.
5/5

Zopiklon
Jobbig, smakar dåligt. Minnesluckor, jag känner mig alltid... "smutsig" när jag tar det.
2/5

Zaleplon
Trevligt flumpreparat, väldigt trippigt med halucinationer och äventyr. Går också att sova på, mycket bra.
4/5
Fast ingen av dom är nån benzo??
Citera
2007-10-29, 20:30
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Fast ingen av dom är nån benzo??

Jo, triazolam är en benzo.

Tänkte att Zopiklon och Zaleplon också skulle vara intressanta eftersom de är benzo-analoger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in