2006-12-07, 18:05
Medlem
Tjenare
det e såhär att allt funkade fint till jag formatera data och nu när jag har installerat allt så funkar inte grafik kortet har testat flera gånger och olika versioner av drivarna.. finns en sak som inte heller funkar "PCI-Styrenhet för enkel kommunikation" vad kan felen vara? grafik kortet är ett Hercules 3D Prophet 4000XT PCI av tillverkaren Kyro moderkortet vet jag inte rätt gammal data. men har drivar skiva till moderkotert och grafik kortet har installerat bord

MVH
Joakim
Citera
2006-12-07, 18:37
Medlem
slutagnälls avatar
Exakt vad är det som inte funkar, du verkar få bild iaf?

Mitt förslag är att du laddar ner de senaste drivrutinerna för graffet från nvidia.com.

Uppdatera även operativsystemet, altid bra och det är möjligt att det hjälper mot dina problem. Annars låter det inte så farligt om "PCI-Styrenhet för enkel kommunikation" inte funkar, om du inte märker av några problem så är det nog inga problem heller.
Citera
2006-12-07, 18:42
Medlem
Problemet är att Direct3D inte funkar och allt hackar på Software datan funkar ju annars som vanligt bara att jag inte kan spela.. och det kunde jag före jag formtera körde på Direct3d och OpenGL. Jag har testat med nyaste versionen ingen skillnad från äldre.. har inte PCI grejjen något med grafik kortet att göra? för e ju ett PCI grafik kort
Citera
2006-12-08, 12:22
Medlem
Tjenare igen
jag har nu testat med ett Nvidia riva tnt2 också med nyaste drivarna och det funkar inte heller.. samma fel direct3d och opengl funkar inte.. har också full uppdaterat windows någon som kan någon aning?

MVH
Joakim
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in