2021-02-22, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
https://svenska.yle.fi/artikel/2013/04/30/naaak-pratar-finska-men-rappar-pa-svenska
tyvärr inte den heller, börjar ifrågasätta om ens det var en rappare kanske var någon "DJ" det var iaf dekadens.
Citera
2021-03-01, 04:44
Medlem
Jag letar efter en brittisk tv-serie, jag minns inte var jag såg den så kan ha varit streaming eller på tv men den borde vara gjort på 2000-talet:

En kille i 30årsåldern (ex militär eller dylikt) kommer ut ur fängelse och blir tvingad att jobba för staten som nån form av agent/rättsskipare som ”får” bryta mot lagen.

Han bor i nåt rackigt område och har en idiot till grabb i äldre tonåren som inneboende.

Det är möjligt att han har en ex-fru och ett barn som han inte kan träffa så ofta, men jag kanske blandar ihop det också..

Ringer det en klocka hos nån?
Citera
2021-03-02, 23:25
Medlem
Markera-allts avatar
Letar efter ett program som nyligen gick på kunskapskanalen eller national geographic. Tror det var någon av dom.

Det var ett program om europas vackraste tågresor. Dom var i ett avsnitt i norra spanien och i ett annat i alperna.

Har googlat och letat men hittar fan inte det. Det är inte omöjliga järnvägar. Det enda man får upp när man googlar på olika saker som t ex tågresa europa tv-program är bara massa resebolag.
Citera
2021-03-03, 11:24
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markera-allt
Letar efter ett program som nyligen gick på kunskapskanalen eller national geographic. Tror det var någon av dom.

Det var ett program om europas vackraste tågresor. Dom var i ett avsnitt i norra spanien och i ett annat i alperna.

Har googlat och letat men hittar fan inte det. Det är inte omöjliga järnvägar. Det enda man får upp när man googlar på olika saker som t ex tågresa europa tv-program är bara massa resebolag.
The World's Most Scenic Railway Journeys
https://www.imdb.com/title/tt11220806/
Rätt va?
Norra Spanien avsnittet: (s01-e02) https://www.imdb.com/title/tt11282070/
Senast redigerad av DragonOnWall8 2021-03-03 kl. 11:37.
Citera
2021-03-03, 15:06
Medlem
Markera-allts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
The World's Most Scenic Railway Journeys
https://www.imdb.com/title/tt11220806/
Rätt va?
Norra Spanien avsnittet: (s01-e02) https://www.imdb.com/title/tt11282070/

Ser ut som det ja, tack som fan.
Citera
2021-03-03, 15:53
Medlem
Har inga förhoppningar att hitta det jag söker men jag gör ett försök. Observera att det skulle kunna vara en scen från en film det handlar om, jag är inte säker.

Minns att jag såg detta dagtid på TV sommaren 2004 eller 05.
I scenen, som utspelas på kvällen/natten, är det ett gäng poliser som går in i ett hus med dragna vapen. Inne i huset så finns det en massa grejer övertäckta med skynken. Poliserna börjar dra bort dessa för att se vad som döljer sig under och det visar sig vara kroppsdelar, b.la. ett huvud. Oklart om det är dockor eller riktiga människor.

Någon som vet?

Känslan var att detta kom från någon kriminalare. Minns det som en jävligt obehaglig scen värdig en skräckfilm.
Citera
2021-03-03, 18:02
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Gick någon dokumentär om någon ung man på SVT för något eller några år sedan som jag tror var rappare, har för mig att han antingen var finlandssvensk eller finsk. Måste ha hållit till någonstans mellan gränsen sverige/finland knappast en känd artist utan han hade typ sina spelningar på hotell långt jävla upp i sverige. Jävligt vag beskrivning men kanske någon har en aning?

Det var inte någon från lappland typ? Såg en dokumentär på svtplay på det för några år sen. Kan inte hitta just nu.
Citera
2021-03-04, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Det var inte någon från lappland typ? Såg en dokumentär på svtplay på det för några år sen. Kan inte hitta just nu.
Joo det var det nog! Hoppas någon vet vad den heter
Citera
2021-03-07, 19:12
Medlem
ersattningsids avatar
edit
Senast redigerad av ersattningsid 2021-03-07 kl. 19:44.
Citera
2021-03-07, 22:19
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ersattningsid
edit
Que,
Vad hände med Malta?
Citera
2021-03-07, 22:34
Bannlyst
Brittisk serie.
Handlar om en familj som har en flyglinje/flygplats.
Familjens namn kan vara Maxwell eller liknande eller om någon huvudroll hade det namnet.
Senast redigerad av fiveinchboots 2021-03-07 kl. 22:36.
Citera
2021-03-07, 23:33
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Har inga förhoppningar att hitta det jag söker men jag gör ett försök. Observera att det skulle kunna vara en scen från en film det handlar om, jag är inte säker.

Minns att jag såg detta dagtid på TV sommaren 2004 eller 05.
I scenen, som utspelas på kvällen/natten, är det ett gäng poliser som går in i ett hus med dragna vapen. Inne i huset så finns det en massa grejer övertäckta med skynken. Poliserna börjar dra bort dessa för att se vad som döljer sig under och det visar sig vara kroppsdelar, b.la. ett huvud. Oklart om det är dockor eller riktiga människor.

Någon som vet?

Känslan var att detta kom från någon kriminalare. Minns det som en jävligt obehaglig scen värdig en skräckfilm.
Supersvårt att hjälpa, med bara 'såg på TV..?!'.
2005 fanns det lika många kanaler som idag, typ över 100st +.
Kan du försöka komma ihåg:
- Vilken kanal?
- I vilket land utspelades tv-serien?
- Vilket språk talade dom?
- Kommer du ihåg en/någon skådespelare som var med?
Senast redigerad av DragonOnWall8 2021-03-07 kl. 23:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in