2006-03-17, 02:33
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heartagram
Det kan inte varit samma serie som jag efterlyste i början av tråden? :P
Klart som fan det är! Tänk om man skulle kollat nogare i tråden Tack tack
Citera
2006-04-04, 23:55
Medlem
Bra tråd, hoppas jag får hjälp här.

Söker den lilla snut med rävarna som korsar nybrovikens is , vinjetten i hvarfjortondedag, av Ulf Thoren. hittar ej något nedladdnings bart på google ens.

Från 60 talet har jag för mig.
Citera
2006-04-14, 19:13
Medlem
glyos avatar
Nog för att den inte går att få tag på men kommer någon ihåg ett tvprogram om några råttor (dockor) som typ hade en detektiv byrå? Minns att jag hade någon film där dom åkte ut i öknen på en flygande matta
Citera
2006-04-15, 21:58
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyo
Nog för att den inte går att få tag på men kommer någon ihåg ett tvprogram om några råttor (dockor) som typ hade en detektiv byrå? Minns att jag hade någon film där dom åkte ut i öknen på en flygande matta

Rummel och Rabalder. Hade eget data-spel och en massa skit för sig. Ush :S
minns dock att jag alltid ville veta hemligeheten. men nu minns jag det inte.
Citera
2006-04-16, 02:06
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Rummel och Rabalder. Hade eget data-spel och en massa skit för sig. Ush :S
minns dock att jag alltid ville veta hemligeheten. men nu minns jag det inte.
hehe tack tack
Citera
2006-04-19, 10:41
Medlem
perikas avatar
Skumt TV-program från sent 70-tal

Hej

kom att tänka på ett TV program som sändes 77, 78 el 79. En barngamiljger sig av i bil för en dag på Gröna Lund (?) och hamnar på ett nöjesfält där barn och kvinnor skjuts ner på en scen. Jag kommer ihåg det som mycket otäckt. Någon som kan komma ihåg vad det var för program eller vad det hette?

/P
Citera
2006-04-20, 20:34
Medlem
slipZens avatar
Jag skulle vilja veta namnet på en tv-serie som gick runt fyratiden på tv4 för några år sedan. Den handlade om ett gäng ungdomar som hade fått något sorts stipendium och skulle typ utveckla sina projekt samtidigt som de bodde tillsammans. Det var blandannat en tjej som spelade piano, en kines som gjorde något sorts avancerat datorprogram och två killar som sysslade med ett växelsystem till tävlingscyklar... och just det ja, glöm inte kräftsyskonen.

Någon som har den engelska titeln? Jag fick ett underligt sug för att ladda ner serien.
Citera
2006-05-10, 08:59
Medlem
fistedsisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joyboy
Gick det en serie på tv4. Sci-fi i rymden, var nåt slags krig. Vet inte om den gick i repris vid senare tillfälle. Undrar om ni vet vilken jag menar? Kommer inte ihåg speciellt mycket alls. Kommer ihåg att dom slogs både på marken och i luften. Gick ganska sent på kvällen. Har för mig den var lite starship troopers inspirerad.

Space: Above and Beyond.
http://www.imdb.com/title/tt0112173/
Edit: När den visades på tv här i Sverige så döpte man om den till "Uppdrag: Försvara Tellus", eller något liknande.
Citera
2006-05-22, 12:38
Medlem
KG_s avatar
Hur få tag på Lilja 4 real?

Allas vår Janne Josefsson och Hannes Råstam gjorde en dokumentär för SVT för några år sedan. Den handlade om den "riktiga" Lilja från filmen Lilja 4-ever. Jag har sökt efter den som torrent samt på DC men inte lyckats hitta något. Den finns säkert att få tag på via nån AV-central men de hjälper ju bara skolor och liknande. Var finns denna "film" att få tag på någonstans?
Citera
2006-05-22, 12:53
Medlem
var den svt producerad? skicka i såfall ett mail till svt...annars så kan du kontakta bolagt som producerade den
Citera
2006-05-22, 13:58
Medlem
KG_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storfiskarn
var den svt producerad? skicka i såfall ett mail till svt...annars så kan du kontakta bolagt som producerade den
Tack, ska kolla på det. Om någon vet att den ligger på Internet el dyl. får ni gärna tipsa.
Citera
2006-05-23, 18:06
Bannlyst
Barnens bio, slutet 70talet var ladda ner?

Presenterades av Hatte Furuhagen. (Bla var Björnen Paddington ofta med.)

Är det någon som minns när Hatte var i Pompeji och kysser en kvinna som avformats i gips?

Var hittar man detta??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in